ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο ρόφημα που τεκμηριωμένα, βοηθά στην απώλεια βάρους - Αρκούν δύο γραμμάρια...

Το ρόφημα που τεκμηριωμένα, βοηθά στην απώλεια βάρους – Αρκούν δύο γραμμάρια σκόνης την ημέρα σύμφωνα μελέτες

6 λεπτά ανάγνωσης

Tο επιστημονικά τεκμηριωμένο φυσικό βοήθημα που ενισχύει τον μεταβολισμό και βοηθά στην απώλεια του βάρους μετά τις γιορτές – Μάθετε τη σωστή δοσολογία και προετοιμασία για μέγιστα αποτελέσματα στη μείωση του λίπους

Μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, όπου οι περισσότεροι άνθρωποι απολαμβάνουν πλούσια γεύματα και γλυκά σε μεγαλύτερες ποσότητες από το συνηθισμένο, είναι πολύ συχνό να αναζητούνται τρόποι για την απώλεια του βάρους που προστέθηκε. Αυτή η εποχή του χρόνου αποτελεί την παραδοσιακή αφετηρία για την έναρξη μιας δίαιτας, με πολλούς να στρέφονται σε φυσικά βοηθήματα για να επιταχύνουν τη διαδικασία αποτοξίνωσης και καύσης του λίπους. Υπάρχει όμως κάποιο ρόφημα που αποδεδειγμένα βοηθά στην προσπάθεια; Η απάντηση είναι ναι!

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διακίνηση καφέ με ουσία απαγορευμένη από το 2010 – Προκαλεί καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και σοβαρές διαταραχές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκός συναγερμός για κρούσμα δηλητηρίασης από προϊόν ψαριού – Διανέμεται σε 11 χώρες – Η μάρκα πωλείται και στην Ελλάδα

- Advertisement -

Ο λόγος για το τζίνζερ που έχει μελετηθεί εκτενώς από την επιστημονική κοινότητα για την επίδρασή του στη διαχείριση του σωματικού βάρους και τη βελτίωση του μεταβολικού προφίλ. Παρόλο που η κοινή πεποίθηση ότι ένα ρόφημα μπορεί να λιώσει στοχευμένα το λίπος στην κοιλιά στερείται βιολογικής βάσης, καθώς η απώλεια λίπους είναι μια συνολική διαδικασία του οργανισμού που απαιτεί θερμιδικό έλλειμμα, τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η πιπερόριζα δρα ως ένας ισχυρός καταλύτης. Οι κύριες δραστικές ουσίες του, οι τζιντζερόλες και οι σογκαόλες, συμβάλλουν στην απώλεια βάρους μέσω πολλαπλών μηχανισμών, όπως η αύξηση της θερμογένεσης, η βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και η καταστολή της όρεξης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διακίνηση καφέ με ουσία απαγορευμένη από το 2010 – Προκαλεί καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και σοβαρές διαταραχές

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το λάθος που μετατρέπει το υγιεινό φαγητό σε κακή επιλογή – Νέα δεδομένα από τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία

Σύμφωνα με μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Critical Reviews in Food Science and Nutrition, η λήψη τζίντζερ μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του σωματικού βάρους και της αναλογίας μέσης προς ισχία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η τακτική κατανάλωση βοηθά στη μείωση της γλυκόζης νηστείας και στη βελτίωση των επιπέδων της καλής χοληστερόλης, γεγονός που ευνοεί ένα υγιές μεταβολικό περιβάλλον. Παράλληλα, έρευνα από το Πανεπιστήμιο Columbia που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Metabolism έδειξε ότι η κατανάλωση ενός ζεστού ροφήματος με δύο γραμμάρια σκόνης τζίντζερ μετά το πρωινό γεύμα αυξάνει το αίσθημα κορεσμού και ενισχύει τη θερμική επίδραση της τροφής, δηλαδή τις θερμίδες που καίει ο οργανισμός για την πέψη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρωτοφανής νοθεία σε αλεσμένο μπαχαρικό οδήγησε σε επείγουσα ανάκληση και ενημέρωση καταναλωτών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλη ανάκληση οστρακοειδών με επικίνδυνες τοξίνες – Έχουν διανεμηθεί σε εστιατόρια, ιδιώτες και εμπόρους

Άλλη μετα-ανάλυση 36 κλινικών δοκιμών καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το τζίντζερ δεν μειώνει σημαντικά το συνολικό σωματικό βάρος ή τον δείκτη μάζας σώματος (BMI), αλλά βοηθά στη βελτίωση της περιφέρειας μέσης και του ποσοστού σωματικού λίπους. Παράλληλα, διαπιστώνει ότι τα οφέλη αυτά συνδέονται άμεσα με τη διάρκεια της χρήσης, υποδεικνύοντας ότι απαιτούνται μακροχρόνιες παρεμβάσεις για την εξαγωγή οριστικών αποτελεσμάτων. Ακόμα μία ανάλυση 27 κλινικών δοκιμών δείχνει ότι η καθημερινή λήψη 2 γραμμαρίων τζίντζερ για διάστημα άνω των 8 εβδομάδων μπορεί να μειώσει σημαντικά το σωματικό βάρος, τον δείκτη μάζας σώματος και την περιφέρεια της μέσης. Παρόλο που τα στοιχεία θεωρούνται χαμηλής βεβαιότητας, η μελέτη επισημαίνει μια ξεκάθαρη μη γραμμική σχέση, όπου η σωστή δόση και η διάρκεια της παρέμβασης είναι καθοριστικές για την αποτελεσματικότητα στη σωματική σύνθεση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανάκληση χριστουγεννιάτικου γλυκού λόγω μόλυνσης από τεφλόν – Δείτε την εταιρεία παραγωγής και τον έμπορο που τα διακινεί

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται κατσαρόλες σε 4 μεγέθη λόγω κινδύνου μόλυνσης των τροφίμων με μόλυβδο – Σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να γνωρίζετε την ακριβή αντιστοιχία ανάμεσα στις μορφές του τζίντζερ, καθώς η φρέσκια ρίζα είναι πιο αραιή σε δραστικές ουσίες λόγω της περιεκτικότητάς της σε νερό συγκριτικά με την αποξηραμένη σκόνη. Στις περισσότερες κλινικές μελέτες η δόση που παρουσίασε αποτελέσματα ήταν περίπου 2 γραμμάρια σκόνης, με τη γενική αναλογία να ορίζεται στο 1 προς 4, πράγμα που σημαίνει ότι η σκόνη είναι 4 φορές πιο συμπυκνωμένη. Συγκεκριμένα, 2 γραμμάρια σκόνης τζίντζερ ισοδυναμούν με περίπου 8 έως 10 γραμμάρια φρέσκιας ρίζας. Για να το μετρήσετε στην πράξη χωρίς τη χρήση ζυγαριάς, μπορείτε να έχετε υπόψη ότι τα 2 γραμμάρια σκόνης αντιστοιχούν σε περίπου ένα γεμάτο κουταλάκι του γλυκού, ενώ για τη φρέσκια ρίζα η ποσότητα των 8 έως 10 γραμμαρίων αντιστοιχεί σε ένα κομμάτι στο μέγεθος ενός κέρματος των 2 ευρώ σε πάχος ή περίπου όσο η πρώτη φάλαγγα του αντίχειρά σας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή! Ανακαλούνται λάμπες της OSRAM που πωλούνται και στην Ελλάδα λόγω κινδύνου ηλεκτροπληξίας – Πώς θα τις αναγνωρίσετε

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι τροφές που μπορούν να επιδεινώσουν τις παρενέργειες του Ozempic

Πέρα από την επίδρασή του στο βάρος, σύγχρονες επιστημονικές δημοσιεύσεις αναδεικνύουν το τζίντζερ ως ένα πολυδύναμο φυσικό εργαλείο για τη συνολική υγεία, με μελέτες που δημοσιεύθηκαν το 2025 να επιβεβαιώνουν τη δράση του σε πολλαπλά επίπεδα. Πρόσφατες ανακαλύψεις δείχνουν ότι η πιπερόριζα μπορεί να προσφέρει ανακούφιση σε δέκα διαφορετικές καταστάσεις, από ημικρανίες και πεπτικά προβλήματα μέχρι τον πόνο της περιόδου και την υψηλή χοληστερόλη, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η νέα επιστημονική τεκμηρίωση για την αντικαρκινική του δράση και τη συμβολή του στη θεραπεία φλεγμονωδών νόσων του εντέρου. Παράλληλα, έρευνες εστιάζουν στην αντιγηραντική του ισχύ, καθώς φαίνεται να παρεμβαίνει σε δώδεκα διαφορετικά σημεία του οργανισμού μειώνοντας το οξειδωτικό στρες, ενώ η συνδυαστική του χρήση με κουρκουμά προτείνεται πλέον ως ένας κορυφαίος παράγοντας για την προστασία της καρδιάς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι σημαίνει για τους Έλληνες καταναλωτές που ψώνιζαν από τη Βουλγαρία η ένταξη της χώρας στο ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νερό βρύσης και βακτήριο της λεγιονέλλας: Πότε το ντους μπορεί να κρύβει κινδύνους;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το κοινό λάθος στην κουζίνα που αυξάνει τον λογαριασμό ρεύματος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το σάντουιτς του Έλβις Πρίσλεϊ που αποτελεί αντίδοτο στο hangover

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.