ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤόσο γιαούρτι την εβδομάδα πρέπει να τρώτε για να μειώσετε τις πιθανότητες...

Τόσο γιαούρτι την εβδομάδα πρέπει να τρώτε για να μειώσετε τις πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου

4 λεπτά ανάγνωσης

Η νέα μελέτη που δείχνει ότι η τακτική κατανάλωση γιαουρτιού απομακρύνει έναν μεγάλο κίνδυνο

Μία νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Gut Microbes, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν τακτικά δύο ή περισσότερες μερίδες γιαουρτιού την εβδομάδα είχαν χαμηλότερα ποσοστά εγγύς ορθοκολικού καρκίνου που περιέχει το βακτήριο Bifidobacterium .

- Advertisement -

«Το γιαούρτι είναι μια πηγή προβιοτικών που μπορούν να επηρεάσουν άμεσα το μικροβίωμα του εντέρου», δήλωσε ο Peyton Berookim, MD, από το Τμήμα Γαστρεντερολογίας του Ιατρικού Κέντρου Cedars-Sinai. «Η τακτική κατανάλωση γιαουρτιού θα μπορούσε να αυξήσει τον πληθυσμό των ευεργετικών βακτηρίων» στο έντερο.

Ο εγγύς ορθοκολικός καρκίνος εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά του παχέος εντέρου. Είναι πιο θανατηφόρος από τον καρκίνο του περιφερικού παχέος εντέρου, ο οποίος προέρχεται από την αριστερή πλευρά. 

- Advertisement -

Ο θετικός τύπος για το Bifidobacterium είναι αρκετά κοινός, καθώς ευθύνεται για περίπου το ένα τρίτο των καρκίνων του παχέος εντέρου, είπε ο συγγραφέας της μελέτης Shuji Ogino, MD, PhD , καθηγητής στο Τμήμα Επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan του Χάρβαρντ .

Η σχέση μεταξύ του γιαουρτιού και του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου

Αν και τα βακτήρια στο γιαούρτι έχουν από καιρό αναγνωριστεί ως ωφέλιμα για την υγεία, οι ερευνητές είπαν ότι προηγούμενες μελέτες αμφισβήτησαν την επίδρασή τους στον καρκίνο του παχέος εντέρου . Η έρευνά τους είχε ως στόχο να αποσαφηνίσει αυτή τη διατροφική σχέση αξιολογώντας μακροπρόθεσμα δεδομένα που συλλέχθηκαν από μια τεράστια ομάδα συμμετεχόντων.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες ξεκίνησαν με πληροφορίες από δύο μακροχρόνιες μελέτες: τη μελέτη για την υγεία των νοσοκόμων (NHS) και τη μελέτη παρακολούθησης επαγγελματιών υγείας (HPFS). Από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, αυτές οι μελέτες έχουν παρακολουθήσει τις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 150.000 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης ζάχαρης, αλκοόλ, φυτικών ινών και των συνολικών θερμίδων, καθώς και την κατανάλωση γιαουρτιού γενικά.

Ως μέρος της έρευνας, οι επιστήμονες συνέλεξαν δείγματα ιστού για να εντοπίσουν συμμετέχοντες που ανέπτυξαν καρκίνο του παχέος εντέρου. Τελικά, οι συγγραφείς της νέας μελέτης χρησιμοποίησαν δεδομένα από περισσότερους από 132.000 συμμετέχοντες.

Με την ανάλυση αυτού του μεγάλου όγκου πληροφοριών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, μεταξύ των ατόμων που ανέπτυξαν καρκίνο του παχέος εντέρου, το 31% των περιπτώσεων ήταν θετικά στο Bifidobacterium , ενώ το 69% ήταν αρνητικά στο Bifidobacterium .

Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν πολυμεταβλητές προσαρμοσμένες αναλογίες κινδύνου (στατιστικό μέτρο αξιολόγησης του κινδύνου) για να αναλύσουν μια πιθανή σχέση μεταξύ της κατανάλωσης γιαουρτιού και αυτών των καρκίνων. Ενώ η τακτική κατανάλωση γιαουρτιού δύο ή περισσότερων μερίδων την εβδομάδα δεν συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου γενικά, συνδέθηκε με 20% χαμηλότερο κίνδυνο του θετικού τύπου Bifidobacterium .

Ωστόσο, ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών δείχνει ότι οι ζωντανές και ενεργές καλλιέργειες στο γιαούρτι και σε άλλα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, πολλά από τα οποία περιέχουν προβιοτικά, μπορούν να επηρεάσουν θετικά το έντερο.

Απλώς θυμηθείτε ότι η κατανάλωση γιαουρτιού – και η διατροφή γενικά – είναι μόνο ένας πιθανός παράγοντας για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Η γενετική, η άσκηση, η κατανάλωση αλκοόλ, το βάρος, το περιβάλλον και άλλες επιρροές μπορεί να επηρεάσουν τον κίνδυνο. 

Εάν αποφασίσετε να αυξήσετε την κατανάλωση γιαουρτιού, ωστόσο, οι ειδικοί συμφωνούν σε ένα πράγμα: Είναι καλύτερο να επιμείνετε σε ποικιλίες με ελάχιστη προσθήκη ζάχαρης. 

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.