ΑρχικήΟικιακάΚαλλυντικά: Πώς να μειώσετε σε 5 μέρες δισφαινόλη Α, parabens και φθαλικές...

Καλλυντικά: Πώς να μειώσετε σε 5 μέρες δισφαινόλη Α, parabens και φθαλικές ενώσεις από τη χρήση τους στο αίμα σας – Μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Μειώστε αισθητά την έκθεση σε ενδοκρινικούς διαταράκτες μέσα σε λίγες ημέρες

Η μείωση της χρήσης καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας φαίνεται ότι μπορεί να μειώσει μέσα σε λίγες ημέρες την έκθεση του οργανισμού σε ορισμένες χημικές ουσίες που θεωρούνται δυνητικά επιβαρυντικές για την υγεία, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environment International και επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση γύρω από την ασφάλεια των καθημερινών προϊόντων ομορφιάς.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα επικίνδυνη βρεφική τροφή στην αγορά – Εντοπίστηκε φυτοφάρμακο που επηρεάζει νευρικό σύστημα, ήπαρ και θυροειδή

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 103 φοιτήτριες ηλικίας 18 έως 30 ετών και εξέτασε τι συμβαίνει όταν τα συνηθισμένα καλλυντικά αντικαθίστανται για λίγες ημέρες από εναλλακτικά προϊόντα που θεωρούνται χαμηλής τοξικότητας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ακόμη και μια σύντομη περίοδος πέντε ημερών αρκεί για να καταγραφεί αισθητή μείωση σε δείκτες έκθεσης σε ουσίες όπως η δισφαινόλη Α (BPA), τα parabens και οι φθαλικές ενώσεις.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται θαλασσινά με τοξίνες που προκαλούν απώλεια μνήμης ακόμη και θάνατο – Συλλέχθηκαν από απογορευμένη ζώνη αλιείας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Χιλιάδες πίτσες σε ανάκληση από μεγάλα σουπερμάρκετ, λόγω μολυσμένης πρώτης ύλης

- Advertisement -

Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσιεύτηκαν, παρατηρήθηκε μείωση της τάξης του 39% για τη δισφαινόλη Α, περίπου 30% για τις παραβένες και γύρω στο 22% για τις φθαλικές ενώσεις. Πρόκειται για χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται ευρέως ως συντηρητικά, διαλύτες ή σταθεροποιητές σε καλλυντικά και προϊόντα υγιεινής, ενώ ορισμένες από αυτές έχουν συνδεθεί στη βιβλιογραφία με πιθανές επιδράσεις στο ορμονικό σύστημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ντελιβεράς πετροβολούσε γυναίκες ενώ έκανε διανομές με μηχανάκι σε Κηφισιά, Διόνυσο και Πολιτεία – 2 σοβαροί τραυματισμοί

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι ουσίες όπως τα parabens και οι φθαλικές ενώσεις θεωρούνται ενδοκρινικοί διαταράκτες, δηλαδή μπορούν να επηρεάσουν τη φυσιολογική λειτουργία των ορμονών, με πιθανές επιπτώσεις στη γονιμότητα, στην ανάπτυξη και στη λειτουργία του θυρεοειδούς. Η δισφαινόλη Α, η οποία χρησιμοποιείται κυρίως σε πλαστικά και ρητίνες, έχει επίσης συσχετιστεί με μεταβολικές επιδράσεις και ζητήματα ανάπτυξης, ιδιαίτερα σε ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και Έλληνας επιβάτης στη λίστα του κρουαζιερόπλοιου με τους νεκρούς από τον χανταϊό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οστεοπόρωση: Το τρόφιμο που πρέπει να τρώτε οπωσδήποτε μετά τα 50 για να την αποφύγετε

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αρκετές από αυτές τις ουσίες έχουν ανιχνευθεί ακόμη και σε βιολογικά δείγματα όπως το αίμα του ομφάλιου λώρου, στοιχείο που δείχνει ότι μπορούν να φτάσουν μέχρι το έμβρυο κατά την εγκυμοσύνη. Παράλληλα, εκτιμάται ότι ο μέσος άνθρωπος χρησιμοποιεί καθημερινά μεγάλο αριθμό προϊόντων προσωπικής φροντίδας, γεγονός που δημιουργεί συνεχή και συνδυαστική έκθεση σε ένα μίγμα χημικών ουσιών.

Στη μελέτη καταγράφηκε επίσης ότι πολλές από αυτές τις ουσίες αποβάλλονται σχετικά γρήγορα από τον οργανισμό όταν μειωθεί η έκθεση, κάτι που εξηγεί γιατί οι αλλαγές μπορούν να φανούν μέσα σε λίγες ημέρες στις αναλύσεις ούρων. Σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση ήταν ιδιαίτερα έντονη, όπως για συγκεκριμένους μεταβολίτες φθαλικών ενώσεων και παραβενών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Τρίχες» ο ισχυρισμός ότι θα βγάλετε τρίχες! Καταγγελία στην Αρχή Ανταγωνισμού για γνωστό συμπλήρωμα που πωλείται και στην Ελλάδα (φωτογραφία)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καλλυντικά: Αν δείτε αυτήν την ουσία στην ετικέτα μην τα αγοράσετε – Σε ισχύ απαγόρευση από την ΕΕ, λόγω σοβαρών κινδύνων για την υγεία

Οι ερευνητές προσπάθησαν επίσης να εκτιμήσουν πιθανές επιπτώσεις σε επίπεδο δημόσιας υγείας, επισημαίνοντας ότι η μείωση της έκθεσης στη δισφαινόλη Α θα μπορούσε θεωρητικά να συνδεθεί με μικρές μειώσεις σε ορισμένες παιδιατρικές παθήσεις, όπως το άσθμα ή διαταραχές της ανάπτυξης. Ωστόσο, τονίζεται ότι πρόκειται για εκτιμήσεις πληθυσμιακού επιπέδου και όχι για άμεσες κλινικές αποδείξεις.

Παρά τα ενθαρρυντικά ευρήματα ως προς τη γρήγορη μείωση της έκθεσης, οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι η αλλαγή καλλυντικών από μόνη της δεν αποτελεί πλήρη λύση. Η διάρκεια της μελέτης ήταν περιορισμένη, το δείγμα σχετικά μικρό και αφορούσε μόνο νεαρές γυναίκες, ενώ η έκθεση σε παρόμοιες ουσίες μπορεί να προέρχεται και από άλλες πηγές, όπως τα τρόφιμα, οι συσκευασίες ή το περιβάλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Oρτανσίες: Πώς να τις μεταφυτεύσετε σωστά για μεγαλύτερη και καλύτερη ανθοφορία

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά