Το χρώμα είναι η πιο σημαντική εγγενής αισθητηριακή ένδειξη του τροφίμου όταν πρόκειται για τον καθορισμό των προσδοκιών μας σχετικά με τη γεύση του
Φανταστείτε ότι σας σερβίρουν ένα ποτήρι σκούρο πράσινο χυμό και 2 κίτρινα cupcakes. Ποια είναι η πρώτη σκέψη που περνάει από το μυαλό σας για τον χυμό; Μάλλον ότι πρόκεται για κάτι ιδιαίτερα «υγιεινό»; Και για τα cupcakes; Ό,τι μάλλον θα έχουν γεύση λεμόνι… έτσι; Λοιπόν μόλις αντιληφθήκατε πώς ακριβώς λειτουργεί η ψυχολογία των χρωμάτων!
Η γαστρονομική εμπειρία ξεπερνά τη γεύση και την υφή. Το χρώμα παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσο επιθυμητό δείχνει ένα φαγητό και επίσης επηρεάζει τις αποφάσεις μας και την αντίληψη της γεύσης.
- Δείτε επίσης: Δεν έχουν τον Θεό τους! Παρασκεύαζαν ψεύτικο γάλα με γλυκόζη και εξευγενισμένα έλαια και το έδιναν σε μεγάλες εταιρείες
Ας ρίξουμε μια ματιά στα διαφορετικά χρώματα στα τρόφιμα και στις ψυχολογικές τους επιπτώσεις στους ανθρώπους
Κόκκινο: Αυτό το χρώμα σχετίζεται με το πάθος, την όρεξη και την ενέργεια. Σκεφτείτε τις φράουλες, τις ντομάτες, τις πιπεριές. Το κόκκινο χρώμα δημιουργεί μια αίσθηση έντασης και πάθους.
Κίτρινο: Το κίτρινο είναι ένα χρώμα που προκαλεί ευτυχία, αισιοδοξία και ζεστασιά. Τρόφιμα, όπως οι μπανάνες, το καλαμπόκι, οι ανανάδες ή τα λεμόνια, μπορούν να δημιουργήσουν παρόμοια αίσθηση.
Πράσινο: Αυτό το χρώμα συνδέεται με την υγεία, την ισορροπία και τη φύση. Το να τρώτε ή να πίνετε πράσινο φαγητό δίνει την αίσθηση ότι τρώτε κάτι υγιεινό και θρεπτικό. Για παράδειγμα, σπανάκι, μπρόκολο, αρακάς και ακτινίδιο.
Μπλε: Καθώς το μπλε δεν είναι κοινό σε φυσικά τρόφιμα, μπορεί τελικά να μας μειώσει την πείνα!
Πορτοκαλί: Οι άνθρωποι συνδέουν το πορτοκαλί επίσης με κάτι υγιεινό. Τα πορτοκάλια, τα καρότα και τις κολοκύθες για παράδειγμα.
- Δείτε ακόμη: Πιτυρίδα: Ένα συστατικό που έχουμε όλοι στην κουζίνα μας μπορεί να την εξαφανίσει για πάντα”
- Δείτε ακόμη: Το απλό “μυστικό” για τραγανές ψητές πατάτες
Τα χρώματα συνδέονται επίσης με τη γεύση στις περισσότερες περιπτώσεις. Όταν ακούτε κίτρινο ή πορτοκαλί, περιμένετε κάτι αναζωογονητικό, κιτρικό ή πικάντικο.
Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMC, το χρώμα είναι η πιο σημαντική εγγενής αισθητηριακή ένδειξη του προϊόντος όταν πρόκειται για τον καθορισμό των προσδοκιών σχετικά με τη γεύση φαγητού και ποτού. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η αλλαγή της απόχρωσης, της έντασης ή του κορεσμού του χρώματος του φαγητού ή του ροφήματος μπορεί να έχει δραματικό αντίκτυπο στην προσδοκία.
«Τα χρώματα των τροφίμων μπορεί να έχουν μάλλον διαφορετικές έννοιες και ως εκ τούτου να γεννούν διαφορετικές προσδοκίες, σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, για να μην αναφέρουμε σε διαφορετικούς πολιτισμούς. Οι γενετικές διαφορές, όπως η γευστική κατάσταση ενός ατόμου, μπορούν επίσης να ρυθμίσουν τον ψυχολογικό αντίκτυπο του χρώματος των τροφίμων στην αντίληψη της γεύσης», ανέφερε η μελέτη.