Δύο γυναίκες που συναντιούνται για πρώτη φορά μπορούν να κρίνουν μέσα σε λίγα λεπτά εάν έχουν τη δυνατότητα να γίνουν φίλες
Δύο γυναίκες που συναντιούνται για πρώτη φορά μπορούν να κρίνουν μέσα σε λίγα λεπτά αν έχουν τη δυνατότητα να γίνουν φίλες διαπιστώνει νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell για τη δημιουργία φιλίας. Η Μελέτη* «The Interactive Role of Odor Associations in Friendship Preferences », που δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports, δίνει νέα στοιχεία για να κατανοήσουμε τη σύνθετη εικόνα του τι συμβαίνει όταν συναντάμε κάποιον για πρώτη φορά — και κρίνουμε τις δυνατότητες για μελλοντικές αλληλεπιδράσεις.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο Επιστήμονας Τροφίμων Νίκος Γδοντέλης ξεκαθαρίζει οριστικά εάν μπορούμε να φάμε τα κόκκινα αυγά από τα τσουρέκια
Σε μια μελέτη ετεροφυλόφιλων γυναικών, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι προσωπικές, ιδιότυπες προτιμήσεις που βασίζονται στην καθημερινή μυρωδιά ενός ατόμου, που αποτυπώνονται σε ένα μπλουζάκι, προέβλεπαν πόσο άρεσαν φιλικά στις γυναίκες άλλες γυναίκες μετά από συνομιλίες τεσσάρων λεπτών με «φιλική ταχύτητα». Αυτές οι συνομιλίες πρόσωπο με πρόσωπο, με τη σειρά τους, επηρέασαν τον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες έκριναν αργότερα μόνοι τους τις μυρωδιές στα μπλουζάκι. Συνεπώς οι νέες φιλίες καθοδηγούνται τόσο από την όσφρηση όσο οποιαδήποτε άλλη αίσθηση.
“Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πολλά όταν συναντιούνται πρόσωπο με πρόσωπο. Αλλά η μυρωδιά – την οποία οι άνθρωποι καταγράφουν σε κάποιο επίπεδο, αν και πιθανότατα όχι συνειδητά – καθορίζει εάν τελικά θα σας αρέσει αυτό το άτομο“, δήλωσε η Vivian Zayas , καθηγήτρια ψυχολογίας και συν-συγγραφέας της εργασίας.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η επίδραση της μητρικής στοργής στην προσωπικότητα και την επιτυχία των παιδιών – Συμπέρασμα μελέτης
Ενώ η έρευνα για την κοινωνική όσφρηση επικεντρώνεται συχνά στην επιλογή συντρόφου, οι ερευνητές έστρεψαν την προσοχή τους στις πλατωνικές αλληλεπιδράσεις. Και αντί να επικεντρωθεί στη «φυσική» μυρωδιά των ατόμων – απομονωμένη από προϊόντα, κατοικίδια και άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες – η μελέτη εξέτασε στην ιδέα ότι οι άνθρωποι διαμορφώνουν ενεργά το χαρακτηριστικό τους άρωμα μέσα από τις πολλές επιλογές που κάνουν καθημερινά, αυτό που είναι γνωστό ως « διπλωματική» μυρωδιά. Σύμφωνα με τους ερευνητές η “διπλωματική μυρωδιά” δεν είναι μόνο το άρωμα που φοράμε, και οι διατροφικές επιλογές είναι το αν έχουν γάτα ή σκύλο, είναι το απορρυπαντικό που χρησιμοποιούμε.
Οι αξιολογήσεις μόνο για την όσφρηση ήταν παράλληλες με τις αυτοπροσώπως αξιολογήσεις: Εάν ένας συμμετέχων έκρινε ότι κάποιος έχει υψηλές δυνατότητες για μελλοντική φιλία με βάση τη μυρωδιά μιας μπλούζας, ακολουθούσε αξιολόγησή του μετά από μια αλληλεπίδραση τεσσάρων λεπτών που ήταν επίσης εξίσου υψηλή.
Επιπλέον, οι αξιολογήσεις από τη ζωντανή αλληλεπίδραση προέβλεψαν αλλαγές σε έναν δεύτερο γύρο διπλωματικών κρίσεων οσμών, υποδηλώνοντας ότι η ποιότητα της προσωπικής αλληλεπίδρασης επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονταν τη μυρωδιά του ατόμου.
Η Zayas είπε ότι η συνέπεια των κρίσεων στις ευκαιρίες αξιολόγησης είναι αξιοσημείωτη. «Όλοι έδειξαν ότι είχαν μια σταθερή υπογραφή αυτού που τους άρεσε», είπε. “Και η συνέπεια δεν ήταν ότι, στην ομάδα, ένα άτομο μύριζε πολύ άσχημα και ένα άτομο μύριζε πολύ καλά. Όχι, ήταν ιδιοσυγκρασιακό. Μπορεί να μου αρέσει το άτομο Α πάνω από το Γ με βάση το άρωμα, και αυτό το μοτίβο προβλέπει ποιος θα μου αρέσει τελικά στη συνομιλία.”