Η ζήτηση ευρωπαϊκών ετικετών μειώθηκε απότομα το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Δυνητικές αναταραχές ακόμα και στους καταναλωτές.
Η FINAT, μια ευρωπαϊκή ένωση για τη βιομηχανία αυτοκόλλητων ετικετών και όχι μόνο, δημοσίευσε πρόσφατα ορισμένα στατιστικά στοιχεία, στα οποία φαίνεται πως η ζήτηση για ετικέτες το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο του 2022 μειώθηκε, εξαιτίας – μεταξύ άλλων- των ελλείψεων χαρτιού που σχετίζονται με την απεργία από τη Φινλανδία το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η κατανάλωση χαρτιού και φιλμ σε ρολό ετικετών στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 24% το τελευταίο τρίμηνο, αντιμετωπίζοντας τη μεγαλύτερη πτώση σε ετήσια βάση στην ιστορία συλλογής στοιχείων της FINAT (2003).
Εκτός από την απεργία που διεξήγαγε η βιομηχανία χαρτιού στη Φινλανδία, η οποία διήρκεσε ως το Πάσχα του 2022, άλλες αιτίες που αναφέρθηκαν στην έκθεση ήταν οι οικονομικές αναταραχές που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών και η αύξηση των επιτοκίων.
Αυτό οδήγησε τους μετατροπείς ετικετών να εξαντλήσουν τα αποθέματα και να αναβάλουν την προμήθεια νέων αποθεμάτων ετικετών προς τα τέλη του περασμένου έτους, λέει η FINAT.
Ωστόσο, μια έκθεση FINAT RADAR που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2022 – η οποία περιλαμβάνει δεδομένα που συλλέχθηκαν από έρευνα 60 ιδιοκτητών επωνυμιών τον Νοέμβριο – ανέφερε ότι σχεδόν το 85% των ερωτηθέντων περίμενε ότι η προμήθεια της ετικέτας τους θα παραμείνει σταθερή ή θα αυξηθεί στο μέλλον, αναφέρει το Packaging Europe.
Όσον αφορά στο πόσο μειώθηκε συνολικά η ευρωπαϊκή ζήτηση αυτοκόλλητων, το ποσοστό ήταν κατά 4,7% σε σύγκριση με το 2021, αναφέρει η εταιρεία. Αν και υπήρξε αισθητή αύξηση συγκριτικά με το 2021, η FINAT θεωρεί πως συνεχιζόμενες ελλείψεις πρώτων υλών, οι απεργίες και οι εντάσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα το 2022.
Εβδομάδες αργότερα, η FINAT απέστειλε επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να εκφράσει την ανησυχία της ότι τέτοιες διαταραχές θα προκαλούσαν αναταραχές σε ολόκληρη την Ευρώπη και βιομηχανίες που χρησιμοποιούν ετικέτες, όπως η βιομηχανία τροφίμων, που θα είχε επιπτώσεις ακόμη και στους καταναλωτές.