Μήνυση στην JBS για παραπλανητικούς ισχυρισμούς μάρκετινγκ.
Μήνυση ενώπιον του κρατικού δικαστηρίου της Νέας Υόρκης κατέθεσε η Γενική Εισαγγελέας της πολιτείας, Λετίθια Τζέιμς, κατά του παραγωγού βοείου κρέατος JBS, για φερόμενη παραπλάνηση του κοινού, καθώς δεν τήρησε τις περιβαλλοντικές του δεσμεύσεις που αφορούν στη μείωση των ρύπων για την επόμενη δεκαετία. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, η JBS συνέχισε να κάνει παραπλανητικούς ισχυρισμούς μάρκετινγκ ακόμη και αφού μια ομάδα παρακολούθησης καταναλωτών συνέστησε στην εταιρεία να σταματήσει τις διαφημίσεις επειδή δεν είχε στρατηγική για να επιτύχει τον κλιματικό στόχο της.
Η JBS βέβαια δεν είναι η μοναδική εταιρία που έχει υποσχεθεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη και πολλές εταιρείες με καθαρούς μηδενικούς κλιματικούς στόχους δεν έχουν υποβάλει αξιόπιστα σχέδια για τη μείωση ή την αντιστάθμιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο κολοσσός τροφίμων είπε το 2021 ότι θα εξαλείψει ή θα αντισταθμίσει όλες τις εκπομπές που παγιδεύουν θερμότητα από τις δραστηριότητες και τις αλυσίδες εφοδιασμού της έως το 2040. «Η γεωργία μπορεί και πρέπει να είναι μέρος της παγκόσμιας κλιματικής λύσης», είχε δηλώσει ο Gilberto Tomazoni, διευθύνων σύμβουλος της JBS, ανέφερε σε ανακοίνωση του. «Πιστεύουμε ότι μέσω της καινοτομίας, των επενδύσεων και της συνεργασίας, το καθαρό μηδέν είναι στη συλλογική μας αντίληψη».
Οι εισαγγελείς όμως υποστηρίζουν ότι ακόμη και αν η JBS είχε αναπτύξει ένα σχέδιο, δεν θα ήταν εφικτό να εκπληρώσει τη δέσμευσή της για το κλίμα. Το κράτος είπε ότι δεν υπάρχουν αποδεδειγμένοι τρόποι αυτή τη στιγμή για να μηδενιστούν οι γεωργικές εκπομπές στην κλίμακα των εργασιών της JBS και η αντιστάθμιση των εκπομπών της εταιρείας με πράγματα όπως πιστώσεις άνθρακα «θα ήταν ένα δαπανηρό εγχείρημα πρωτοφανούς βαθμού».
«Καθώς οι οικογένειες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τις καθημερινές επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, είναι πρόθυμες να ξοδέψουν περισσότερα από τα χρήματα που κέρδισαν με κόπο σε προϊόντα από μάρκες που είναι καλύτερες για το περιβάλλον», δήλωσε ο James σε δήλωση. «Όταν οι εταιρείες διαφημίζουν ψευδώς τη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα, παραπλανούν τους καταναλωτές και θέτουν σε κίνδυνο τον πλανήτη μας».
Το National Advertising Division (NAD) του Better Business Bureau είπε το 2023 ότι η JBS θα πρέπει να σταματήσει να ισχυρίζεται ότι έχει δεσμευτεί να πετύχει “καθαρό μηδέν έως το 2040”. Ενώ η εταιρεία φαινόταν να κάνει μια «σημαντική προκαταρκτική επένδυση» για να μειώσει την κλιματική ρύπανση, η NAD είπε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι εκτελούσε ένα σχέδιο για την επίτευξη του στόχου της. Μια επιτροπή αναθεώρησης επικύρωσε το πόρισμα στην έφεση, λέγοντας ότι η JBS “βρίσκεται στο διερευνητικό στάδιο” της προσπάθειας να εκπληρώσει τη δέσμευσή της για το κλίμα.
Νωρίτερα φέτος, μια δικομματική ομάδα γερουσιαστών είπε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, την κορυφαία ρυθμιστική αρχή της Wall Street, ότι η JBS έχει ιστορικό «υπερβολικής περιβαλλοντικής διαχείρισης και υποβάθμισης άλλων κινδύνων».
https://www.npr.org/2024/02/29/1234894445/new-york-lawsuit-jbs-climate-change-beef-food-agriculture