Παρασκευή, Ιανουάριος 10, 2025
18.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μεταλλικό νερό ζητά 1,4 εκατ. ευρώ αποζημίωση από περιοδικό για δυσφήμιση

ΑρχικήΝέαmarketingΜεταλλικό νερό ζητά 1,4 εκατ. ευρώ αποζημίωση από περιοδικό για δυσφήμιση
spot_img

Όταν κάνεις τζίρο εκατομμυρίων και θεωρείς ότι μπορείς να συνθλίψεις την αλήθεια και την ελεύθερη ενημέρωση

Δύο άρθρα που αφορούσαν τη διαφήμιση για το μεταλλικό νερό San Benedetto, με την Elisabetta Canalis, που δημοσιεύθηκαν τον Αύγουστο και τον Οκτώβριο του 2022 από το ηλεκτρονικό περιοδικό για θέματα καταναλωτών Il Fatto Alimentare φαίνεται ότι έκαναν έξω φρενών τους υπευθύνους της εταιρείας που αποφάσισαν να «συνθλίψουν» νομικά την ελευθερία της ενημέρωσης στη γειτονική Ιταλία.

Τα άρθρα εξηγούσαν πώς μετά τα ευρήματα του Ινστιτούτου Διαφημιστικής Αυτοπειθαρχίας για το διαφημιστικό σποτ, η εταιρεία αποφάσισε οικειοθελώς να αναστείλει το μήνυμα και να το τροποποιήσει.

Η διαφήμιση του San Benedetto

Η διαφήμιση ξεκινούσε με εικόνες της Elisabetta Canalis να ξυπνάει το πρωί. Η σκηνή συνεχίζεται με την γυναίκα να συνειδητοποιεί ότι έχει κάψει τις φέτες ψωμί στην τοστιέρα και αποφασίζει να βγει παίρνοντας μαζί της ένα μπουκάλι μεταλλικό νερό San Benedetto. Σύμφωνα με μια αναφορά που στάλθηκε στο Advertising Self-Regulation Institute (IAP), το διαφημιστικό σποτ, στην αρχική του έκδοση, υποδηλώνει ότι το νερό μπορεί να αντικαταστήσει το πρωινό. Το IAP αποδέχτηκε το αίτημα και διευκρίνισε στο Il Fatto Alimentare ότι το San Benedetto έχει δεσμευτεί να « αναπτύξει μια  νέα επικοινωνία που μπορεί να ξεπεράσει τις κρίσιμες πτυχές που εντοπίστηκαν» . Η εταιρεία όντως αφαίρεσε τα πρώτα 15 δευτερόλεπτα του διαφημιστικού σποτ, εξαλείφοντας τα κρίσιμα μέρη.

Το κομμένο σποτ του μεταλλικού νερού

Όταν το ξανασκέφθηκαν όμως οι υπεύθυνοι της εταιρείας, αποφάσισαν ότι τα δύο άρθρα στο Il 
Fatto Alimentare που ανέφεραν την ιστορία προκάλεσαν ζημιά 1,5 εκατομμυρίου ευρώ!!! Ο δικηγόρος ισχυρίζεται ότι έχει υποστεί ζημιά η εικόνα της εταιρείας ενώ δαπάνησε και 864.219,80 € για τη διασκευή οκτώ διαφημίσεων “, λόγω  των αρνητικών επιπτώσεων στους καταναλωτές” που προκύπτουν από τα άρθρα.

Το περιοδικό γράφει χαρακτηριστικά «Είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί η ιστορία μας προκάλεσε τόση ζημιά, δεδομένου ότι οι ίδιες ειδήσεις ενημερώθηκαν από τις εφημερίδες La RepubblicaIl MessaggeroOpen και άλλες εφημερίδες, καθώς και να αποτελέσουν αντικείμενο κοινωνικών συζητήσεων ακόμη και πριν από τα άρθρα μας».

Το San Benedetto ξεκινά από εκεί και πέρα μια «σταυροφορία» στα Δικαστήρια της Βενετίας προωθώντας διάφορες νομικές διαδικασίες κατά των άρθρων. Το 2023 το Δικαστήριο απέρριψε την πρώτη διαδικασία, αλλά η εταιρεία άνοιξε και δεύτερο δικαστικό κεφάλαιο, λίγες εβδομάδες μετά την ήττα στην επείγουσα διαδικασία, ζητώντας αποζημίωση 1,4 εκατομμυρίων ως αποζημίωση για (υποτιθέμενη) συκοφαντική δυσφήμιση. Το δικαστήριο δεν θεωρεί νόμιμη την αίτηση λογοκρισίας, καθώς θα παραβίαζε το άρθρο 21 του Συντάγματος και καταδικάζει τον νερό να πληρώσει τα δικαστικά έξοδα και της απέναντι πλευράς.

Γιατί συνεχίζει η εταιρεία να τα βάζει με το περιοδικό;

Η ενδιαφέρουσα πτυχή της ιστορίας δεν αφορά τις δύο ήττες που έχει υποστεί η εταιρεία μέχρι στιγμής, αλλά το παρασκήνιο, που συνήθως δεν λέγεται στις ειδήσεις των αγωγών για συκοφαντική δυσφήμιση, ακόμη και όταν τελειώνουν καλά για τους δημοσιογράφους.

Όπως ισχυρίζεται το περιοδικό, σε αυτήν την περίπτωση, υπάρχει σαφής πρόθεση του San Benedetto να προβεί σε νομικές ενέργειες για να παρακινήσει την Il Fatto Alimentare να γράφει θετικά για το συγκεκριμένο προϊόν στο εξής αφού και μόνο το να αντιμετωπίσεις έναν κολοσσό που πέρυσι πέτυχε τζίρο ρεκόρ 1 δισεκατομμυρίου (που να μην είχε υποστεί και ζημιά από τα άρθρα) είναι άβολο. 

Μάλιστα το περιοδικό περιμένει ότι ο κολοσσός δεν θα το βάλει κάτω αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχει κανένα πρόβλημα να πληρώσει τους δικηγόρους και τα δικαστικά έξοδα του αντιπάλου, σε περίπτωση απώλειας, όπως έχει ήδη συμβεί δύο φορές. 

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τοξικές ουσίες σε δημοφιλή εσώρουχα – Διεθνής μελέτη – Πως να ξεχωρίσετε ποια εσώρουχα δεν περιέχουν επικίνδυνα υλικά

Οι τοξικές ουσίες εντοπίστηκαν περισσότερο σε γνωστές μάρκες εσωρούχων που πωλούνται και στην Ελλάδα.

Ελληνικό γιαούρτι: Γιατί είναι καλύτερο από τα άλλα – Επιστημονική μελέτη

Οι παράγοντες που οδηγούν την αποδοχή και την καινοτομία στο ελληνικό γιαούρτι.

Έλληνες καταναλωτές ΠΡΟΣΟΧΗ στις ντομάτες – Τι έδειξαν οι έλεγχοι του ΥΠΑΑΤ για την παρουσία φυτοφαρμάκων

Τα ελληνικά λαχανικά και φρούτα που περιέχουν είτε υψηλή περιεκτικότητα είτε απαγορευμένα φυτοφάρμακα, αποκάλυψε νέος έλεγχος του ΥΠΑΑΤ.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο