Η ασφάλεια των τροφίμων, η σωστή επισήμανσή τους και η ορθή παροχή υπηρεσιών είναι δικαίωμα κάθε πολίτη.
Οι εταιρείες τροφίμων οφείλουν να είναι υπεύθυνες για τη διασφάλιση ότι τα προϊόντα τους συμμορφώνονται με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας καθώς και όλες τις νομικές απαιτήσεις.
Σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ – ο έλεγχος δειγμάτων τροφίμων για αλλεργιογόνα είναι ένα από τα σημαντικά καθήκοντα. Αν και για όλα τα τρόφιμα, οι πληροφορίες για τα αλλεργιογόνα συστατικά που απαιτούν σήμανση πρέπει να είναι σωστές και ευκρινώς γραμμένες στην ετικέτα, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο μη δηλωμένων συστατικών που μπορούν να προκαλέσουν απροσδόκητη αλλεργική αντίδραση.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Βενζόλιο σε αναψυκτικά: Ανάλυση κινδύνου
Τι κάνει λοιπόν ένας καταναλωτής όταν διαπιστώσει ότι ένα προϊόν περιέχει μη δηλωμένο αλλεργιογόνο, ή θέλει να καταγγείλει οποιοδήποτε άλλο θέμα που αφορά στην υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων;
Το Cibum μπορεί να δημοσιεύει τις καταγγελίες προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλά δεν μπορεί να κάνει ελέγχους για να προστατεύσει την υγεία τους.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτή είναι η πιο θανατηφόρα τροφιμογενής ασθένεια, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας
Πού μπορώ να υποβάλω την καταγγελία μου;
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το τυρί με τις λιγότερες θερμίδες
Ο ΕΦΕΤ στην προσπάθεια του να διασφαλίσει το δικαίωμα των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα που στην ετικέτα τους παρέχονται οι σωστές πληροφορίες και παράγονται ή διακινούνται από επιχειρήσεις που λειτουργούν σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές, έχει αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης και διαχείρισης των βάσιμων ανησυχιών που δέχεται, το οποίο περιγράφεται στην “Πολιτική Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών” και έχει δημιουργήσει στην Κεντρική Υπηρεσία του ειδική μονάδα το “Κέντρο Λήψης Αναφορών”.
Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ:
- ηλεκτρονικά,
- ταχυδρομικά (Λεωφόρος Κηφισίας 124 & Ιατρίδου 2, 115 26, Αθήνα)
- τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717,
- με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Δ/νσεών του”
Τι ακολουθεί μετά την καταγγελία;
Επιθεωρητές τροφίμων διενεργούν επιθεώρηση στην εγκατάσταση από την οποία αγοράσατε το προϊόν. Θα γίνει προσπάθεια να ληφθεί δείγμα σύγκρισης από την ίδια παρτίδα στην ίδια εταιρεία. Το δείγμα καταγγελίας σας και οποιοδήποτε διαθέσιμο δείγμα σύγκρισης (πιθανώς και άλλα ύποπτα δείγματα που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια μιας επιθεώρησης εταιρείας) θα σταλούν στο εργαστήριο που ειδικεύεται στην ανάλυση π.χ. αλλεργιογόνων.
Με βάση την έκθεση, μπορούν να διεξαχθούν περαιτέρω έρευνες ή να κινηθούν πρόστιμα ή ποινικές διαδικασίες. Προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα υγείας για άλλους πάσχοντες από αλλεργία, οι αρχές μπορούν να θέσουν σε εφαρμογή απαγορεύσεις κυκλοφορίας, ανακλήσεις ή προειδοποιήσεις.