Μετάβαση στο περιεχόμενο
Σάββατο, 15 Μαρτίου, 2025
14.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Είναι ασφαλή τα τρόφιμα που αγοράζουμε από τις διαφημίσεις στα social;

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΕίναι ασφαλή τα τρόφιμα που αγοράζουμε από τις διαφημίσεις στα social;
spot_img

Όσο κερδίζει έδαφος η διαδικτυακή πώληση τροφίμων τόσο αυξάνει και ο κίνδυνος…

Όλο και περισσότερο πλέον τρόφιμα πωλούνται μέσω διαδικτύου, είτε απευθείας από σχετικές ιστοσελίδες, είτε μέσω διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το θέμα είναι πως ΟΛΑ τα τρόφιμα που πωλούνται στους καταναλωτές πρέπει να έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές μετά από ενδελεχείς ελέγχους. 

- Advertisement -

Το Food Standards Scotland (FSS) πρόκειται να αναπτύξει καθοδήγηση για τους πωλητές τροφίμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού μια έρευνα διαπίστωσε ότι η αγορά προϊόντων με αυτόν τον τρόπο ήταν πιο συνηθισμένη από ό,τι είχε προβλεφθεί.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα (RTE) που πωλούνται στο Facebook Marketplace στη Σκωτία. Στην ανάλυση συμπεριλήφθηκαν συνολικά 476 διαφημίσεις.

Τα είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα των τροφίμων RTE που πωλήθηκαν, ενώ το 12% ήταν γεύματα σε πακέτο που συγκεντρώθηκαν ή παραδόθηκαν ζεστά.

Αντικείμενα υψηλού κινδύνου όπως καπνιστά ψάρια, σούσι, αλλαντικά και λαχανικά ντιπροσώπευαν μικρό ποσοστό των καταχωρίσεων. Πολλές διαφημίσεις δεν περιελάμβαναν πληροφορίες όπως λίστα συστατικών ή αλλεργιογόνων.

Κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Οι τοπικές αρχές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους ότι οι μη εγγεγραμμένοι πωλητές παράγουν τρόφιμα δυνητικά χωρίς να γνωρίζουν τους μικροβιολογικούς κινδύνους αυτών των προϊόντων και ότι αυτή μπορεί να είναι μια αυξανόμενη αγορά για τους εγχώριους παραγωγούς λόγω πιθανών καθυστερήσεων στις εισαγωγές μετά την έξοδο από την ΕΕ.

Μια διαδικτυακή έρευνα με 1.063 άτομα στα τέλη του 2023 έδειξε ότι το 21 τοις εκατό των ερωτηθέντων είχε αγοράσει φαγητό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook Marketplace, το Instagram και το X (πρώην Twitter). Οι συμμετέχοντες είχαν μια σειρά από κίνητρα για να αγοράσουν τρόφιμα με αυτόν τον τρόπο, με κυριότερα να υποστηρίξουν μια τοπική επιχείρηση.

Εάν το αποτέλεσμα 21 τοις εκατό προεκτεθεί στον πληθυσμό της Σκωτίας, υποδηλώνει ότι περίπου 1 εκατομμύριο άνθρωποι μπορεί να έχουν αγοράσει τρόφιμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πράγμα που σημαίνει ότι αυτός ο τύπος πώλησης είναι πιο συνηθισμένος από το αναμενόμενο και θα μπορούσε να αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία εάν οι μη εγγεγραμμένοι πωλητές δεν γνωρίζουν για την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων , δήλωσε η Food Standards Scotland.

Έλλειψη πληροφοριών

Μόνο τέσσερις διαφημίσεις δήλωσαν την παρουσία ή πιθανή παρουσία αλλεργιογόνων σε ένα προϊόν. Έξι ζήτησαν να ειδοποιηθούν για τυχόν αλλεργίες κατά την παραγγελία, ανέφεραν ότι το φαγητό παρασκευάστηκε σε κουζίνα όπου χειρίζονταν αλλεργιογόνα ή είπαν ότι διαθέτουν πιστοποιητικό ευαισθητοποίησης για τα αλλεργιογόνα.

Η Food Standards Scotland σχεδιάζει να αναπτύξει οδηγίες για μικροπωλητές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να διασφαλίσει ότι γνωρίζουν ποιες δραστηριότητες απαιτούν εγγραφή ως υπεύθυνος επιχείρησης τροφίμων και τις υποχρεώσεις παραγωγής τροφίμων προς πώληση.

Προτάθηκε επίσης έρευνα σχετικά με τη μικροβιολογική ποιότητα των τροφίμων που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή δοκιμές αλλεργιογόνων, καθώς θα οδηγούσε σε καλύτερη κατανόηση του κινδύνου των προϊόντων σε τέτοιες πλατφόρμες.

Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη;

Και στο Βέλγιο το 2022 και το 2023 οι επιθεωρητές τροφίμων ερεύνησαν περισσότερες από 450 καταγγελίες σχετικά με ιστότοπους ή προφίλ μέσων κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουν φαγητό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο πωλητής δεν έχει εξουσιοδότηση από την FASFC.

Η έγκριση από την αρμόδια Αρχή είναι απαραίτητη έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί γρήγορα σε περίπτωση συμβάντος. Όταν οι καταναλωτές πέσουν θύμα τροφικής δηλητηρίασης, οι αρχές πρέπει να είναι σε θέση να προσδιορίσει σε ποιο σημείο της τροφικής αλυσίδας εντοπίζεται το πρόβλημα (με τον πωλητή, τον προμηθευτή κ.λπ.) προκειμένου να περιορίσει το πρόβλημα όσο το δυνατόν περισσότερο. Επιπλέον, αυτό διασφαλίζει ότι δεν υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός με επαγγελματίες παίκτες που τηρούν σχολαστικά τους κανόνες. Η πώληση τροφίμων μέσω του Facebook Marketplace και άλλων πλατφορμών δεν απαγορεύεται, αλλά πρέπει οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί.

Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής

Θα πρέπει πάντα να μπορείτε να βρείτε επαρκείς πληροφορίες σχετικά με μια νομική εταιρεία (όνομα και διεύθυνση εταιρείας, στοιχεία επικοινωνίας, αριθμός εταιρείας) στο ηλεκτρονικό κατάστημα ή στη σελίδα του Facebook.

Μια άλλη μικρή συμβουλή, είναι πως συχνά αναξιόπιστοι πωλητές θέλουν να επικοινωνούν μόνο μέσω ιδιωτικών καναλιών όπως το Messenger ή το WhatsApp. Εάν ο πωλητής δεν θέλει να δώσει το όνομα ή τη διεύθυνσή του, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Μετανάστευση καρκινογόνων χημικών από τις κάψουλες εσπρέσο – Ευρήματα επιστημονικής μέτρησης

Πόσο επικίνδυνες είναι οι κάψουλες καφέ για απελευθέρωση στον παρασκευασμένο καφέ, χημικών ουσιών που υπάρχουν στη συσκευασία της κάψουλας

Μελέτη ΣΟΚ: Αυτά είναι τα δημοφιλή ποτά που μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο καρκίνο του στόματος

Τα ευρήματα της μελέτης μπορεί να εξηγούν την ανεξήγητη αύξηση των καρκίνων του στόματος, ειδικά μεταξύ των γυναικών, που καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα