Μπαράζ ανακλήσεων από γίγαντες τροφίμων λόγω παρουσίας ξένου σώματος και κινδύνου τραυματισμού των καταναλωτών.
Μετά την ανάκληση της Lacta οreo της Mondelez στην Ελλάδα, ανακλήθηκαν σήμερα και οι σοκολάτες Milka Oreo της Mondelez στη Γαλλία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γαλλικής Rappel Conso ανακαλούνται οι Μπάρες Milka Oreo 5×37γρ λόγω πιθανής παρουσίας πλαστικών σωματιδίων. Η Αρχές συνιστούν στους καταναλωτές που έχουν προϊόντα που ανήκουν στις παρτίδες που περιγράφονται παρακάτω λόγω του κινδύνου τραυματισμού/ανεπιθύμητων ενεργειών μετά την κατάποση αυτού του προϊόντος, να μην τα καταναλώνουν. Η σοκολάτα έχει ημερομηνία λήξης 18/8/2024, Code lot OSKO0934651 και Code EABN UVC 762210738851.
Πριν από λίγες ώρες ανακλήθηκε στην χώρα μας από τη Mondelez Hellas η σοκολάτα Lacta Oreo λόγω πλαστικών κομματιών. Τον Ιανουάριο και η Toblerone ανακάλεσε σοκολάτες και κέικ καθώς εντοπίστηκαν μέσα σε αυτά μικρά κομμάτια πλαστικού. Τα προϊόντα εξήχθησαν από τη Ελβετία σε 19 χώρες! Τον περασμένο Δεκέμβριο η Coca Cola US ανακάλεσε 2.000 αναψυκτικά λόγω παρουσίας ξένου σώματος, και νωρίτερα η Lidl GB ανακάλεσε τη λευκή σοκολάτα Fin Carré επίσης λόγω πλαστικών θραυσμάτων. Επίσης τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ ανακλήθηκαν 12 τόνοι κοτομπουκιές TGI Fridays λόγω πλαστικών κομματιών.
To ξένο σώμα σε τρόφιμα αποτελεί μία συνεχή και διαχρονική ανησυχία για όλους τους τύπους βιομηχανιών επεξεργασίας τροφίμων, καθώς η εταιρεία όχι μόνο υφίσταται το κόστος της ανάκλησης αλλά πλήττεται σοβαρά και η φήμη της. Δυστυχώς τέτοιου είδους «αστοχίες» είναι πολύ πιθανό να συμβούν ακόμα και σε μεγάλες εταιρείες με “σκληρές” γραμμές άμυνας.
Τα τελευταία 20 χρόνια, ξένα υλικά είναι υπεύθυνα για περίπου μία στις δέκα ανακλήσεις τροφίμων, με τα πλαστικά θραύσματα να είναι η πιο κοινή αιτία ανάκλησης. Τα πλαστικά υλικά μπορούν να μολύνουν τα τρόφιμα κατά της διάρκεια της παραγωγής τους στις μονάδες επεξεργασίας από πολλές πηγές, όπως εξοπλισμό, εργαλεία χειρός, ζώνες κατάψυξης, μεταφορείς και ορισμένα υλικά συσκευασίας. Και παρά τις πολλές μεθόδους πρόληψης της βιομηχανίας τελικά καταφέρνουν να μεταφερθούν στο τελικό προϊόν και να φτάσουν στα χέρια ή ακόμα χειρότερα στο στόμα του καταναλωτή.