Κινδυνεύουν οι πωλήσεις των σνακ λόγω των φαρμάκων αδυνατίσματος που προκαλούν απέχθεια σε τέτοια προϊόντα;
Όσο τα φάρμακα αδυνατίσματος όπως το Ozempic και το Wegory αυξάνονται σε δημοτικότητα, αυξάνονται και οι ανησυχίες ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις των σνακ, λόγω της ιδιότητας των φαρμάκων να καταστέλλουν την όρεξη. Πολλοί επενδυτές έχουν μεγάλες ελπίδες για το μέλλον αυτών των φαρμακευτικών προϊόντων, αλλά η επιτυχία τους θα μπορούσε να σημαίνει πιο αργές πωλήσεις για τις εταιρείες Big Food που παράγουν Oreos, Doritos και άλλα δημοφιλή σνακ.
Τα φάρμακα, γνωστά ως αγωνιστές GLP-1, καταστέλλουν την όρεξη, με αποτέλεσμα ορισμένοι ασθενείς να αναφέρουν ακόμη ότι αναπτύσσουν απέχθεια για τροφές με υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, μια κατηγορία που περιλαμβάνει πολλές μεγάλες μάρκες σνακ. Αυτό βάζει εταιρείες όπως η Hershey, η Mondelez, η PepsiCo, η General Mills καθώς και η διάδοχος της Kellogg’s, Kellanova, σε κίνδυνο, αφού η κατανάλωση αρτοσκευασμάτων και αλμυρών σνακ θα μπορούσε να μειωθεί κατά 3%, αν και δεν συμφωνούν όλοι με αυτή την εκτίμηση.
Ορισμένες εταιρίες δηλώνουν έτοιμες να προσαρμοστούν στις νέες διατροφικές συνήθειες. «Δεν εφησυχάζουμε σε καμία περίπτωση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Kellanova, (Kellogg’s) Steve Cahillane, σε συνέντευξή του τη Δευτέρα στο BNN Bloomberg. Η πρόσφατα μετονομασμένη Kellogg Co, σε Kellanova, μόλις ολοκλήρωσε τον χωρισμό της από την επιχείρηση δημητριακών της στη Βόρεια Αμερική, που τώρα ονομάζεται WK Kellogg Co. Η Kellanova είναι μια παγκόσμια εταιρεία σνακ, με επωνυμίες όπως Cheez-It, Pringles και Rice Krispies Treats. «Όπως όλα όσα δυνητικά επηρεάζουν την επιχείρησή μας, θα το εξετάσουμε, θα το μελετήσουμε και, εάν χρειαστεί, θα το αντιμετωπίσουμε», είπε ο Cahillane, τονίζοντας ότι είναι πρόωρο να κάνουμε προβλέψεις.
Συζητώντας πώς η επιχείρησή έχει ανταποκριθεί σε παρόμοιες απειλές, ο Cahillane επεσήμανε τους κανονισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου για το αλάτι με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, οι οποίοι περιόριζαν τον τρόπο με τον οποίο ορισμένα τρόφιμα θα μπορούσαν να διατεθούν στην αγορά. Σε απάντηση, η εταιρεία άλλαξε τις συνθέσεις και τις στρατηγικές εμπορευματοποίησης, είπε η Cahillane. «Αυτό που συνέβη είναι ότι η επιχείρησή μας δεν επηρεάστηκε», είπε. Αν και οι συνταγές για αυτά αυξήθηκαν κατά 300% από το 2020 έως το 2022, είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε πώς θα επηρεάσουν τις συμπεριφορές των καταναλωτών, όπως τις διατροφικές συνήθειες σε μεγάλη κλίμακα.
Η αγορά των αλμυρών σνακ των ΗΠΑ αναμένεται να αυξάνεται 6% ετησίως από το 2022 έως το 2027 και οι πωλήσεις των γλυκών σνακ αναμένεται να αυξηθούν κατά 4,6% ετησίως κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σύμφωνα με την HSBC. Περίπου τα τρία τέταρτα των καταναλωτών σχεδιάζουν να τρώνε σνακ κάθε μέρα, σύμφωνα με στοιχεία της Accenture.
Οι καταναλωτές Millennials και Generation Z τροφοδοτούν την τάση, καθώς οι νεότερες γενιές τρώνε σνακ πιο συχνά από τους μεγαλύτερους καταναλωτές, δήλωσε η Kelsey Olsen, αναλυτής τροφίμων και ποτών για την εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel. Οι Millennials και οι καταναλωτές Gen-Z τείνουν να τρώνε μικρότερα γεύματα που είναι πιο κοντά μεταξύ τους, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για να πάρουν ένα σνακ.
Περισσότερες από 9 εκατομμύρια συνταγές για αυτά τα είδη φαρμάκων αδυνατίσματος γράφτηκαν στις ΗΠΑ το τέταρτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με μια έκθεση της Trilliant Health. Η Morgan Stanley εκτιμά ότι ο αριθμός των ασθενών που λαμβάνουν φάρμακα GLP-1 θα μπορούσε να φτάσει τα 24 εκατομμύρια, ή σχεδόν το 7% του πληθυσμού των ΗΠΑ, έως το 2035. Αν ναι, η κατανάλωση αρτοσκευασμάτων και αλμυρών σνακ θα μπορούσε να μειωθεί κατά 3%, ή ακόμα περισσότερο εάν οι νέες διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις θεραπείες επεκταθούν και στα ευρύτερα νοικοκυριά και τους φίλους τους, σύμφωνα με την έρευνα της Morgan Stanley.
«Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να τσιμπολογούν. … Και δεδομένου ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αναζητούν όλους τους διαφορετικούς τύπους σνακ και τα γλυκά σνακ θα συνεχίσουν να είναι στο ραντάρ, θεωρούμε ότι οι προβλέψεις μας εδώ είναι καλές», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Smucker, Mark Smucker, σε αναλυτές σε τηλεδιάσκεψη. Για τον ίδιο ένας μεγάλος παράγοντας που οι καταναλωτές δεν θα αποτραβηχτούν πολύ εύκολα από τα σνακ, είναι ο οικονομικός. «Η κατανάλωση απολαυστικών αλμυρών σνακ που θα θεωρούνταν «πρόχειρο φαγητό» γενικά υπερεκτείνεται σε άτομα με χαμηλότερο εισόδημα, που είναι απίθανο να είναι οι κύριοι χρήστες αυτών των φαρμάκων», δήλωσε ο αναλυτής της RBC, Nik Modi, σε ερευνητικό σημείωμα την Τρίτη. Ο Μόντι έγραψε ότι δεν πιστεύει ότι τα φάρμακα θα είναι τελικά προβληματικά για τους κατασκευαστές αλμυρών σνακ.
Παράλληλα υποστηρίζει πως ακόμα κι αν τα φάρμακα γίνουν πιο προσιτά και υιοθετηθούν ευρύτερα, η αλλαγή δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Οι εταιρείες τροφίμων θα έχουν χρόνο να προσαρμοστούν στη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Αναγνωρίζουμε ότι ο αντίκτυπος βραχυπρόθεσμα είναι πιθανό να περιοριστεί δεδομένου ότι η υιοθέτηση των φαρμάκων θα αυξηθεί σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, αλλά θα μπορούσαμε να δούμε μακροπρόθεσμο αντίκτυπο καθώς αυξάνεται ο επιπολασμός τους», έγραψε η Paula Kaufman της Morgan Stanley σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες. «Επιπλέον, αναμένουμε από τις εταιρείες να προσαρμοστούν στις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μέσω της καινοτομίας και των προσπαθειών αναμόρφωσης του χαρτοφυλακίου».
Αυτό μπορεί να σημαίνει βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων από την αναμενόμενη και κινήσεις προς πώληση ορισμένων εμπορικών σημάτων. Ωστόσο, το Big Food έχει κάνει βήματα προς πιο υγιεινές επιλογές. Τα φάρμακα GLP-1 θα μπορούσαν απλώς να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση στις εταιρείες να ενημερώσουν τα χαρτοφυλάκιά τους. Η PepsiCo και η Mondelez είναι μεταξύ των εταιρειών που έχουν αγοράσει μικρότερες μάρκες που παράγουν πιο υγιεινά σνακ. Ωστόσο, η ανάπτυξή τους σε παγκόσμιες δυνάμεις θα πάρει χρόνο.
https://www.cnbc.com/2023/10/01/kellanova-bets-on-snacking-as-ozempic-wegovy-take-off.html