Αποκλείονται εντελώς οι λέξεις “φυσικό”, “φρέσκο”, “αγνό”, “πρωτότυπο”, “παραδοσιακό”, “αυθεντικό”, “γνήσιο” και “πραγματικό”.
Προχωρημένη εμφανίζεται η Ινδία στο θέμα της διατύπωσης των ισχυρισμών στις ετικέτες των τροφίμων. Η Αρχή Ασφάλειας και Προτύπων Τροφίμων της Ινδίας (FSSAI) ζήτησε από τους κατασκευαστές τροφίμων να περιορίσουν τη χρήση της «φανταχτερής ονομασίας που περιέχει επίθετα» στις ετικέτες των τροφίμων, στις εμπορικές ονομασίες και στις διαφημίσεις.
Έτσι απέκλεισε τις λέξεις “φυσικό”, “φρέσκο”, “αγνό”, “πρωτότυπο”, “παραδοσιακό”, “αυθεντικό”, “γνήσιο” και “πραγματικό”. Το επιχείρημα της αρχής είναι πως αυτές οι λέξεις μπορεί να παραπλανήσουν τον καταναλωτή «ως προς τη φύση του τροφίμου».
Εάν οι εταιρείες θέλουν οπωσδήποτε να συμπεριλάβουν μία από αυτές τις λέξεις στην ετικέτα θα πρέπει να συνοδεύονται από αποποίηση ευθύνης. Δηλαδή να προσθέσουν στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας, το κείμενο: «Αυτό είναι μόνο ένα εμπορικό σήμα, ή φανταχτερό όνομα και δεν αντιπροσωπεύει την πραγματική φύση του τροφίμου» με μεγάλη γραμματοσειρά!
Οι νέοι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ στις 13 Δεκεμβρίου.
Η αυστηρότητα της Αρχής Ασφάλειας και Προτύπων Τροφίμων της Ινδίας (FSSAI) αποδεικνύεται και από το γεγονός της υποχρεωτικής αναγραφής θερμίδων στα μενού των εστιατορίων που επιβλήθηκε τον Σεπτέμβριο και μάλιστα όποιος δεν συμμορφώνεται του κλείνουν το μαγαζί!