Η νέα μελέτη «Informing Alcohol Consumers: 2021 UK Market Review», η οποία πραγματοποιήθηκε σε άνω των 400 από τα πιο ευρέως καταναλωμένα αλκοολούχα ποτά από κορυφαίες μάρκες του Ηνωμένου Βασιλείου αποκαλύπτει ότι σχεδόν τα μισά (47%) πλέον αναγράφουν στις ετικέτες πληροφορίες για τις θερμίδες.
Πρόκειται για μια δέσμευση όλου του κλάδου να παρέχει στους καταναλωτές πληροφορίες για τη δημόσια υγεία στις ετικέτες, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να το απαιτεί.
Ο Όμιλος Portman, ο εμπορικός όμιλος των παραγωγών αλκοολούχων ποτών και ζυθοποιών του Ηνωμένου Βασιλείου ζητά να παραμείνει εθελοντική η επισήμανση ενόψει επικείμενης διαβούλευσης από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας, το οποίο ενδέχεται να καταστήσει αυτές τις πληροφορίες υποχρεωτικές.
Η διαβούλευση, η οποία αναμένεται μέχρι το τέλος του 2021, ενδέχεται να κάνει την κυβέρνηση να επιβάλει νέες απαιτήσεις στις ετικέτες αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένων των ενδείξεων προειδοποίησης εγκυμοσύνης, πληροφοριών περιεχομένο και μεταξύ άλλων, τις πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες για χαμηλού κινδύνου κατανάλωσης αλκοόλ, του Chief Medical Officer.
Αυτό συμβαίνει καθώς πολλοί στη βιομηχανία οινοπνευματωδών ποτών εργάζονται για μέτρα που εφαρμόζουν μόνοι τους για την παροχή πληροφοριών θερμίδων για τα αλκοολούχα ποτά μέχρι το τέλος του 2022.
Η μελέτη του Ομίλου Portman δείχνει ότι στα περισσότερα από 400 αλκοολούχα ποτά που μελετήθηκαν, η συντριπτική πλειονότητα των ποτών περιέχει ήδη: προειδοποιήσεις εγκυμοσύνης (99%), πληροφορίες αλκοολούχων μονάδων (94%) και αναφορά σε ένα μήνυμα ευθύνης ή στο Drinkaware (93%) .
Επιπλέον, σχεδόν τέσσερα στα πέντε (79%) φέρουν τις πιο πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες χαμηλού κινδύνου κατανάλωσης αλκοόλ του Chief Medical Officer του Ηνωμένου Βασιλείου – ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό συγκριτικά με την προηγούμενη αξιολόγηση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Portman, Matt Lambert, δήλωσε: «Το υπεύθυνο μάρκετινγκ όσον αφορά το αλκοόλ πρέπει να είναι σαφές και να έχει πληροφορίες που οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να κατανοήσουν για να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές. Όπως δείχνει η έκθεσή μας, οι πληροφορίες για τις θερμίδες είναι σταθερά σε καλό δρόμο για να γίνουν μια πρακτική της πλειονότητας του κλάδου, όπως έχουμε ήδη δει με την επισήμανση μονάδων, την εγκυμοσύνη, το Drinkaware και τα μηνύματα ευθύνης.