Η Ετικέτα του Βουλγαρικού γιαουρτιού αναφέρει: «Άστε τους Έλληνες να έχουν τους φιλοσόφους τους, αφήστε το γιαούρτι σε εμάς».
Η εταιρεία Trimona Foods με έδρα τη Νέα Υόρκη και ειδικεύεται στη πώληση γαλακτοκομικών προϊόντων Βουλγαρικής προέλευσης, προκάλεσε σάλο στα Ελληνικά δίκτυα ενημέρωσης με τη προκλητική ετικέτα σε γιαούρτι της: «Άστε τους Έλληνες να έχουν τους φιλοσόφους τους, αφήστε το γιαούρτι σε εμάς».
Θέση πήρε ο πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Δρ. Χρήστος Αποστολόπουλος, ο οποίος με αφορμή το περιστατικό προέβη στις εξής δηλώσεις στο Eleftherostypos.gr:
«Το γεγονός αυτό μας έχει εξοργίσει όχι μόνον γιατί τα μέλη μας είναι οι μόνοι παραγωγοί ελληνικού γιαουρτιού, του πλέον φημισμένου και διαδεδομένου γαλακτοκομικού προϊόντος στον κόσμο, αλλά και διότι η παραπάνω αναγραφή στη συσκευασία του μας προσβάλει ως Έλληνες!».
Επισημαίνει πως αν διαβάσει κανείς τι γράφει στην ετικέτα του το συγκεκριμένο προϊόν θα μείνει με την εντύπωση ότι είναι διατροφικά καλύτερο από το στραγγιστό γιαούρτι. «Το Βουλγάρικο γιαούρτι σε αντίθεση με το Ελληνικό δεν στραγγίζεται, γιατί η οροπρωτεϊνη είναι ίσως το καλύτερο διατροφικό συστατικό στο γιαούρτι περιλαμβάνοντας απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Δεν αναφέρει όμως όλη την αλήθεια, διότι απλούστατα δεν τους συμφέρει!»
«Δεν αναφέρει δηλαδή ότι η περιεκτικότητα σε οροπρωτεϊνη του Βουλγάρικου γιαουρτιού είναι ~1,1g/100g ενώ του στραγγιστού είναι 1,5% για ας έχει στραγγιστεί/αφαιρεθεί μια μεγάλη ποσότητα οροπρωτεϊνης διότι απλούστατα χρησιμοποιείται υπερδιπλάσια ποσότητα γάλακτος για την παραγωγή του!! Ούτε φυσικά αναφέρεται ότι το βουλγάρικο γιαούρτι έχει συνολική πρωτεΐνη υποδιπλάσια του στραγγιστού! Και πολλά άλλα βέβαια!» Τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου.
«Η έκταση της παρανομίας και της εθνικής συκοφαντίας καθώς και η σημαντικότητά της, εξ ορισμού ανάγει το πρόβλημα σε εθνικό επίπεδο στο οποίο η Ελληνική Πολιτεία οφείλει άμεσα να αντιδράσει. Για αυτό τον λόγο o Σύνδεσμος ζήτησε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών, σε κάθε επίπεδο. Η υπομονή και η ανοχή έχει τα όρια της, τα οποία έχουν στην προκειμένη περίπτωση ξεπεραστεί κατά πολύ!», κατέληξε.
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις «μαϊμού» ελληνικού γιαουρτιού στη διεθνή αγορά υπολογίζεται σε 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι έχει τζίρο μόλις 100 εκατομμύρια ευρώ.