cibum team
Θραύση κάνουν τα «ελληνικού τύπου» γιαούρτια στη Γερμανία.
Με ονόματα, όπως Elinas, Athentikos, Nikos, Ja! και συσκευασίες που παραπέμπουν στην ελληνική φύση και την αρχαιότητα, δηλαδή με κατσίκες, κίονες και αρχαίους θεούς, δείχνουν τον δρόμο των προσφυγών σε ευρωπαϊκά ή εθνικά δικαιοδοτικά όργανα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ζημιά από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Τα προϊόντα αυτά δεν παράγονται στην Ελλάδα αλλά καθώς αξιοποιούν τη φήμη και τη μοναδικότητα της γεύσης και της ποιότητας του ελληνικού γιαουρτιού, δημιουργούν συνθήκες άνισου και αθέμιτου ανταγωνισμού με τα εισαγόμενα ελληνικά προϊόντα, ενώ παράλληλα προκαλούν σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό ως προς την πραγματική προέλευση και ταυτότητα των προϊόντων.
Το γραφείο ΟΕΥ (Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων) της πρεσβείας μας στο Βερολίνο, σε σχετική μελέτη, αναφέρει ότι έχει εντοπίσει 16 brands με «ελληνικού τύπου» γιαούρτι, τα οποία διατίθενται προς πώληση σε καταστήματα λιανικής και μεγάλες αλυσίδες τροφίμων στο Μόναχο.
Σημειώνεται ότι όλα τα προϊόντα που παράγονται εκτός Ελλάδας φέρουν την ονομασία «ελληνικού τύπου». Το προϊόν με την επωνυμία Greco και την επισήμανση «αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι» παράγεται στην Ελλάδα και εισάγεται από Γερμανό εισαγωγέα ενώ σημαντική παρουσία έχουν στις τοπικές αλυσίδες τα σήματα των ελληνικών εταιρειών Κολιός, Κρι-Kρι, Μεβγάλ, Όλυμπος και Φάγε.
Αν και το ελληνικό γιαούρτι έχει εδραιωθεί στη γερμανική αγορά, οι πωλήσεις του περιορίζονται από τα ανταγωνιστικά «ελληνικού τύπου» γιαούρτια καθώς και από προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ταχεία ανάπτυξη, όπως το γιαούρτι Skyr. Ταυτόχρονα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η γερμανική γαλακτοβιομηχανία επενδύει σημαντικά στην έρευνα για νέα προϊόντα ενώ ανταγωνισμός υπάρχει και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στο φυσικό γιαούρτι φτάνει το 65% της ποσότητας και το 52% της αξίας των πωλήσεων της κατηγορίας.
Παρ’ όλ’ αυτά οι εξαγωγές της Ελλάδας προς τη Γερμανία ανήλθαν το 2020 σε 7,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,5 εκατ. ευρώ το 2016, καταγράφοντας την τελευταία πενταετία αύξηση +21%.
Συνολικά οι ελληνικές εξαγωγές προϊόντων γιαουρτιού για το 2020 ανήλθαν σε 204 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 136 εκατ. εντός χωρών μελών ΕΕ 27 και 68 εκατ. εκτός χωρών μελών ΕΕ 27. Επίσης σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Mordor Intelligence, η ευρωπαϊκή αγορά του ελληνικού ή «ελληνικού τύπου» γιαουρτιού εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται έως το 2024 με ετήσιο ρυθμό 8%.
Πηγή: euro2day.gr
Food Defence: οδηγός κάλυψης απαιτήσεων από το FSSC22000
Έρευνα: Τα χημικά στα τρόφιμα η σημαντικότερη ανησυχία των καταναλωτών
Ποια είναι η U.N. AQUA που ανοίγει το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι
«Πλαστικά» μιας χρήσης από φύκια θα καταργήσουν το πλαστικό
100 χρόνια ιστορίας για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Έκπληξη: Τελικά τα λιπαρά των γαλακτοκομικών μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο
Ξεμένουν από κρέας τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία λόγω έλλειψης διοξειδίου του άνθρακα!
Επιχειρήσεις τροφίμων: Ο κώδικας για τη διαχείριση των τροφικών αλλεργιογόνων