Αναζητείται μια πιο διαφανής διατροφική πληροφόρηση από τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων.
Η ShareAction, ένας συνασπισμός που εκπροσωπεί 31 ομάδες επενδυτών έστειλε επιστολή στους διευθύνοντες συμβούλους των έξι μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών τροφίμων και ποτών, ζητώντας τους να αναφέρουν ετησίως τον αντίκτυπο των εταιρειών τους στη δημόσια υγεία.
Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε από τους διευθύνοντες συμβούλους των εταιρειών Coca-Cola, General Mills, Kellanova, Kraft Heinz, Mondelez και PepsiCo να υιοθετήσουν και να υποβάλουν δημόσια έκθεση σχετικά με ένα από τα τρία μοντέλα διατροφικού προφίλ: Health Star Rating, Nutri-Score ή UK NPM.
H ShareAction σημείωσε ότι οι υπογράφοντες διαχειρίζονται περισσότερα από 3 τρισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία – αν και δεν είπαν σε ποιες εταιρείες ή ακόμη και σε ποιους τομείς.
Η επιστολή αναφέρει: «Η υπερβολική εξάρτηση από την πώληση λιγότερο υγιεινών προϊόντων οδηγεί σε κακές δίαιτες των καταναλωτών, αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία και συνολικά σε πιο άρρωστες κοινωνίες. Εκθέτει επίσης τις εταιρείες και τους επενδυτές τους σε κινδύνους που μπορούν να αποφευχθούν»
«Αντίθετα, η προτεραιότητα σε πιο υγιεινά προϊόντα υποστηρίζει τον κοινό μας στόχο για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης οικονομικής και κοινωνικής αξίας για τις επιχειρήσεις, τους επενδυτές και τους καταναλωτές.
«Ενώ ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν τα δικά τους μοντέλα διατροφικού προφίλ για να αναφέρουν την υγιεινή ποιότητα των προϊόντων, κάτι τέτοιο εγείρει ανησυχίες σχετικά με την εγκυρότητα. Η απουσία τυποποίησης εμποδίζει επίσης την ικανότητα των επενδυτών να συγκρίνουν τις μετρήσεις υγείας μεταξύ των εταιρειών, περιπλέκοντας την αξιολόγηση κινδύνου τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο χαρτοφυλακίου. Η συνεπής υποβολή εκθέσεων θα επέτρεπε σε όσους από εσάς παίρνετε παραγωγικά μέτρα για την πώληση πιο υγιεινών προϊόντων, να παρουσιάσετε καλύτερα την πρόοδο αυτή».
«Υπάρχει πλέον συναίνεση σχετικά με διεθνώς αναγνωρισμένα ΜΑΠ και ορισμούς για τα πιο υγιεινά προϊόντα- εταιρείες όπως η Unilever και η Danone τα χρησιμοποιούν ήδη», συνεχίζει η ανακοίνωση. «Η δημοσιοποίηση αυτού του είδους των πληροφοριών μπορεί σύντομα να απαιτηθεί στο πλαίσιο των αξιολογήσεων ουσιαστικότητας και διεθνών πλαισίων όπως η οδηγία για την υποβολή εκθέσεων εταιρικής βιωσιμότητας (CSRD). Οι εταιρείες που δημοσιοποιούν πριν από την εφαρμογή τέτοιων απαιτήσεων θα βρεθούν σε πλεονεκτική θέση».
Οι περισσότεροι από τους επενδυτές που υπογράφουν την πρωτοβουλία «Μακροπρόθεσμοι επενδυτές στην υγεία των ανθρώπων» της ShareAction, η οποία ενθαρρύνει την ενσωμάτωση της υγείας ως θέμα υπεύθυνης επένδυσης για να συμβάλει στην οικοδόμηση υγιέστερων και δικαιότερων κοινωνιών.
Δείτε την επιστολή εδώ.