Τα προϊόντα λιανικής πώλησης καφέ ξεχώρισαν για τη Nestlé το 2021, με τις σειρές Nescafé, Nespresso και Starbucks να επιτυγχάνουν αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις διεθνείς αγορές της. Εν τω μεταξύ, ο ελβετικός κολοσσός τροφίμων και ποτών δήλωσε ότι συνεχίζει να βλέπει “ευρεία κέρδη στην αγορά” από την αυξημένη ψηφιοποίηση και τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αναφέροντας τα ετήσια αποτελέσματά της για το 2021, η Nestlé δημοσίευσε πωλήσεις του ομίλου ύψους 94 δισεκατομμυρίων δολαρίων (83,36 εκατ. ευρώ), 3,3% υψηλότερες από το 2020. Τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη συναλλαγών αυξήθηκαν 1,4% και ανήλθαν σε 16,4 δισ.
Η Nestlé ανέφερε ότι η ζήτηση για καφέ ήταν ο κύριος παράγοντας οργανικής ανάπτυξης σε ολόκληρο τον όμιλο. Οι πωλήσεις των προϊόντων Starbuck, τα οποία η Nestlé αδειοδοτεί αποκλειστικά ως μέρος της Παγκόσμιας Συμμαχίας Καφέ αξίας 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων του 2018, αυξήθηκαν κατά 17% κατά τη διάρκεια του έτους για να φτάσουν τα 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με βάση την επιτυχία της συνεργασίας της με τη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στον κόσμο, η Nestlé δήλωσε ότι συνεχίζει να επεκτείνει την εμβέλεια των προϊόντων Starbucks, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας επώνυμων έτοιμων για κατανάλωση ποτών καφέ σε νέες αγορές σε νοτιοανατολική Ασία, Ωκεανία και Λατινική Αμερική.
Η επιχείρηση Nespresso της Nestlé πέτυχε πωλήσεις 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του έτους, με την ανάπτυξη να καθοδηγείται από τη συνεχή υιοθέτηση από τους καταναλωτές των συστημάτων της, ιδίως της σειράς Vertuo, της συνεχιζόμενης δυναμικής στο ηλεκτρονικό εμπόριο και της ανάκαμψης των μπουτίκ καταστημάτων και των out-of-home καναλιών της.
Επισημαίνοντας τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας καθώς οι περιορισμοί στις συναλλαγές λόγω Covid-19 χαλαρώνουν παγκοσμίως, η Nestlé δήλωσε ότι η οργανική ανάπτυξη στα κανάλια πωλήσεων εκτός σπιτιού έφθασε το 24,5% – αν και ξεκίνησε από χαμηλή βάση λόγω της πανδημίας.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 15% και ανήλθαν στο 14% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, με ισχυρή δυναμική στις περισσότερες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένου του καφέ, των τροφών για κατοικίδια ζώα και των προϊόντων υγειονομικής περίθαλψης.
Παρά τις ισχυρές πωλήσεις και τα οφέλη που αποφέρουν οι αυξημένες ψηφιακές πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, η Nestlé ανέφερε ότι οι παγκόσμιες προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο αυξανόμενος πληθωρισμός θα μπορούσαν να αποφέρουν περαιτέρω αυξήσεις των τιμών για τα προϊόντα της βραχυπρόθεσμα.
«Το 2021, παραμείναμε επικεντρωμένοι στην εκτέλεση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας και στην ενίσχυση των επενδύσεων στην ανάπτυξη, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουμε τις παγκόσμιες προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η οργανική μας ανάπτυξη ήταν ισχυρή, με κέρδη ευρείας βάσης στο μερίδιο αγοράς, μετά από πειθαρχημένη εκτέλεση, ταχεία καινοτομία και αυξημένη ψηφιοποίηση. Περιορίσαμε τον αντίκτυπο του εξαιρετικού πληθωρισμού κόστους μέσω επιμελούς διαχείρισης κόστους και υπεύθυνης τιμολόγησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé, Mark Schneider.
“Ολόκληρη η ομάδα της Nestlé επέδειξε υποδειγματική επιμονή και ευελιξία σε ένα δύσκολο περιβάλλον”, πρόσθεσε ο Σνάιντερ.
Σε ό,τι αφορά το επόμενο έτος, η Nestlé ανέφερε ότι αναμένει αύξηση των οργανικών πωλήσεων περίπου 5% και υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους μεταξύ 17% και 17,5%.
Ο γίγαντας τροφίμων και ποτών επιβεβαίωσε επίσης τη δέσμευσή του να επενδύσει περισσότερα από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 για την αντιμετώπιση της παιδικής εργασίας στην παραγωγή κακάο.