Ποια είναι τα σημαντικότερα εμπόδια στην ανάπτυξη της αγοράς των προϊόντων gluten free
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς αρτοποιίας χωρίς γλουτένη αναμένεται να φτάσει τα 4,15 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σημειώνοντας CAGR 10,8% κατά την περίοδο πρόβλεψης, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Grand View Research, Inc.
Η αγορά καθοδηγείται κυρίως από τον αυξανόμενο επιπολασμό της κοιλιοκάκης, την (μη κοιλιοκάκη) ευαισθησία στη γλουτένη και τη ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα.
Μόνο στις ΗΠΑ και σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Ίδρυμα για την κοιλιοκάκη, υπολογίζεται ότι 1 στους 133 πολίτες (περίπου 1% του πληθυσμού) έχει κοιλιοκάκη. Ο επιπολασμός της κοιλιοκάκης στον πληθυσμό αυξάνεται επίσης στις ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που αυξάνει περαιτέρω τη ζήτηση για προϊόντα αρτοποιίας χωρίς γλουτένη.
Η ζήτηση προϊόντων αυξάνεται καθώς η κοιλιοκάκη έχει συνδεθεί με μια σειρά σοβαρών παθήσεων υγείας. Επιπλέον αν και δεν υπάρχουν μελέτες που να συνδέουν την κοιλιοκάκη με αυξημένο κίνδυνο νόσου COVID-19, μια μικρή ομάδα ασθενών με σπάνιες επιπλοκές ανθεκτικής κοιλιοκάκης τύπου 2 μπορεί να παρουσιάσει σοβαρές επιπλοκές COVID-19. Έτσι η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την υγεία μετά το ξέσπασμα του COVID-19 αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση προϊόντων χωρίς γλουτένη κατά την περίοδο πρόβλεψης. Ωστόσο, αυτά τα προϊόντα οδηγούν στην εξάλειψη των διαιτητικών ινών, η οποία μπορεί περαιτέρω να οδηγήσει σε διατροφικές ελλείψεις που μπορεί να μην παρέχουν τις απαραίτητες διαιτητικές ίνες. Αυτό θα μπορούσε να είναι το σημαντικότερο εμπόδιο στην ανάπτυξη της αγοράς.
Επίσης τα αλεύρια χωρίς γλουτένη που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή προϊόντων, όπως ψωμί, ζυμαρικά, πίτσα και άλλα αρτοσκευάσματα, μπορεί να είναι εξαιρετικά εξευγενισμένα, χαμηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και υψηλά σε γλυκαιμικό δείκτη (GI). Μερικές φορές προστίθενται επιπλέον λίπη και σάκχαρα για να ταιριάξουν τη γεύση, την υφή και την αίσθηση αυτών των συστατικών ή των αλεύρων με τα παραδοσιακά συστατικά που περιέχουν γλουτένη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω ανησυχίες για την υγεία και σε πτώση της ζήτησης.
Σχετικά με την έρευνα Grand View
Η Grand View Research, εταιρεία έρευνας αγοράς και συμβούλων με έδρα τις ΗΠΑ, παρέχει κοινοπρακτικές καθώς και εξατομικευμένες ερευνητικές εκθέσεις και συμβουλευτικές υπηρεσίες. Εγγεγραμμένη στην Καλιφόρνια και με έδρα το Σαν Φρανσίσκο , η εταιρεία περιλαμβάνει περισσότερους από 425 αναλυτές και συμβούλους, προσθέτοντας περισσότερες από 1200 εκθέσεις έρευνας αγοράς στην τεράστια βάση δεδομένων της κάθε χρόνο. Αυτές οι εκθέσεις προσφέρουν εις βάθος ανάλυση σε 46 βιομηχανίες σε 25 μεγάλες χώρες παγκοσμίως. Με τη βοήθεια μιας διαδραστικής πλατφόρμας πληροφοριών αγοράς, η Grand View Research βοηθά τις εταιρείες Fortune 500 και διάσημα ακαδημαϊκά ινστιτούτα να κατανοήσουν το παγκόσμιο και περιφερειακό επιχειρηματικό περιβάλλον και να μετρήσουν τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας.