Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έδειχναν να είχαν απομακρυνθεί από τα δημητριακά και να προτιμούν άλλα προϊόντα για το πρωινό τους είτε στο σπίτι είτε εκτός, αλλά η πανδημία αντέστρεψε το κλίμα, ωθώντας τις πωλήσεις δημητριακών στις ΗΠΑ σε επίπεδα άνω των 8 δισ. ευρώ το 2020.
Ωστόσο, μετά από αυτή την έκρηξη, σύμφωνα με την IRI, μια εταιρεία έρευνας αγοράς με έδρα το Σικάγο, φέτος οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 8,66 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ).
Η General Mills κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά των ΗΠΑ για 37 συνεχείς μήνες, λέει η εταιρεία, αποδεικνύοντας πως είναι ο κορυφαίος παραγωγός δημητριακών της χώρας.
«Η απόδοσή μας δεν καθοδηγείται από βραχυπρόθεσμες ανταγωνιστικές εξάρσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο πρόεδρος λιανικής της General Mills στη Βόρεια Αμερική, Jon Nudi, αλλά «είναι το αποτέλεσμα της συνεχούς μεταφοράς συναρπαστικών καταναλωτικών ιδεών, καινοτομίας, σημαντικών επενδύσεων και εξαιρετικής εκτέλεσης στις καλύτερες μάρκες της κατηγορίας».
Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και για χρονικό διάστημα 52 εβδομάδων, η General Mills πούλησε δημητριακά αξίας 2,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2,52 δισεκατομμύρια ευρώ) στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την IRI, ποσό 4,4% χαμηλότερο συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, οι πωλήσεις μειώθηκαν ακόμα περισσότερο για τους μεγαλύτερες ανταγωνιστές της, την Kellogg Co. και την Post Consumer Brands. Τα Honey Nut Cheerios της General Mills παραμένουν τα κορυφαία σε πωλήσεις δημητριακά στις ΗΠΑ, ενώ ακολουθεί το Cinnamon Toast Crunch πάλι της ίδιας εταιρείας.
Σύμφωνα με την IRI, τα Honey Nut Cheerios είχαν υψηλότερες πωλήσεις από όλες τις επωνυμίες καταστημάτων – όπως το Target’s Good & Gather ή το Kirkland Signature της Costco – μαζί. Η ιδιωτική ετικέτα, όπως είναι συλλογικά γνωστές οι συχνά φθηνότερες επωνυμίες καταστημάτων, σημείωσε πτώση 15% στις πωλήσεις κατά το περασμένο έτος, παρόλο που ο πληθωρισμός προκάλεσε άνοδο στις τιμές των τροφίμων. «Οι άνθρωποι δεν επηρεάζονται από την ιδιωτική ετικέτα, οι άνθρωποι πηγαίνουν σε μάρκες που γνωρίζουν και εμπιστεύονται», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της General Mills, Jeff Harmening.
Η Kellogg με έδρα το Μίσιγκαν, η οποία ξεπέρασε τη δίμηνη απεργία στα εργοστάσια δημητριακών της που έληξε πρόσφατα, σημείωσε πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ κατά 8,8%. Η εταιρεία το Νοέμβριο απέδωσε στη διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας τις χαμηλότερες πωλήσεις δημητριακών της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 20% της παγκόσμιας δραστηριότητας της Kellogg. «Η απόδοση των βασικών εμπορικών σημάτων στις ΗΠΑ έχει επηρεαστεί από τις επιπλοκές του εφοδιασμού στη Βόρεια Αμερική, αλλά διεθνώς, βλέπουμε καλή ανάπτυξη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Kellogg, Steve Cahillane, στους επενδυτές τον Νοέμβριο.
Η Post Consumer Brands κατασκευάζει το πέμπτο σε πωλήσεις προϊόν δημητριακών, το Honey Bunches of Oats, το οποίο σημείωσε πτώση 10% στις πωλήσεις μετά από μια έκρηξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας τον προηγούμενο χρόνο.
Οι προοπτικές για τα δημητριακά έχουν αναζωογονηθεί από τις μόνιμες συνέπειες της πανδημίας στον τρόπο που ψωνίζουν οι καταναλωτές από τα παντοπωλεία, αλλά και από το γεγονός ότι όλο και περισσότερα άτομα εργάζονται από το σπίτι.
«Οι άνθρωποι θα εργάζονται περισσότερο από το σπίτι συγκριτικά με πριν, μόλις τελειώσει αυτή η πανδημία που σημαίνει περισσότεροι άνθρωποι θα τρώνε στο σπίτι, κάτι που είναι υπέροχο για εμάς», είπε ο Harmening.
Πηγή: newsobserver.com