Νέο πρόστιμο σε σουβλατζίδικο ανακοίνωσε η Περιφέρεια Αττικής για παραβίαση ενός από τους βασικούς κανόνες ΔΙΕΠΠΥ
Πρόκειται για κατάστημα γνωστής αλυσίδας ψητοπωλείων, στο οποίο έγινε αγορανομικός έλεγχος στις 2 Μαΐου. Οι επιθεωρητές της της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε Πειραιά & Νήσων, διαπίστωσαν παράβαση του άρθρου 71 των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ που αφορά στα κατεψυγμένα προϊόντα και στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται πως στους τιμοκαταλόγους πρέπει να αναγράφονται απαραίτητα οι ακόλουθες ενδείξεις είτε μεμονωμένα, είτε κατά ομάδες φαγητών γλυκών ποτών, με τρόπο που να γίνεται αντιληπτή η διάκριση αυτή στον καταναλωτή: Το είδος των ελαίων και η χρήση τους – «Κατεψυγμένο» κατά περίπτωση – «Προμαγειρευμένο» ή «Προτηγανισμένο», κατά περίπτωση.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φονικός χυμός: 14 νεκροί, 42 νοσηλείες από λιστέρια
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φυτοφάρμακα: Από το χωράφι στο πιάτο μας, ακόμα και μέσα από ψάρια, κρέατα και γαλακτοκομικά – Σοκαριστικά ευρήματα
Η απουσία ενημέρωσης των καταναλωτών ότι μερικά από τα πιάτα είναι κατεψυγμένα, είναι από τους κυριότερους λόγους επιβολής προστίμων σε σουβλατζίδικα. Για παράδειγμα πριν από λίγες ημέρες επιβλήθηκε πρόστιμο 3.500 σε σουβλατζίδικο στο Περιστέρι, για μη αναγραφή της ένδειξης κατεψυγμένου επί του τιμοκαταλόγου για 2 είδη (μεταξύ άλλων), τον Μάρτιο επιβλήθηκε για τον ίδιο λόγο, πρόστιμο σε σουβλατζίδικο στο Γαλάτσι και σε άλλο στο Νέο Κόσμο, όπως και σε σουβλατζίδικο στον Κορυδαλλό τον Φεβρουάριο , και στο Περιστέρι τον ίδιο μήνα.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ξινή γεύση και πυκτή υφή – Τι δείχνει η αλλαγή που απέσυρε από τα ράφια τα δημοφιλή γαλακτοκομικά προϊόντα
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής και βασικό συστατικό σε ενεργειακά ποτά ενοχοποιείται για λευχαιμία – Νέα μελέτη
Τα εστιατόρια οφείλουν να ενημερώνουν τους πελάτες όταν τα προϊόντα που προσφέρουν είναι κατεψυγμένα, καθώς οι πελάτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι ακριβώς καταναλώνουν, ώστε να κάνουν ενημερωμένες επιλογές. Πχ. άλλο η φρέσκια τσιπούρα κι άλλο μια κατεψυγμένη, άλλο το φρέσκο κεμπάπ και άλλο το κατεψυγμένο… η τιμή, η γεύση και η ποιότητα μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Εξάλλου η παρουσίαση ενός κατεψυγμένου προϊόντος ως “φρέσκου” συνιστά παραπλανητική πρακτική. Αυτό όχι μόνο είναι ανήθικο, αλλά υπονομεύει και τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Επιπλέον, ορισμένοι καταναλωτές αποφεύγουν κατεψυγμένα τρόφιμα για λόγους διατροφής ή υγείας (π.χ. πρόσθετα, αλλεργιογόνα, αλλοιώσεις). Η ενημέρωση είναι απαραίτητη ώστε να προστατευτεί η ασφάλεια των ευαίσθητων ομάδων.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σοβαρός κίνδυνος από τοξικές βρύσες – Κώδωνας κινδύνου από τις Αρχές – Πως να τις αναγνωρίσετε
Ο λόγος επιβολής προστίμου στο σουβλατζίδικο στον Πειραιά ήταν πως οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι “για το προϊόν «σεφταλιά κυπριακή» δεν αναγραφόταν στον τιμοκατάλογο η ένδειξη «κατεψυγμένο» ενώ η επιχείρηση το προμηθεύεται σε κατεψυγμένη μορφή. Όλα τα εστιατόρια, ψητοπωλεία, ζαχαροπλαστεία καφετέριες κτλ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η διαφάνεια στο μενού, δείχνει επαγγελματισμό, αξιοπιστία και σεβασμό προς τον πελάτη. Ενισχύει την εικόνα του εστιατορίου και βοηθά στην πιστότητα των πελατών. Ακολουθεί η ανακοίνωση επιβολής προστίμου όπως δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο της Περιφέρειας.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιο είναι το πιο μολυσμένο μπαχαρικό – Στατιστικά στοιχεία της ΕΕ από τους ελέγχους του 2024