Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σουπερμάρκετ και εστιατόρια: Πως επηρεάζεται η επιλογή των πελατών από τις ονομασίες τροφίμων και πιάτων

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΣουπερμάρκετ και εστιατόρια: Πως επηρεάζεται η επιλογή των πελατών από τις ονομασίες τροφίμων και πιάτων
spot_img

Η επίδραση των ονομάτων τροφίμων με διαφορετικά επίπεδα ακρίβειας στις αξιολογήσεις της νοστιμιάς και της υγιεινής των τροφίμων.

Οι καταναλωτές βασίζονται σε στοιχεία επωνυμίας για να σχηματίσουν προσδοκίες και να λάβουν αποφάσεις αγοράς σχετικά με τα τρόφιμα. Τα χαρακτηριστικά επωνυμίας (π.χ. επωνυμίες, λογότυπα επωνυμίας, προσωπικότητα επωνυμίας) παρέχουν μια πλούσια πηγή πληροφοριών και βοηθούν τους καταναλωτές να επιλέξουν αυτό που θα αγοράσουν. Η έρευνα έχει προτείνει ότι συγκεκριμένα στοιχεία επωνυμίας μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις αντιλήψεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών για τη μάρκα ή το προϊόν. Μεταξύ αυτών των στοιχείων, το brand name ξεχωρίζει ως ιδιαίτερα σημαντικό. Ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών έχει δείξει ότι μια επωνυμία μπορεί να επηρεάσει τα αντιληπτά χαρακτηριστικά και την πρόθεση αγοράς, όπως για παράδειγμα το μήκος των εμπορικών ονομάτων επηρεάζει τις προσδοκίες υγιεινής στα τρόφιμα και την προτίμηση για υγιεινά τρόφιμα. Συγκεκριμένα, τα τρόφιμα με μικρότερη (έναντι μεγαλύτερης) επωνυμίας θεωρούνται πιο υγιεινά και οι καταναλωτές προτιμούν τέτοια τρόφιμα. Προηγούμενη έρευνα για την επιλογή τροφίμων έχει δείξει ότι η ελκυστικότητα των ονομάτων των τροφίμων και η ευκολία στην προφορά επηρεάζουν σημαντικά τις αξιολογήσεις των καταναλωτών για τα τρόφιμα και την καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Για παράδειγμα, οι Wansink et al. διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι έδωσαν μεγάλο αριθμό θετικών αξιολογήσεων σε τρόφιμα με ελκυστικά περιγραφικά ονόματα, βαθμολογώντας τα ως πιο ελκυστικά, πιο νόστιμα και υψηλότερα σε θερμίδες από τα τρόφιμα με κανονικές ονομασίες. Μια άλλη μελέτη για φυτικά πιάτα αποκάλυψε ότι τα ελκυστικά ονόματα των πιάτων (με έμφαση στα συστατικά, τις γεύσεις, κ.λπ.) προώθησαν την επιλογή των πιάτων από τους καταναλωτές περισσότερο από εκείνα της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον, έχει επίσης διαπιστωθεί ότι οι πελάτες αντιλαμβάνονταν τα εστιατόρια με αισθητηριακά ονόματα τροφίμων (π.χ. «βουτυρώδη ζυμαρικά») και νοσταλγικά ονόματα τροφίμων (π.χ. «το σπιτικό ψητό κοτόπουλο της μαμάς») ότι προσφέρουν πιο ζεστή εξυπηρέτηση από τα εστιατόρια χωρίς τέτοια ονόματα. Εκτός από τα στερεά τρόφιμα, τα ονόματα μπορούν επίσης να επηρεάσουν την κατανάλωση υγρών (π.χ. πόσιμο νερό). Οι αντιλήψεις των ανθρώπων για την καθαρότητα του νερού και τη γεύση αλλάζουν με βάση την ευκολία επεξεργασίας των εμπορικών ονομάτων. Το εμφιαλωμένο νερό με επωνυμία που είναι σύντομη και εύκολη στην προφορά θεωρήθηκε πιο αγνό. Το εμφιαλωμένο νερό με πιο “απαλό” όνομα ήταν πιο πιθανό να θεωρηθεί «καλύτερο από το μέσο όρο». Έτσι, η προσαρμογή και η αλλαγή των ονομάτων των τροφίμων φαίνεται να είναι αποτελεσματική και ωφέλιμη για την αξιολόγηση και τις πωλήσεις των τροφίμων.

Πρόσφατα, πολλοί εστιάτορες στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών άρχισαν να χρησιμοποιούν ασαφή και αφηρημένα ονόματα για να επισημαίνουν τα πιάτα τους. Ωστόσο, η επίδραση της ακρίβειας των ονομάτων των τροφίμων στις αξιολογήσεις των τροφίμων από τους καταναλωτές παραμένει ασαφής. Ως εκ τούτου, μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Foods διερεύνησε τις αντιλήψεις των ανθρώπων για τα ονόματα των τροφίμων με διαφορετικά επίπεδα σαφήνειας και τις αξιολογήσεις τους για τη νοστιμιά και την υγιεινή των τροφίμων μέσα από δύο πειράματα.

Το πείραμα 1 διερεύνησε πως αντιλαμβάνονται οι πελάτες τα ονόματα με διαφορετικά επίπεδα κατανόησης. Σύμφωνα με την υπόθεση της συνέπειας της νοητικής απεικόνισης, τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι τα άτομα είχαν μεγαλύτερη τάση να αντιλαμβάνονται τα τρόφιμα με ονόματα υψηλής ακρίβειας ως πιο “πραγματικά” από ότι τα ονόματα με χαμηλή ακρίβεια. Ο λόγος μπορεί να είναι ότι τα ονόματα με υψηλή σαφήνεια περιέχουν πληροφορίες σχετικά με τις πρώτες ύλες, τη γεύση, το χρώμα και τις μεθόδους μαγειρέματος των τροφίμων, διευκολύνοντας τα άτομα να επεξεργάζονται και να προσομοιώνουν τις αισθητηριακές και συναισθηματικές τους εμπειρίες.

Το πείραμα 2 διερεύνησε περαιτέρω τον αντίκτυπο των ονομασιών των τροφίμων με διαφορετικά επίπεδα ακρίβειας στις αντιλήψεις και τις αξιολογήσεις των καταναλωτών για τα τρόφιμα όσον αφορά την άμεση αισθητηριακή (γευστικότητα) και το έμμεσο συμπέρασμα (υγεία). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι από την άποψη της νοστιμιάς, σύμφωνα με τη θεωρία των συναισθημάτων ως πληροφορίας, οι ονομασίες τροφίμων υψηλής ευκρίνειας βαθμολογήθηκαν σημαντικά υψηλότερες από αυτές με χαμηλή ακρίβεια.

Όσον αφορά το πόσο υγιεινό είναι ένα τρόφιμο, οι ονομασίες τροφίμων χαμηλής σαφήνειας βαθμολογήθηκαν σημαντικά υψηλότερα από εκείνες με υψηλή ακρίβεια. Τα παρόντα ευρήματα παρέχουν νέα στοιχεία για μελέτες που σχετίζονται με την ονομασία των τροφίμων και την αξιολόγηση της νοστιμιάς και της υγιεινής και προσφέρουν προτάσεις και στρατηγικές για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών όσον αφορά την ονομασία τροφίμων και πιάτων.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο