Σύμφωνα με νέα έρευνα, στην Ευρώπη τον τελευταίο καιρό έχει σημειωθεί μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της IWSR Drinks Market Analysis βρετανικής εταιρείας ερευνών, που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών επηρεάζει βαθιά την ζήτηση για αλκοολούχα ποτά. Κυρίως οι καταναλωτές στην Ευρώπη, είναι πιο προσεκτικοί, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς το κόστος διαβίωσης αυξάνεται και ο πληθωρισμός διαβρώνει τους μισθούς. Οι προϋπολογισμοί για το αλκοόλ συμπιέζονται μαζί με άλλα μη απαραίτητα είδη, όπως τα προπαρασκευασμένα γεύματα και τα σνακ. Σε αγορές όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές ισχυρίζονται ότι επιλέγουν να μην πίνουν αλκοόλ τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι ασιατικές αγορές είναι γενικά πιο δυναμικές, με τους καταναλωτές στην Ινδία και την Κίνα να είναι πολύ πιο θετικοί για τη ζωή και τα οικονομικά.
Στις περισσότερες αγορές, από το ένα τρίτο έως το 40% των καταναλωτών λένε ότι θα περιμένουν την έκπτωση της αγαπημένης τους μάρκας πριν αγοράσουν, φτάνοντας σε πάνω από το 50% των καταναλωτών σε αγορές όπως η Βραζιλία, η Νότια Αφρική και το Μεξικό.
Η έκθεση αποκάλυψε επίσης ότι οι νεότεροι καταναλωτές σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης οινοπνεύματος είναι πολύ πιο πιθανό να μετριάσουν την κατανάλωση αλκοόλ σε σχέση με τους μεγαλύτερους καταναλωτές. Ταυτόχρονα οι πότες οινοπνευματωδών ποτών όπως το ουίσκι και το κονιάκ, καθώς και κατηγορίες όπως η τεκίλα και η σαμπάνια, είναι πολύ πιο πιθανό να πουν ότι ξοδεύουν περισσότερα για αυτά τα ποτά από ό,τι οι πότες μπύρας, ποτών (RTD) και κρασιού.
Να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αλκοολούχων ποτών διεθνώς αναμένεται να καταγράψουν ραγδαία άνοδο τα επόμενα χρόνια.