Η απάντηση παραπέμπει περισσότερο σε θεωρίες… “σεξιστικής συνωμοσίας” παρά σε συστατικά ή σε γεύση
Coca Cola Zero και Coca Cola Light. Δύο αναψυκτικά της ίδιας εταιρείας, τα οποία και τα δύο δεν έχουν περιεκτικότητα σε ζάχαρη και περιέχουν ελάχιστες θερμίδες. Έχουν, επίσης την κλασσικά «εθιστική» γεύση της Coca Cola. Είναι τόσο πανομοιότυπα που αν δεν υπήρχε αναγραφόμενο το «light» και «zero» δεν θα τις ξεχωρίζαμε εύκολα. Ωστόσο, αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά τα συστατικά, θα δει πως πρόκειται για 2 διαφορετικά προϊόντα.
Η ίδια η εταιρεία στην ιστοσελίδα της αναφέρει το εξής: «Και τα δύο ποτά είναι χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες. H γεύση της Coca‑Cola Zero Sugar μοιάζει περισσότερο με την Coca‑Cola Classic, ενώ η Coke Light έχει διαφορετικό μείγμα γεύσεων που της δίνει μια πιο ανάλαφρη γεύση». Αυτή η ενημέρωση της εταιρείας, δεν είναι και ιδιαίτερα κατατοπιστικό για τα ακριβή συστατικά που κάνουν τα 2 αναψυκτικά να ξεχωρίζουν, αλλά λέει αρκετά για τη γεύση του.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Goody Feed της Σιγκαπούρης, διαβάζοντας τη συσκευασία, τα συστατικά είναι, σε πρώτη φάση τα ίδια. Ανθρακούχο νερό, χρώμα καραμέλας, φωσφορικό οξύ, γλυκαντικό (σουκραλόζη, ακεσουλφάμη-κ), συντηρητικό (βενζοϊκό νάτριο), άρωμα, κιτρικό νάτριο και καφεΐνη. Ακόμα και η τιμή τους πολλές φορές δεν ξεχωρίζει, όπως για παράδειγμα στο διαδικτυακό κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος τα κουτάκια 330ml κοστίζουν 70 λεπτά το 1.
Παρά τις μέχρι τώρα ομοιότητες των δύο ποικιλιών, άνθρωποι σε ορισμένα φόρουμ ερωτήσεων φαίνεται να έχουν μια ενδιαφέρουσα άποψη για τις διαφορές τους. Θεωρούν πως η Coke Zero κυκλοφορεί για άνδρες, ενώ η Coke Light απευθύνεται περισσότερο στις γυναίκες.
Ενώ εκ πρώτης όψεως, ακούγεται περίεργο και σεξιστικό, η βάση αυτής της θεωρίας βασίζεται περισσότερο στο γεγονός ότι στη σελίδα της Coke Zero στη Wikipedia, αναφέρει ότι η Coca Cola Zero «διατίθεται ειδικά σε άνδρες, οι οποίοι αποδείχθηκε ότι συνδέουν τα ποτά διαίτης με τις γυναίκες», όπως αναγράφεται και στην ιστοσελίδα Goody Feed.
Aυτό εξηγείται κάπως καλύτερα με το εξής γεγονός. Σε άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ, η Coca Cola Light είναι γνωστή και ως Diet Coke, όπου και γενικότερα υπάρχουν περισσότερα ποτά διαίτης. Εν γένει οι γυναίκες έχουν ταυτιστεί περισσότερο με την κουλτούρα της δίαιτας, ενώ οι άνδρες, ακόμα και αυτοί που προσέχουν την υγεία και την πρόσληψη ζάχαρης, ίσως προτιμούν ένα άλλου είδους μάρκετινγκ. Μπορεί αυτό να μην είναι 100% αλήθεια και να βασίζεται απλά σε θεωρίες των καταναλωτών, αλλά αν αναλογιστεί κανείς αυτή τη θεωρία, θα αρχίσει να προσέχει και περισσότερο άλλες λεπτομέρειες και να τις βλέπει με άλλο μάτι. Έχετε προσέξει, ας πούμε, τη γραμματοσειρά τους; Η Zero έχε μαύρη γραμματοσειρά, πιο σκούρα (αφού απευθύνεται σε άνδρες), ενώ η Light έχει πιο ανοιχτόχρωμη γραμματοσειρά! Τα συμπεράσματα δικά σας…