Πώς η τάση αναζήτησης του συνδυασμού ευ ζην και βιωσιμότητας στα διατροφικά προϊόντα συνδιαμορφώνει τις LTOs στη βιομηχανία τροφίμων, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας τροφίμων Kerry.
Τα λέμε και τα ξαναλέμε. Οι σημερινοί καταναλωτές αποζητούν 2 πράγματα από τη διατροφή τους: βιωσιμότητα και υγεία. Οπότε είναι φυσικό και επόμενο τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία να είναι αυτά που προσφέρουν ένα από τα δύο αυτά οφέλη ή και τα δύο μαζί. Αυτό αποδεικνύει και μια πρόσφατη έρευνα της Iρλανδικής εταιρείας τροφίμων, Kerry με τίτλο “Art of Taste and Nutrition 2022“.
Πράγματι, η έρευνα της εταιρείας για τα ποτά δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν εξέχουσες γεύσεις που συνδυάζουν μοναδικά οφέλη για την υγεία και τη διατροφή, όπως φράουλα, λεμόνι και μάνγκο. Παράλληλα, όμως, απαιτούν να διαμορφώνουν συνολικές αισθητηριακές εμπειρίες μέσω της διατροφής τους, με τρόφιμα και ποτά που είναι τόσο γευστικά όσο και εμφανίσιμα, όπως για παράδειγμα ένα bubble tea.
Εξετάζοντας σχεδόν 400 προσφορές περιορισμένου χρόνου, LTO (Limited Time Offers) σε 12 περιοχές της Ευρώπης, η ανάλυση κατηγοριοποιεί τις κορυφαίες πλατφόρμες και γεύσεις ποτών, ενώ εξετάζει τις μελλοντικές τάσεις και επιρροές παγκοσμίως. Σε αυτό το σημείο να εξηγήσουμε ότι οι LTO είναι στοιχεία μενού ή ένα σύνολο στοιχείων που είναι διαθέσιμα μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ακολουθούν οι κορυφαίες τάσεις LTO.
- Ταξίδι μέσα από τη γεύση. Πέρα από ένα ποτό, οι LTO μπορούν επίσης να προσφέρουν μια εμπειρία, όπως το να κάνουν τους καταναλωτές να ταξιδεύουν σε άλλα μέρη και μακριά μέσα από τη γεύση. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Food Ingredients First, πολλά καταστήματα λάνσαραν φέτος ροφήματα με γεύσεις όπως μάνγκο, ανανάς, φρούτο του πάθους και καρύδα για να δημιουργήσουν μια εμπειρία τροπικού νησιού.
- Φυσικό αναψυκτικό: Δροσερά και γευστικά ροφήματα είναι η νέα απαίτηση των καταναλωτών, με πολλούς να επικεντρώνονται πλέον σε γεύσεις που θεωρούν φυσικές και τοπικές στις διάφορες ευρωπαϊκές περιοχές, όπως το λεμόνι και η φράουλα.
- Εστίαση στην υγεία και τη διατροφή: Οι καταναλωτές αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές σε καταστήματα τροφίμων, άρα και τρόφιμα που συνδυάζουν μια εκλεπτυσμένη γεύση με υγιεινά συστατικά.
Με τις ευρωπαϊκές αγορές να ανοίγουν πλήρως αυτό το καλοκαίρι μετά από διετή lockdowns, ο Daniel Sjogren, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Foodservice στην Kerry Europe, πιστεύει ότι οι φορείς παροχής υπηρεσιών τροφίμων θα βρεθούν να ανταγωνίζονται για την προσοχή των καταναλωτών. «Οι LTO είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ. Διαπιστώσαμε ότι οι καταναλωτές αναζητούν συναρπαστικές αισθητηριακές εμπειρίες, με την άνοδο του bubble tea και των ποτών που είναι αισθητικά όμορφα και αποτελούν καλό υλικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Προβλέποντας τις διατροφικές τάσεις του 2023, είναι σαφές ότι η βιώσιμη διατροφή θα συνεχίσει να έλκει τους καταναλωτές ως προς το ενδιαφέρον τόσο για τη σωματική και ψυχική τους υγεία όσο και για την υγεία του πλανήτη. Ωστόσο είναι εξίσου σαφές πως δεν εστιάζουν μόνο στη γεύση, αλλά και στην εμφάνιση των τροφίμων.