Το εργαλείο που αντικαθιστά τους σομελιέ και αναπτύχθηκε από Δανούς επιστήμονες.
Προτάσεις κρασιού με βάση τα προσωπικά γούστα και τους προϋπολογισμούς των καταναλωτών, πρόκειται να παρέχει ένα εργαλείο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και δημιουργήθηκε από Δανούς επιστήμονες σε έρευνα που παρουσιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο πριν από τη δημιουργία της εφαρμογής. Ο ψηφιακός «χάρτης γεύσης» στοχεύει να καθοδηγήσει τους καταναλωτές προς τα κρασιά που είναι πιο κοντά στα δικά τους γούστα και ισχυρίζεται ότι «εκδημοκρατίζει» τη διαδικασία επιλογής κρασιού.
Αντί για τη βοήθεια ενός σομελιέ, το εργαλείο θα διαθέτει πληροφορίες από ένα μεγάλο πολυτροπικό σύνολο δεδομένων κρασιού και βασίζεται στη σχέση μεταξύ οπτικής αντίληψης, γλώσσας και γεύσης. Περιλαμβάνει 897.000 εικόνες ετικετών κρασιών, 824.000 κριτικές κρασιών από την πλατφόρμα Vivino και 350.000 σοδειές, σχολιασμένες με έτος, περιοχή, βαθμολογία, ποσοστό αλκοόλ, τιμή και σύνθεση σταφυλιού.
Οι επιστήμονες έγραψαν στην εισαγωγή τους στην έρευνα: «Το κίνητρό μας είναι διπλό. Από τη μία πλευρά, οι φωτογραφίες του Διαδικτύου και οι κριτικές των χρηστών είναι μια επεκτάσιμη πηγή δεδομένων, προσφέροντας άφθονες, ποικίλες και εύκολα προσβάσιμες γνώσεις για τις ποιότητες του κρασιού. Από την άλλη πλευρά, οι σχολιασμοί ανθρώπινης γεύσης, αν και δεν είναι τόσο κλιμακωτοί, παρέχουν μια πιο άμεση και λεπτομερή κατανόηση του γευστικού προφίλ των κρασιών. «Συνδυάζοντας αυτούς τους πόρους, στοχεύουμε να συλλάβουμε τα καλύτερα και των δύο κόσμων, δημιουργώντας ένα πιο πλούσιο, πιο περίπλοκο σύνολο δεδομένων».
Οι επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια και το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης έλαβαν λεπτομερείς σχολιασμούς γεύσης σε ένα υποσύνολο πραγματοποιώντας ένα πείραμα γευσιγνωσίας κρασιού με 256 συμμετέχοντες, στους οποίους ζητήθηκε να ταξινομήσουν τα κρασιά με βάση την ομοιότητά τους στη γεύση. Η ομάδα χρησιμοποίησε τα δεδομένα για να διαχωρίσει τα κρασιά σε ομάδες παρόμοιων γεύσεων. Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια τροφοδοτήθηκαν σε έναν αλγόριθμο για να δημιουργηθεί ένας ολοκληρωμένος χάρτης προφίλ γεύσης σε κόκκινα, λευκά και ροζέ κρασιά και «ευθυγραμμίζεται με την περίπλοκη ανθρώπινη αντίληψη της γεύσης».
Έχοντας δημιουργήσει τον «χάρτη της γεύσης», οι επιστήμονες ερευνούν τώρα περαιτέρω για να δουν εάν το εργαλείο μπορεί να εφαρμοστεί σε περισσότερα θέματα, όπως η μπύρα ή ο καφές.
Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι η ανάπτυξη «σημαδεύει μια σημαντική πρόοδο στη διασταύρωση τεχνολογίας και γαστρονομίας και θα μπορούσε ενδεχομένως να αλλάξει το τοπίο των επιλογών των καταναλωτών σε διάφορους τομείς».
https://www.thedrinksbusiness.com/2024/01/how-ai-could-help-you-choose-a-new-favourite-wine/