Η παγκόσμια αγορά τροφίμων που προωθούν την υγεία και την ευεξία προβλέπεται να αξίζει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2026.
Τα τρόφιμα υγείας και ευεξίας αποτελούν μια από τις καθοριστικές τάσεις για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για το πώς αυτό που τρώνε και πίνουν επηρεάζει την ευημερία τους.
Σύμφωνα με έρευνα του statista.com, οι ανησυχίες για την υγεία επηρεάζουν μια ποικιλία διατροφικών αποφάσεων. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, περισσότεροι από τους μισούς vegans δήλωσαν ότι άλλαξαν τη διατροφή τους λόγω ανησυχιών για την υγεία. Στη Γερμανία, σχεδόν το ένα τέταρτο των καταναλωτών που δεν τρώνε γαλακτοκομικά προϊόντα το κάνουν για λόγους υγείας. Στη Πολωνία, η υγεία παρακινεί τους μισούς καταναλωτές συμπληρωμάτων διατροφής, οι οποίοι λαμβάνουν αυτά τα προϊόντα ως πρόληψη σε διάφορες ασθένειες. Αυτά τα παραδείγματα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Η παγκόσμια αγορά υγείας και ευεξίας προβλέπεται να αξίζει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2026.
Κατανάλωση κρέατος και υποκατάστατα
Η υγεία είναι ένας από τους τρεις μεγάλους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι τρώνε λιγότερο κρέας, μαζί με την καλή διαβίωση των ζώων και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες. Η μείωση του κρέατος όμως, συνοδεύεται από ανάγκη για εναλλακτικά προϊόντα. Τα υποκατάστατα που μιμούνται το κρέας καλύπτουν όλο και περισσότερο αυτήν την ανάγκη. Με τη σταδιακά καλύτερη ποιότητα γεύσης και υφής έρχεται μια αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών. Στην Ευρώπη, η αγοραία αξία για τα υποκατάστατα κρέατος ανέρχεται σε 1,7 δισ. ευρώ. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας δεκαετίας συνεχούς ανάπτυξης, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του αιώνα. Τα υποκατάστατα κρέατος με βάση τα δημητριακά έχουν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς , ακολουθούμενα από τα προϊόντα με βάση τη σόγια.
Προβιοτικά
Σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή αγορά συμπληρωμάτων διατροφής, βιολογικών τροφίμων ή ακόμη και υποκατάστατων κρέατος, τα προβιοτικά εξακολουθούν να παίζουν μικρό ρόλο. Η αγοραία αξία των προβιοτικών είναι περίπου 560 εκατομμύρια δολάρια . Τα ηλεκτρονικά καταστήματα αντιπροσωπεύουν σχεδόν εκατό εκατομμύρια δολάρια της συνολικής αγοραίας αξίας. Οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα προβιοτικά ως υγιεινές προσθήκες στη διατροφή τους. Οι εφαρμογές για την υγεία του γαστρεντερικού αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά προβιοτικών, με τις εφαρμογές για την υγεία του ανοσοποιητικού να ακολουθούν στη δεύτερη θέση.
Για να διαβάσετε την έρευνα αγορά του statista.com πατήστε ΕΔΩ.