Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024
24.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Το 2024 η καινοτομία σε τρόφιμα και ποτά μειώθηκε σχεδόν κατά 50%

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΤο 2024 η καινοτομία σε τρόφιμα και ποτά μειώθηκε σχεδόν κατά 50%
spot_img

Το χαμηλότερο επίπεδο καινοτομίας από το 1996 σύμφωνα με τη Mintel.

Οι εταιρείες συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών (CPG) έχουν δικαιολογημένα εμμονή με το πώς θα είναι το εγγύς μέλλον. Ωστόσο, για να παραθέσουμε τα λόγια του πρωτοπόρου των υπολογιστών Alan Kay από τις ΗΠΑ, «ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις”.

Η ανάλυση της Mintel δείχνει ότι αυτή η δημιουργικότητα ήταν σε έλλειψη τα τελευταία χρόνια, και αυτή η “ξηρασία” καινοτομίας θέτει σε κίνδυνο τη μελλοντική κερδοφορία, και ενδεχομένως, ακόμη και την επιβίωση, των καθιερωμένων φορέων της βιομηχανίας CPG.

Η Παγκόσμια Βάση Δεδομένων Νέων Προϊόντων (GNPD) της Mintel δείχνει ότι για τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, μόλις το 35% των παγκόσμιων λανσαρισμένων προϊόντων CPG (δηλαδή σε τρόφιμα, ποτά, οικιακά, υγεία, ομορφιά, προσωπική φροντίδα και φροντίδα κατοικίδιων ζώων) είναι πραγματικά νέα προϊόντα.

Αυτό είναι το χαμηλότερο ποσοστό καινοτομίας που έχει καταγράψει η Mintel από τότε που άρχισε να παρακολουθεί τα νέα προϊόντα το 1996. Σημαίνει ότι μέχρι στιγμής το 2024, το 65% των λανσαρισμάτων είναι “ανακαίνιση”, δηλαδή επεκτάσεις σειράς, αναδιαμορφώσεις, νέες συσκευασίες ή επαναλανσαρίσματα.

Η μείωση της καινοτομίας έρχεται σε μια εποχή που οι μεγάλες εταιρείες έχουν μόλις προωθήσει σημαντικές αυξήσεις τιμών, σε πολλές περιπτώσεις χωρίς να προσφέρουν στους καταναλωτές πρόσθετα οφέλη. Αυτό διευκολύνει τους καταναλωτές να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας.

Για παράδειγμα, τον Μάιο του 2024, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των ενηλίκων στις ΗΠΑ παραδέχτηκε ότι αγόρασε από περισσότερες εταιρείες καταστημάτων τους τελευταίους δύο μήνες. Αυτοί οι καταναλωτές θα επιστρέψουν αυτόματα στις προηγούμενες συνήθειές τους, μόλις νιώσουν μεγαλύτερη οικονομική αυτοπεποίθηση.

Οι τάσεις της βιομηχανίας συσκευασμένων αγαθών

Μετά το σοκ της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008-9, οι μεγαλύτερες εταιρείες CPG μπορεί να αποφάσισαν συνειδητά να καινοτομούν λιγότερο λόγω ανησυχιών για την απόδοση των επενδύσεων. Εξάλλου, ο καθηγητής του Harvard Business School Clayton Christensen, ο οποίος ανέπτυξε τη θεωρία της “ανατρεπτικής καινοτομίας”, διαπίστωσε ότι από τα 30.000 περίπου νέα προϊόντα που εισάγονται κάθε χρόνο, το 95% αυτών αποτυγχάνει.

Η McKinsey ανέλυσε τα στοιχεία της Nielsen για να δείξει ότι μεταξύ 2016 και 2020, μόνο το 25% της ανάπτυξης των CPG θα προέλθει από τις κορυφαίες εταιρείες, με τις μικρομεσαίες να καταλαμβάνουν το 45% της ανάπτυξης και τις ιδιωτικές ετικέτες το 30%.

Για να είναι πιο ανατρεπτικές, οι μεγάλες εταιρείες CPG έχουν δημιουργήσει όλο και περισσότερο εσωτερικές μονάδες επιχειρηματικού κεφαλαίου που επενδύουν σε νέες εταιρείες, βοηθώντας τες να αναπτυχθούν με αντάλλαγμα τη γνώση των νέων καταναλωτικών τάσεων και τα ευέλικτα επιχειρηματικά τους μοντέλα

Η καινοτομία στα τρόφιμα και τα ποτά μειώνεται σχεδόν κατά το ήμισυ

Συγκρίνοντας τους διάφορους κλάδους CPG, η καινοτομία έχει μειωθεί περισσότερο στα τρόφιμα και τα ποτά, τα οποία λανσάρουν μόλις το 26% των νέων προϊόντων μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2024 σε σύγκριση με το 50% το 2007.

Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών προτίμησαν να λανσάρουν νέες ποικιλίες/επεκτάσεις γκάμας ή νέες συσκευασίες, ως έναν τρόπο να προσφέρουν νέες, αλλά οικείες επιλογές στους καταναλωτές. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Τροφίμων και Ποτών της Mintel, Jonny Forsyth, «το μεγαλύτερο μέρος της καινοτομίας τις τελευταίες δύο δεκαετίες προήλθε από το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου».

Ωστόσο, οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών πρέπει να αντιμετωπίσουν πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού, χαμηλά περιθώρια κέρδους και την ανάγκη ελέγχου της θερμοκρασίας κατά την παράδοση φρέσκων τροφίμων και ποτών.

«Επομένως, τα εμπόδια εισόδου είναι πολύ μεγαλύτερα από ό,τι αν ξεκινάτε μια επιχείρηση σε κατηγορίες όπως η ομορφιά και η προσωπική φροντίδα, τα είδη οικιακής χρήσης ή οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής».

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

580 ειδοποιήσεις στο RASFF για υπερβολική ποσότητα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά – Οι περισσότερες από την Τουρκία!

Οι Τούρκικες πιπεριές έχουν τα περισσότερα φυτοφάρμακα - Ανακοίνωση της Incofruit Hellas.

Ανάκληση γάλακτος από ελληνικά σούπερ μάρκετ – Περιέχει ρινίσματα πλαστικού

Mε την εφαρμογή των μη αποσπώμενων πωμάτων στις φιάλες του πλήρους γάλακτος, υπάρχει πιθανότατα να πέσουν μέσα στη φιάλη ρινίσματα πλαστικού

Επικίνδυνα καλλυντικά και στην Ελλάδα – Μετά το σαμπουάν ανακλήθηκε αφρόλουτρο και γνωστό καλλυντικό προσώπου

Ανακλήσεις επικίνδυνων ειδών προσωπικής φροντίδας από τον ΕΟΦ.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο