Μεγάλη δημοσκόπηση σε 8.000 καταναλωτές.
Tα αισθήματα καθορίζουν την κάθε μας απόφαση, είτε πρόκειται για κάποια αλλαγή στη δουλειά ή τις προσωπικές μας σχέσεις είτε για το τι θα αγοράσουμε.
Μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 8.000 καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο από το Product of the Year ανέδειξε την «άνεση» (34%), την «περιέργεια» (28%) και τη «νοσταλγία» (19%) τα κορυφαία συναισθήματα πίσω από την αγορά ενός νέου προϊόντος.
Η έρευνα, η οποία θεωρείται και η μεγαλύτερη στο είδος της για το Ηνωμένο Βασίλειο, ανέδειξε την έννοια «αξία» ως την πιο σημαντική, συγκεντρώνοντας πάνω από τις μισές ψήφους (55%), ακολουθούμενη από άλλα κίνητρα αγοράς, όπως «πιστότητα» (26%), «ηθική» (20%) και «αγάπη» (19%).
Τα αποτελέσματα αυτά αποδεικνύουν πως οι καταναλωτές είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένοι από το συναίσθημά τους όταν πάνε για ψώνια.
Ερωτούμενοι τι είναι σημαντικότερο κριτήριο για αυτούς στην αγορά ενός προϊόντος, ως επί τω πλείστω οι συμμετέχοντες απάντησαν την υγεία του εντέρου και τα προβιοτικά, το οποίο αντιπροσώπευε και το ένα τρίτο των ψήφων. Ακολουθούν τα φυτικά προϊόντα(19%), χαμηλής περιεκτικότητας και χωρίς αλκοόλ (15%), ενώ σχετικά χαμηλά στην λίστα, αλλά με διόλου ευκαταφρόνητες ψήφους ήταν οι εναλλακτικές πρωτεΐνες, -συμπεριλαμβανομένων των αλεύρων και των γρύλων (10 %).
Η κάνναβη φέρεται να έχει προκαλέσει αίσθηση στους καταναλωτές του σήμερα, με το 8% να προτιμά τα προϊόντα CBD. Mάλιστα, τα δεδομένα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν πως προϊόντα με κάνναβη, όπως ποτά, τσίχλες, έλαια και τρόφιμα (π.χ. αλεύρι με κάνναβη) έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους. Στα βραβεία Product of the Year 2023 πολλά προϊόντα CBD έλαβαν διακρίσεις.
Με τον ανταγωνισμό να κορυφώνεται όλο και περισσότερο ανάμεσα στους παραγωγούς τροφίμων, κάθε έρευνα που αφορά τα συναισθήματα των καταναλωτών είναι σημαντική, προκειμένου να μπορέσουν να δημιουργηθούν καινοτόμες λύσεις για τις ανάγκες τους.