Η Nestlé κατηγορείται για «ψεύτικους» ισχυρισμούς υγείας στα νέα δημητριακά.
Για ανεύθυνο μάρκετινγκ και παραπλανητικές ετικέτες κατηγορείται η Nestle, από οργανισμούς τροφίμων οι οποίοι υπέγραψαν μια επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nestlé στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Στο επίκεντρο βρέθηκαν τα καινούρια δημητριακά πρωινού εμπνευσμένα από το candy bar KitKat, τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους, διαθέτουν ανακριβείς επισημάνσεις σε σχέση με τα θρεπτικά συστατικά.
“Η Nestlé ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για τη διατροφή, αλλά συνεχίζει να αναπτύσσει και να φέρνει στην αγορά δημητριακά πρωινού που περιέχουν 1/4 ζάχαρη και τα εμπορεύεται σε οικογένειες”, είπε στο NutritionInsight η Barbara Crowther, συντονίστρια στο Children’s Food Campaign.
Μάλιστα η Nestlé αναδείχθηκε νικήτρια στα Βραβεία Children’s Food Summit στην “κακή” κατηγορία των Yuckies για τον παραπλανητικό ισχυρισμό διατροφής! Και η Kellogg’s βραβεύτηκε επίσης με ένα βραβείο Yucky, για τον χειρότερο “κακό” της εμπορίας παιδικών τροφίμων με το επιχείρημα πως συνεχίζει να χρησιμοποιεί χαρακτήρες φιλικούς προς τα παιδιά σε ζαχαρούχα δημητριακά και επίσης οδήγησε την κυβέρνηση στο δικαστήριο πέρυσι για να αντιταχθεί στη νομοθεσία για τον περιορισμό του μάρκετινγκ πρόχειρου φαγητού.
Σύμφωνα με το British Nutrition Foundation τα επίπεδα κορεσμένων λιπαρών και αλατιού στα candy bar KitKat, είναι στην πραγματικότητα μεσαία, αντί για χαμηλά που παρουσιάζονται, ενώ η ζάχαρη αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/4 στα 100gr, περιεκτικότητα που θεωρείται αρκετά υψηλή. Την ίδια στιγμή τα δημητριακά παρουσιάζονται ως “δημητριακά ολικής αλέσεως που αποτελούν πηγή βιταμινών και μετάλλων”. Σύμφωνα με την επιστολή, η Nestlé αφαίρεσε τμήματα του διατροφικού ισχυρισμού της από τον ιστότοπο μετά από αντιδράσεις των καταναλωτών.
Η επιστολή που υπογράφεται από τους Sustain, Obesity Health Alliance, The Food Foundation, British Dental Association, British Heart Foundation, Bite Back 2030, Alexandra Rose Charity, Mission Ventures and Action on Sugar and Salt, στόχο έχει να ταρακουνήσει την εταιρία και σιγά- σιγά να ανοίξει ο δρόμος για τη ρύθμιση η οποία θα απαγορεύει τέτοιου είδους πρακτικές. “Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβερνητική έρευνα έχει ήδη δείξει ότι τα εθελοντικά μέτρα από τη βιομηχανία για την αφαίρεση της ζάχαρης απέτυχαν να προσφέρουν την απαιτούμενη κλίμακα αλλαγής, ειδικά σε σύγκριση με την πολύ επιτυχημένη εισφορά στη βιομηχανία αναψυκτικών. Η υπόθεση για κυβερνητική παρέμβαση είναι ξεκάθαρη”, προσθέτει ο Crowther.
Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Παχυσαρκίας, το 51% του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο έως το 2035, εάν δεν διαταραχθεί η τρέχουσα πορεία.
Έτσι προκύπτει η ανάγκη για πάταξη των ψευδών ισχυρισμών στα τρόφιμα, που μπορεί να ενισχύσουν τέτοιου είδους φαινόμενα. “Όλα αυτά τα μέτρα είναι στα σκαριά στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε πολλές άλλες χώρες εδώ και χρόνια. Χρειαζόμαστε κυβερνήσεις για να τους ωθήσουν. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της διατροφής μας και να μας προστατεύσουν από καταστροφικές συνθήκες υγείας, διατηρώντας μας υγιέστερους, ανθεκτικούς και παραγωγικούς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», καταλήγει ο Brown.