ΑρχικήPicksNews LineΤο κοινό τρόφιμο που μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου - Νέα...

Το κοινό τρόφιμο που μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου – Νέα μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Η μελέτη παρέχει και περισσότερες αποδείξεις της σύνδεσης μεταξύ αλκοόλ και του συγκεκριμένου καρκίνου

Μια μεγάλη μελέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο βρήκε περαιτέρω στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα άτομα με περισσότερο ασβέστιο στη διατροφή τους – ισοδύναμο με ένα ποτήρι γάλα την ημέρα – μπορούν να βοηθηθούν στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του εντέρου.

- Advertisement -

Οι ερευνητές ανέλυσαν τη διατροφή περισσότερων από μισό εκατομμύριο γυναίκες άνω των 16 ετών και διαπίστωσαν ότι τα σκούρα φυλλώδη πράσινα, το ψωμί και τα μη γαλακτοκομικά γάλατα που περιέχουν ασβέστιο είχαν επίσης προστατευτική δράση. Βρήκαν επίσης περισσότερα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και επεξεργασμένου κρέατος έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο της νόσου.

Πόσο μεγάλο είναι το αποτέλεσμα;

Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Cancer Research UK, διαπίστωσε συγκεκριμένα ότι επιπλέον 300mg ασβεστίου την ημέρα στη διατροφή ή ένα μεγάλο ποτήρι γάλα, μειώνει τον κίνδυνο κατά 17%.

- Advertisement -

«Υπογραμμίζει τον πιθανό προστατευτικό ρόλο των γαλακτοκομικών στην ανάπτυξη καρκίνου του εντέρου, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ασβέστιο,», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Keren Papier, από την Οξφόρδη.

Τα δημητριακά πρωινού, τα φρούτα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι υδατάνθρακες, οι φυτικές ίνες και η βιταμίνη C έδειξαν επίσης ότι μείωσαν τον κίνδυνο καρκίνου, αλλά ελάχιστα.

- Advertisement -

Είναι ήδη γνωστό ότι η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και κόκκινου κρέατος πιθανώς αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου, όπως και το αλκοόλ .

Αυτή η μελέτη παρέχει περισσότερες αποδείξεις αυτής της σύνδεσης:

  • πίνοντας ένα επιπλέον μεγάλο ποτήρι κρασί την ημέρα, ή 0,7 ουγγιές (20 γραμμάρια) αλκοόλ, αυξάνει τον κίνδυνο κατά 15%
  • τρώγοντας 1 ουγγιά περισσότερο κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας την ημέρα, όπως μια φέτα ζαμπόν, αυξάνει τον κίνδυνο κατά 8%

Ο ποσοτικός προσδιορισμός του τι ακριβώς σημαίνουν αυτά τα ποσοστά είναι δύσκολος, επειδή ο κίνδυνος καρκίνου του εντέρου σε όλους διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο ζωής, τη διατροφή, τις συνήθειες και γενετικούς παράγοντες.

Τι κάνει το ασβέστιο; Ποιες τροφές το περιέχουν;

Το ασβέστιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο για την ενίσχυση των οστών και τη διατήρηση των δοντιών, αλλά υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι προστατεύει επίσης από ορισμένους καρκίνους.

Υπάρχει πολύ ασβέστιο στο γάλα, το γιαούρτι και το τυρί αλλά και σε άλλα τρόφιμα όπως η σόγια και τα ποτά ρυζιού, το λευκό ψωμί, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα φρούτα όπως τα αποξηραμένα σύκα, το κατσαρό λάχανο και οι σαρδέλες σε κονσέρβα, αλλά και στο γάλα χωρίς λακτόζη.

Η μελέτη λέει ότι το ασβέστιο μπορεί να προστατεύει από τον καρκίνο του εντέρου «επειδή είναι σε θέση να δεσμεύεται με χολικά οξέα και ελεύθερα λιπαρά οξέα στο παχύ έντερο, μειώνοντας τις δυνητικά καρκινογόνες επιδράσεις τους».

Γιατί είναι τόσο συχνός ο καρκίνος του εντέρου;

Υπάρχουν περίπου 44.000 περιπτώσεις καρκίνου του εντέρου κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθιστώντας το τον τέταρτο πιο συχνό καρκίνο. Αν και τα περισσότερα κρούσματα είναι σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τα ποσοστά του καρκίνου αυξάνονται μεταξύ των νεότερων ενηλίκων κάτω των 50 ετών – αλλά δεν υπάρχει σαφής λόγος.

Οι ειδικοί λένε ότι η κακή διατροφή και η παχυσαρκία μπορεί να είναι μεταξύ των παραγόντων που εμπλέκονται.

Τα συμπτώματα του καρκίνου του εντέρου περιλαμβάνουν:

  • μια αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου σας, όπως πιο χαλαρή καύση, πιο συχνά καύση ή δυσκοιλιότητα
  • αιμορραγία από τον πρωκτό
  • απώλεια βάρους χωρίς προσπάθεια
  • ανεξήγητη κόπωση ή δύσπνοια

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.