Η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία αναδείχθηκε ως καθοριστικός παράγοντας επιλογής.
Μια μελέτη της Nomisma, μιας ανεξάρτητης εταιρείας που διεξάγει οικονομική έρευνα και πληροφόρηση για την αγορά, ανέδειξε τη σημασία της βιωσιμότητας στις καταναλωτικές επιλογές των Ιταλών, με το 70% να δίνει προτεραιότητα στις φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες όταν αγοράζουν τρόφιμα από μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης.
Στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Συσκευασίας 2025, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή περισσότερων από 1.000 Ιταλών καταναλωτών και μεγάλων λιανοπωλητών, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της βιώσιμης συσκευασίας για την αγορά τροφίμων. Περισσότεροι από ένας στους πέντε προτιμούν προϊόντα με συσκευασίες που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές (23%), είναι πλήρως ανακυκλώσιμες (23%) ή ελαχιστοποιούν τα απόβλητα (21%).
Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους ώστε να ευνοήσουν τις βιώσιμες επιλογές, ειδικά όταν πρόκειται για προϊόντα που προωθούνται ως υγιεινά ή βιώσιμα. Ωστόσο, πολλοί εμφανίζονται διστακτικοί να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερη τιμή για συσκευασίες που ευθυγραμμίζονται με τις αρχές της βιωσιμότητας.
Οι κορυφαίες προτεραιότητες των Ιταλών καταναλωτών για το 2025 είναι η υγεία, η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας και η βιωσιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι λιανοπωλητές καλούνται να προσφέρουν προϊόντα δικής τους μάρκας που συνδυάζουν αυτές τις αξίες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών και να ενισχύσουν την εικόνα τους. Παράλληλα, παραμένει η ανάγκη να διατηρηθεί η οικονομική προσιτότητα, καθώς αυτή εξακολουθεί να επηρεάζει καθοριστικά τις επιλογές των καταναλωτών.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι τα υγιεινά τρόφιμα ορίζονται από τους καταναλωτές κυρίως ως ελάχιστα επεξεργασμένα (46%), χωρίς πρόσθετα και χρωστικές (34%), χωρίς πρόσθετα σάκχαρα (34%) και με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά (32%). Παράλληλα, η βιωσιμότητα συσχετίζεται με τη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία (46%), την τοπική προμήθεια (43%) και τις μειωμένες εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή (42%).
Η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία αναδείχθηκε ως καθοριστικός παράγοντας επιλογής, ιδιαίτερα για προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως υγιεινά ή βιώσιμα. Το 73% των καταναλωτών θεωρεί ζωτικής σημασίας τις βιώσιμες συσκευασίες για υγιεινά προϊόντα, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 76% όταν πρόκειται για προϊόντα που προωθούνται ειδικά ως βιώσιμα. Όταν συγκρίνονται πανομοιότυπα προϊόντα, η επιλογή με τη βιωσιμότερη συσκευασία κερδίζει συχνότερα την προτίμηση των καταναλωτών.