2300 brands – 70 χώρες – 76.183 επισκέπτες.
Το εθνικό περίπτερο στη διεθνή έκθεση FOODEX JAPAN, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ιαπωνία και μία από τις μεγαλύτερες στην Ασία, διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece).
Σύμφωνα με ανακοίνωση, στην εφετινή διοργάνωση, που πραγματοποιήθηκε από 5 – 8 Μαρτίου στον Εκθεσιακό χώρο “Tokyo Big Sight”, στο Τόκυο, συμμετείχαν 2300 brands από 70 χώρες, ενώ την έκθεση επισκέφθηκαν 76.183 επισκέπτες.
Στο εθνικό περίπτερο συμμετείχαν 12 επιχειρήσεις τροφίμων – ποτών και η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών – ΕΘ.Ε.Α.Σ., η οποία συμμετείχε στην έκθεση με στόχο την προώθηση 11 αυθεντικών συνεταιριστικών προϊόντων ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) και ΠΓΕ (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης).
Όπως σημειώνεται «η συγκεκριμένη αγορά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αφού οι καταναλωτές αναζητούν ποιότητα και προτιμούν εμπορικά σήματα και προϊόντα που θεωρούνται ασφαλή για την υγεία τους, ενώ είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλές τιμές για εισαγόμενα εποχιακά τρόφιμα. Υπάρχουν λοιπόν ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς που όμως είναι πρόθυμοι να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς κανονισμούς που προβλέπονται για τα ιαπωνικά προϊόντα».
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία οικονομικής εταιρικής σχέσης ΕΕ-Ιαπωνίας, που τέθηκε σε ισχύ την 1 Φεβρουαρίου 2019, αφενός μειώνει τους εμπορικούς δασμούς που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που εξάγουν στην Ιαπωνία, γεγονός που τις βοηθά να είναι πιο ανταγωνιστικές στην εν λόγω αγορά και αφετέρου παρέχει προστασία σε πάνω από 200 παραδοσιακά ευρωπαϊκά προϊόντα τροφίμων και ποτών με ένδειξη ΠΟΠ ή ΠΓΕ (αυτών και στην φέτα).