Η Arla ασκεί πιέσεις για να καθυστερήσει τις μεταρρυθμίσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Η γαλακτοβιομηχανία Arla βρίσκεται στο στόχαστρο περιβαλλοντικών οργανώσεων, που την κατηγορούν ότι δεν λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών της, ενώ παράλληλα παραπλανά τους καταναλωτές με μια ψευδή εικόνα βιωσιμότητας.
Μια νέα έκθεση από το Changing Markets Foundation και τη Greenpeace Nordic υποστηρίζει ότι η Arla δεν έχει θέσει σαφείς στόχους για τη μείωση εκπομπών πέρα από το CO2, όπως το μεθάνιο, το οποίο αποτελεί το 43% των συνολικών εκπομπών της εταιρείας από τις φάρμες της (13,4 MtCO2e/έτος).
Αυτό το επίπεδο εκπομπών ξεπερνά τις συνολικές γεωργικές εκπομπές μεθανίου της Ολλανδίας, τονίζουν οι ακτιβιστές, επισημαίνοντας ότι οι προσπάθειες της εταιρείας για μείωση των εκπομπών δεν αντιμετωπίζουν τη βασική αιτία του προβλήματος.
Η έκθεση, η οποία παραδόθηκε στα κεντρικά γραφεία της Arla στη Δανία, αναφέρει επίσης ότι πρωτοβουλίες της εταιρείας, όπως η χρήση πρόσθετων ζωοτροφών και βιοαερίου, δεν είναι αρκετές για τη συνολική μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Οι ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι η Arla ασκεί πιέσεις για να καθυστερήσει τις μεταρρυθμίσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα και ανταποκρίνεται μόνο σε μία από τις συστάσεις του ΟΗΕ για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών.
Η Alma Castrejon-Davila από το Changing Markets Foundation κατηγορεί την Arla ότι «πουλάει ένα παραμύθι» σχετικά με τη βιωσιμότητά της, χωρίς να έχει αναπτύξει ισχυρά σχέδια για τη μείωση των εκπομπών της.
«Ως η πέμπτη μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία στον κόσμο, η Arla θα μπορούσε να πρωτοστατήσει στη μετάβαση σε βιώσιμες πρακτικές», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να θέσει στόχο μείωσης των εκπομπών μεθανίου κατά 30% έως το 2030 και να στραφεί σε περισσότερα προϊόντα φυτικής προέλευσης.
Η Greenpeace Nordic κατηγορεί την Arla ότι ενώ καταγγέλλει άλλες εταιρείες για “greenwashing”, η ίδια χρησιμοποιεί παραπλανητικό μάρκετινγκ. Η υπεύθυνη εκστρατείας της Greenpeace Σκανδιναβίας, Sandra Lamborn, δήλωσε ότι η Arla “εργάζεται σκληρά για να φαίνεται ότι ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, αλλά οι πράξεις της λένε διαφορετική ιστορία”. Έφερε ως παράδειγμα ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί εικόνες αγελάδων σε πράσινα βοσκοτόπια, ενώ δεν έχει υποστηρίξει τον νόμο περί βόσκησης στη Σουηδία, ο οποίος απειλείται με κατάργηση.
«Η Arla ενδιαφέρεται περισσότερο να φαίνεται καλή παρά να κάνει πραγματικά καλό για το κλίμα», τόνισε, κατηγορώντας την εταιρεία ότι επενδύει περισσότερους πόρους στο μάρκετινγκ και το lobbying παρά στη μείωση των εκπομπών της.
Η Arla απάντησε ότι εξετάζει την έκθεση, αλλά θεωρεί ότι περιέχει “πολλαπλές ανακρίβειες” και δεν αντικατοπτρίζει τους επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους της.
Τα τελευταία χρόνια, η Arla έχει ανακοινώσει διάφορες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, όπως τη συνεργασία με Morrisons, Tesco και Aldi για τη δοκιμαστική χρήση ζωοτροφών που μειώνουν το μεθάνιο. Ωστόσο, οι ακτιβιστές τονίζουν ότι αυτά τα μέτρα δεν αρκούν για τη συνολική μείωση των εκπομπών της.