Ακτιβιστής πολιτικών δικαιωμάτων δίνει στην PepsiCo προθεσμία 21 ημερών πριν καλέσει σε μποϊκοτάζ.
Ο αιδεσιμότατος Αλ Σάρπτον, πασίγνωστος ακτιβιστής και παρουσιαστής του MSNBC, έθεσε τελεσίγραφο στην PepsiCo απαιτώντας την επαναφορά των πολιτικών DEI (Diversity, Equity and Inclusion – Ποικιλομορφία, Ισότητα και Συμπερίληψη), απειλώντας ότι διαφορετικά θα ηγηθεί οργανωμένου μποϊκοτάζ εναντίον της εταιρείας.
‘Η προειδοποίησή του ήρθε στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου του National Action Network, όπου ηγέτες των πολιτικών δικαιωμάτων καταδίκασαν την υποχώρηση εταιρειών από τις δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει σε ζητήματα συμπερίληψης.

Στην τοποθέτησή του, ο Σάρπτον κατηγόρησε την PepsiCo πως παραβίασε τις εθελοντικές της δεσμεύσεις. Όπως δήλωσε, «ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ο Τρίτος και άλλοι ενώθηκαν μαζί μου, καθώς θέσαμε σε γνώση αυτών των εταιρειών… ότι θα αποσύρουμε την αιγίδα μας από εκείνες που δεν τηρούν όσα δεσμεύτηκαν εθελοντικά στο DEI».
Ο Σάρπτον έστειλε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της PepsiCo, Ραμόν Λαγκουάρτα, ζητώντας συνάντηση εντός τριών εβδομάδων. Αν αυτή η συνάντηση δεν πραγματοποιηθεί, προειδοποίησε, η PepsiCo θα αντιμετωπίσει ευρύ μποϊκοτάζ. Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή του Associated Press, εκφράζει «βαθιά απογοήτευση» για την κατάργηση των στόχων πρόσληψης μειονοτήτων και τη διάλυση κοινοτικών συνεργασιών με οργανώσεις μειονοτήτων.
Η αντίδραση της PepsiCo υπήρξε συγκρατημένη. Εκπρόσωπός της δήλωσε πως δεν έχει παραληφθεί ακόμη επίσημα η επιστολή και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπάρξει σχολιασμός.
Παράλληλα, η απειλή του Σάρπτον προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στο διαδίκτυο, με τις απόψεις να διχάζονται. Ορισμένοι εξέφρασαν αλληλεγγύη στον αγώνα του, υποστηρίζοντας την κίνηση μποϊκοτάζ, ενώ άλλοι τον κατηγόρησαν για υποκρισία και προσωπικά συμφέροντα. Πολλές από τις επικρίσεις επικεντρώθηκαν στο παρελθόν του και σε οικονομικές συναλλαγές του, ιδιαίτερα στη χρηματοδότηση ύψους 500.000 δολαρίων που έλαβε από την καμπάνια της Καμάλα Χάρις λίγο πριν από μια ευνοϊκή συνέντευξη στο MSNBC.
Η πίεση από τον Sharpton εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερων ανακατατάξεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά την επάνοδο του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Η νέα κυβέρνηση έχει ήδη καταργήσει τα DEI προγράμματα στον δημόσιο τομέα και έχει ασκήσει πιέσεις σε ιδιωτικές εταιρείες και σχολεία να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο. Εταιρείες-κολοσσοί, όπως η Walmart και η Target, έχουν ήδη περιορίσει τις πρωτοβουλίες ποικιλομορφίας.
Η αντίδραση του Sharpton δεν περιορίστηκε στην PepsiCo. Προηγήθηκε παρόμοια ενέργεια υπέρ της Costco, όταν η εταιρεία αποφάσισε να διατηρήσει τις πολιτικές DEI της, με τον ακτιβιστή να καλεί σε «υποστηρικτική αγορά» υπέρ της. Παρ’ όλα αυτά, και αυτή η ενέργεια δέχθηκε σφοδρή κριτική από χρήστες του διαδικτύου, που θεώρησαν ότι η υποστήριξη του Sharpton αποτελεί πλήγμα για την εικόνα της εταιρείας. Ο Σάρπτον, παρά τις επικρίσεις, δηλώνει αποφασισμένος να συνεχίσει την πίεση: «Βοηθήσαμε στο χτίσιμο της μάρκας τους. Δεν θα χρηματοδοτήσουμε τον δικό μας αποκλεισμό».
https://www.dailymail.co.uk/media/article-14581373/al-sharpton-msnbc-host-boycott-pepsi.html