ΑρχικήΝέαΥγείαΑλτσχάιμερ: Πώς ο συνδυασμός βιταμίνης Β3 και πράσινου τσαγιού «ξυπνά» τα γερασμένα...

Αλτσχάιμερ: Πώς ο συνδυασμός βιταμίνης Β3 και πράσινου τσαγιού «ξυπνά» τα γερασμένα εγκεφαλικά κύτταρα

3 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές εντόπισαν μη φαρμακευτική προσέγγιση που απομακρύνει τις επιβλαβείς πρωτεΐνες από τον εγκέφαλο και αναζωογονεί νευρώνες ηλικιωμένων

Μια πολλά υποσχόμενη, μη φαρμακευτική θεραπεία που ενεργοποιεί τις φυσικές λειτουργίες «καθαρισμού» του εγκεφάλου και αναζωογονεί κύτταρα που φέρουν χαρακτηριστικά της νόσου Αλτσχάιμερ, ανέπτυξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Ίρβαιν. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό GeroScience και δείχνει πως ο συνδυασμός της νικοτιναμίδης (μορφή της βιταμίνης Β3) και της επιγαλλοκατεχίνης γαλλικής (EGCG), που βρίσκεται στο πράσινο τσάι, αποκαθιστά βασικές λειτουργίες σε γερασμένους νευρώνες, με στόχο την απομάκρυνση τοξικών συσσωματωμάτων.

- Advertisement -

Στη μελέτη, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν εγκεφαλικά κύτταρα από ποντίκια μοντέλου Alzheimer και διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα της τριφωσφορικής γουανοσίνης (GTP), βασικού μορίου για την παραγωγή ενέργειας, μειώνονταν με την ηλικία, ιδιαίτερα στα μιτοχόνδρια, τα «εργοστάσια» των κυττάρων. Αυτό, με τη σειρά του, προκαλούσε δυσλειτουργία στην αυτοφαγία, δηλαδή στη φυσική διαδικασία απομάκρυνσης των συσσωματωμένων πρωτεϊνών.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η χορήγηση του παραπάνω συνδυασμού ενώσεων για μόλις 24 ώρες οδήγησε σε πλήρη αποκατάσταση των επιπέδων GTP, όπως αυτά παρατηρούνται σε νεότερα κύτταρα. Ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν ένζυμα όπως το Rab7 και το Arl8b, που είναι υπεύθυνα για την ενδοκυτταρική μεταφορά, ενώ μειώθηκαν σημαντικά τα τοξικά αμυλοειδή συσσωματώματα, που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της νόσου Αλτσχάιμερ. Παράλληλα, οι δείκτες οξειδωτικού στρες περιορίστηκαν, ενισχύοντας τη συνολική νευρωνική λειτουργία.

- Advertisement -

«Καθώς ο εγκέφαλος γερνά, μειώνεται η ενέργεια των νευρώνων, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η ικανότητά τους να απομακρύνουν βλαβερές πρωτεΐνες και κατεστραμμένα κυτταρικά συστατικά», εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής και καθηγητής νευροβιολογίας Gregory Brewer. «Η αποκατάσταση της ενεργειακής ισορροπίας επιτρέπει στους νευρώνες να επανακτήσουν αυτήν τη ζωτική λειτουργία».

Αν και πρόκειται για εργαστηριακή μελέτη σε κυτταρικό επίπεδο, τα ευρήματα ενισχύουν τις προσπάθειες για εναλλακτικές, φυσικές παρεμβάσεις στην πρόληψη ή και τη θεραπεία νευροεκφυλιστικών νόσων. Η δυνατότητα ενίσχυσης της αυτοφαγίας με μη φαρμακευτικά μέσα αποτελεί σημαντικό πεδίο ερευνητικού ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου η πρόληψη της άνοιας αναδεικνύεται σε παγκόσμια προτεραιότητα.

- Advertisement -

Μπορείτε να δείτε τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100