Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
13.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Έκθεση: Οι περισσότερες διαφημίσεις για γλυκά και σνακ στην τηλεόραση προβάλλονται πριν από την παιδική ζώνη

ΑρχικήΝέαΥγείαΈκθεση: Οι περισσότερες διαφημίσεις για γλυκά και σνακ στην τηλεόραση προβάλλονται πριν από την παιδική ζώνη
spot_img

Τα συμπεράσματα της έκθεσης του Βρετανικού Ιδρύματος Τροφίμων.

Η έλλειψη ρύθμισης και λογοδοσίας της βιομηχανίας δημιούργησε ένα σύστημα τροφίμων που ωθεί τους ανθρώπους στην ανθυγιεινή διατροφή, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε το Βρετανικό Ίδρυμα Τροφίμων.

Η ετήσια έκθεση του Ιδρύματος για την κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου, που δημοσιεύθηκε στις 14 Νοεμβρίου, διαπίστωσε ότι:

  • Μόλις 5 εταιρείες (Haribo, Mars, Mondelez, PepsiCo, Kellog’s) είναι υπεύθυνες για πάνω από το 80% των τηλεοπτικών διαφημίσεων για σνακ και γλυκά που προβάλλονται πριν από την έναρξη του προγράμματος, παρά το γεγονός ότι όλες τους ισχυρίζονται ότι δεν διαφημίζουν σε παιδιά.
  • Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) των μεγάλων βρετανικών αλυσίδων εστιατορίων σερβίρουν κύρια γεύματα στα οποία πάνω από τις μισές επιλογές έχουν ανησυχητικά υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.
  • Σχεδόν 1 στις 5 προσφορές πολλαπλών αγορών σε σούπερ μάρκετ αφορά κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα, με τις μισές από αυτές τις προσφορές να αφορούν επεξεργασμένο κρέας (10,6% όλων των προσφορών), παρά τους γνωστούς κινδύνους για την υγεία από την κατανάλωση υπερβολικά μεγάλου ποσοστού επεξεργασμένου κρέατος.
  • Μόνο 1 στις 4 μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου έχει στόχο υγιεινών πωλήσεων και δημοσιοποιεί στοιχεία σχετικά με την υγιεινή φύση των πωλήσεών του.
  • Οι αλυσίδες εστιατορίων και τα ταχυφαγεία είναι ο λιγότερο διαφανής τομέας με διαφορά, καθώς δεν έχουν σημειώσει καμία πρόοδο από πέρυσι όσον αφορά τη δημοσιοποίηση δεδομένων για τις υγιεινές πωλήσεις ή τον καθορισμό στόχων για τη βελτίωση της υγιεινής ποιότητας των μενού.
  • Οι παγκόσμιοι κολοσσοί τροφίμων Mondelez, Mars και Coca-Cola εξακολουθούν να μην έχουν σαφή ρητή ευθύνη σε επίπεδο διοικητικών συμβουλίων για τη διατροφή.
  • Οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων και οι εμπορικές ενώσεις τους συναντήθηκαν με τους υπουργούς της Defra συνολικά 1.377 φορές μεταξύ 2020 και 2023. Πρόκειται για πάνω από 40 φορές περισσότερες συναντήσεις από εκείνες που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ των ΜΚΟ τροφίμων και των υπουργών της Defra.

Η έκθεση αυτή δημοσιεύεται κάθε χρόνο από το Ίδρυμα Τροφίμων, το οποίο έχει αναλύσει δεδομένα από μια σειρά πηγών για να δημιουργήσει μια αποκαλυπτική εικόνα του συστήματος τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι επί του παρόντος το διατροφικό περιβάλλον, από τα τρόφιμα που μας διαφημίζονται, μέχρι τα τρόφιμα που κυριαρχούν στα μενού όταν τρώμε έξω, μέχρι τις προσφορές τιμών που μας προσφέρονται στα σούπερ μάρκετ, ωθεί τους καταναλωτές να κάνουν ανθυγιεινές επιλογές.

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι υπάρχει σαφής έλλειψη λογοδοσίας, με τους κολοσσούς της βιομηχανίας τροφίμων να μην θέτουν στόχους ή να μην υποβάλλουν εκθέσεις σχετικά με τα πιστοποιητικά υγείας της εταιρείας τους και τους παγκόσμιους κολοσσούς τροφίμων Mondelez, Mars και Coca-Cola να μην έχουν σαφή ρητή ευθύνη σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου για τη διατροφή.

Η νέα κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να αναθρέψει την πιο υγιή γενιά παιδιών που υπήρξε ποτέ, να μειώσει στο μισό το χάσμα στο προσδόκιμο υγιούς ζωής και να ενισχύσει την οικονομία.

Σήμερα η παχυσαρκία και το υπερβολικό βάρος εκτιμάται ότι συμβάλλουν σε περίπου 40.000 θανάτους κάθε χρόνο και κοστίζουν στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου περίπου 98 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως.

Τον περασμένο μήνα μια έκθεση της Επιτροπής της Βουλής των Λόρδων για τα τρόφιμα, τη διατροφή και την παχυσαρκία κάλεσε την κυβέρνηση να διορθώσει το διαλυμένο σύστημα διατροφής και να αντιστρέψει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία.

Η ετήσια έκθεση του Ιδρύματος Τροφίμων περιλαμβάνει στοιχεία από τη συγκριτική αξιολόγηση Plating Up Progress, η οποία παρακολουθεί 36 μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου, που καλύπτουν τους λιανοπωλητές, τον τομέα Out of Home, τους χονδρέμπορους και τους παραγωγούς τροφίμων και ποτών.

Η συγκριτική αξιολόγηση εξετάζει ποιες από αυτές τις επιχειρήσεις δημοσιοποιούν διαφανή στοιχεία σχετικά με τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την προμήθεια και θέτουν στόχους για την υποστήριξη των πωλήσεων πιο υγιεινών και βιώσιμων τροφίμων.

Το Ίδρυμα Τροφίμων διαπίστωσε ότι, ενώ η πλειονότητα των μεγάλων επιχειρήσεων τροφίμων έχει πλέον θέσει στόχους και υποβάλλει εκθέσεις σχετικά με τη μείωση των εκπομπών Scope 3, μόνο μία στις τέσσερις μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου έχει στόχο για υγιείς πωλήσεις και δημοσιοποιεί δεδομένα σχετικά με την υγιεινή ποιότητα των πωλήσεών της.

Αυτό πιθανόν να οφείλεται στον αυξανόμενο αριθμό οδηγιών για την εταιρική πληροφόρηση που απαιτούν από τις επιχειρήσεις να δημοσιοποιούν δεδομένα σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις σε σύγκριση με την έλλειψη κανονισμών και την απουσία οδηγιών για την υποβολή εκθέσεων σχετικά με την υγιεινή των χαρτοφυλακίων.

Ενώ έχει σημειωθεί μεγαλύτερη πρόοδος όσον αφορά το κλίμα από ό,τι την υγεία, εξακολουθεί να υπάρχει χάσμα μεταξύ πρόθεσης και δράσης όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς στόχους, καθώς πάνω από τις μισές επιχειρήσεις που αξιολογήθηκαν είτε δεν ανέφεραν πρόοδο, είτε είδαν τις εκπομπές να αυξάνονται.

Το Ίδρυμα Τροφίμων καλεί την κυβέρνηση να εισαγάγει υποχρεωτική υποβολή εκθέσεων από όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων τόσο για την υγιεινή όσο και για τη βιωσιμότητα των πωλήσεών τους.

Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό των τροφίμων που πωλούνται (και τελικά καταναλώνονται) και την επισήμανση των τομέων που χρήζουν βελτίωσης. Ο καθορισμός στόχων είναι εξίσου σημαντικός, χρησιμεύοντας ως Βόρειος Αστέρας για την προώθηση ουσιαστικών αλλαγών εντός των εταιρειών.

Κατά την προηγούμενη κυβερνητική θητεία είχε σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στην ευθυγράμμιση σχετικά με τις μετρήσεις υγείας για τις οποίες οι επιχειρήσεις τροφίμων πρέπει να υποβάλλουν εκθέσεις μέσω της Σύμπραξης Διαφάνειας Δεδομένων για τα Τρόφιμα (FDTP), αλλά αυτό έχει σταματήσει εντελώς μετά τις εκλογές.

Οι Εργατικοί οφείλουν να χρησιμοποιήσουν τους υφιστάμενους μηχανισμούς για την υποβολή εκθέσεων σχετικά με την υγεία και να κινηθούν γρήγορα για να τις θέσουν σε υποχρεωτική βάση.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια και τα σνακ καλαμποκιού – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο