ΑρχικήΝέαΥγείαΠερισσότεροι κίνδυνοι παρά οφέλη από την κεταμίνη - Τι δείχνει νέα μελέτη

Περισσότεροι κίνδυνοι παρά οφέλη από την κεταμίνη – Τι δείχνει νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ανασκόπηση τονίζει τις παρενέργειες και την ανάγκη για ποιοτικότερες μελέτες

Η χρήση της κεταμίνης για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου δεν υποστηρίζεται από επαρκή επιστημονικά στοιχεία, σύμφωνα με εκτενή ανασκόπηση του Cochrane. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, παρά τη συχνή χορήγησή της εκτός ενδείξεων για παθήσεις όπως η ινομυαλγία, ο νευρικός πόνος και το σύνδρομο σύνθετου περιφερειακού πόνου, δεν υπάρχουν σαφείς αποδείξεις για ουσιαστικό όφελος.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επικίνδυνο παθογόνο σε δημοφιλή γλυκά που πωλούνται σε μεγάλο σούπερ μάρκετ – Μπαράζ ανακλήσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεταλλικά κομμάτια σε έτοιμες πάστες και σάλτσες – Ανακαλούνται 9,5 τόνοι προϊόντων

- Advertisement -

Η κεταμίνη είναι αναισθητικό που χρησιμοποιείται για καταστολή και βραχυπρόθεσμη ανακούφιση, ενώ ανήκει στους ανταγωνιστές των υποδοχέων NMDA, οι οποίοι θεωρητικά μειώνουν τη μετάδοση του πόνου στον εγκέφαλο. Ωστόσο, τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν σημαντική αβεβαιότητα ως προς την αποτελεσματικότητά της στον χρόνιο πόνο.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η ανασκόπηση, που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του UNSW Sydney, του Neuroscience Research Australia (NeuRA) και του Brunel University of London, εξέτασε 67 κλινικές δοκιμές με περισσότερους από 2.300 ενήλικες. Αναλύθηκαν πέντε φάρμακα της ίδιας κατηγορίας, μεταξύ των οποίων η κεταμίνη, αλλά τα στοιχεία αξιολογήθηκαν ως χαμηλής έως πολύ χαμηλής βεβαιότητας.

- Advertisement -

Ένα από τα βασικά ευρήματα ήταν ο αυξημένος κίνδυνος παρενεργειών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ψυχομιμητικά συμπτώματα, όπως παραληρητικές ιδέες, παραλήρημα και παράνοια, καθώς και ναυτία και έμετος, ιδίως με την ενδοφλέβια χρήση. «Τα δεδομένα μπορεί να δείχνουν όφελος ή καμία επίδραση. Προς το παρόν, απλώς δεν γνωρίζουμε», δήλωσε ο Michael Ferraro, πρώτος συγγραφέας της μελέτης.

Επιπλέον, καμία από τις εξετασθείσες μελέτες δεν παρείχε στοιχεία για δύο κρίσιμα ζητήματα, όπως αν η κεταμίνη μειώνει την κατάθλιψη ή την ανάγκη για οπιοειδή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η κεταμίνη συχνά προτείνεται για ασθενείς με ανθεκτικά συμπτώματα ή υψηλή χρήση οπιοειδών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς οι μπανάνες συμβάλλουν στην υγεία των πνευμόνων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παγκόσμιος τρόμος για τα μολυσμένα Γαλλικά τυριά που προκάλεσαν 2 θανάτους – Κρούσματα λιστερίωσης και σε άλλες χώρες

Ο Neil O’Connell, συν-συγγραφέας της ανασκόπησης, τόνισε ότι δεν υπάρχουν πειστικές ενδείξεις ότι η κεταμίνη προσφέρει σημαντικό όφελος, ακόμη και βραχυπρόθεσμα, και υπογράμμισε την ανάγκη για προσεκτική κλινική χρήση. Ο James McAuley, επίσης συγγραφέας, σημείωσε πως «όπως συνέβη με τα οπιοειδή, υπάρχει κίνδυνος να επαναληφθεί το ίδιο μοτίβο, εάν δεν υπάρξουν ισχυρά δεδομένα πριν από την ευρεία εφαρμογή της».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος