ΑρχικήΝέαΥγείαΠροκαλούν αυτισμό τα μικρόβια του εντέρου; Επιστήμονες απαντούν

Προκαλούν αυτισμό τα μικρόβια του εντέρου; Επιστήμονες απαντούν

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Μία νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι σε οικογένειες με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, η σύνθεση των εντερικών βακτηρίων παραμένει εξαιρετικά παρόμοια. Ωστόσο, οι διατροφικές συνήθειες διαφέρουν έντονα, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι επιλεκτικές διατροφικές συμπεριφορές, και όχι η μικροβιακή ανισορροπία, αποτελούν τον ισχυρότερο σύνδεσμο με τα χαρακτηριστικά της διαταραχής του φάσματος του αυτισμού (ΔΦΑ).

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Μην τρώτε σοκολάτες και άλλα τρόφιμα που περιέχουν φιστίκια» – Έκκληση των Αρχών για τον περιορισμό της επιδημίας σαλμονέλας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκός συναγερμός για δημοφιλή κρέμα προσώπου της L’Oréal που περιέχει απαγορευμένη ουσία

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients, εξέτασε τις διαφορές στις διατροφικές συνήθειες και τη μικροχλωρίδα του εντέρου μεταξύ παιδιών με ΔΦΑ και των μελών της οικογένειάς τους χωρίς ΔΦΑ. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά με ΔΦΑ κατανάλωναν σημαντικά λιγότερα λαχανικά και περισσότερα γλυκά σε σύγκριση με τα αδέρφια τους και τους γονείς τους, μία εύρεση που ευθυγραμμίζεται με τις γνωστές επιλεκτικές διατροφικές συμπεριφορές που παρατηρούνται συχνά στον αυτισμό.

Η σχέση εντέρου-εγκεφάλου και οι προηγούμενες έρευνες

Η ΔΦΑ είναι μια πολύπλοκη νευροαναπτυξιακή κατάσταση που περιλαμβάνει κοινωνικές και συμπεριφορικές δυσκολίες και συνδέεται συχνά με γαστρεντερικά προβλήματα, άγχος και ανοσολογικές ανωμαλίες. Αυτές οι συνοσηρότητες έχουν στρέψει την προσοχή στον άξονα εντέρου-εγκεφάλου, ένα αμφίδρομο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των μικροβίων του εντέρου και του εγκεφάλου.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο 300.000 ευρώ σε γνωστό brand ρούχων για εξαπάτηση καταναλωτών – Το κόλπο με τα ταμπελάκια μειωμένης τιμής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Vegan μαγιονέζα με ορυκτέλαια και περιττά πρόσθετα – Εργαστηριακή δοκιμή σε 18 μάρκες της αγοράς

Ενώ μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι η μικροχλωρίδα του εντέρου μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά, οι έρευνες σε ανθρώπους έχουν παρουσιάσει ασυνεπή αποτελέσματα, πιθανώς λόγω παραγόντων όπως η διατροφή. Ως εκ τούτου, παρέμενε ασαφές εάν οι μικροβιακές αλλαγές στη ΔΦΑ είναι αιτία ή αποτέλεσμα των διατροφικών επιλογών.

Τα ευρήματα της νέας μελέτης

Η ανάλυση έδειξε ότι δεν υπήρχε σημαντική σύνδεση μεταξύ της σύνθεσης της μικροχλωρίδας του εντέρου και της διάγνωσης του αυτισμού. Η ποικιλότητα των βακτηρίων και των μυκήτων ήταν παρόμοια σε όλα τα μέλη της οικογένειας, υποδηλώνοντας ότι το μικροβίωμα του εντέρου δεν ήταν ο πρωταρχικός διαφοροποιητικός παράγοντας.

Αντίθετα, οι ξεκάθαρες διαφορές εντοπίστηκαν στα διατροφικά πρότυπα. Τα παιδιά με ΔΦΑ είχαν ισχυρή προτίμηση στα γλυκά τρόφιμα και περιορισμένη πρόσληψη λαχανικών, κάτι που υποστηρίζει ότι οι διατροφικές προτιμήσεις, και όχι η σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου, ήταν αυτές που διέκριναν τα παιδιά με ΔΦΑ από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Αυτές οι συνήθειες μπορεί να συμβάλλουν σε διατροφικές ελλείψεις και μεταβολικά ζητήματα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά