ΑρχικήΝέαΑπίστευτη παρενέργεια: Ποια δημοφιλής δίαιτα δεν αφήνει τα μαλλιά σου να μακρύνουν;

Απίστευτη παρενέργεια: Ποια δημοφιλής δίαιτα δεν αφήνει τα μαλλιά σου να μακρύνουν;

4 λεπτά ανάγνωσης

Τι έδειξαν τα πειράματα σε ποντίκια

Μία πολύ δημοφιλής δίαιτα που επαινείται για τη συμβολή της στην απώλεια βάρους, το σάκχαρο του αίματος και τις φλεγμονές θα μπορούσε να έχει μια πολύ δυσάρεστη παρενέργεια: Η όμορφη χαίτη σας να χάσει τον όγκο της!

- Advertisement -

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι τα ποντίκια που υποβλήθηκαν σε διαλείπουσα νηστεία – η οποία περιλαμβάνει τον περιορισμό του φαγητού σε ένα συγκεκριμένο ημερήσιο παράθυρο – είχαν καλύτερη μεταβολική υγεία αλλά πιο αργή ανάπτυξη μαλλιών από ποντίκια με 24ωρη πρόσβαση στην τροφή.

Και όταν μελέτησαν το ίδιο πράγμα στους ανθρώπους, βρήκαν παρόμοια αποτελέσματα!

- Advertisement -

«Δεν θέλουμε να τρομάξουμε τους ανθρώπους από την πρακτική της διαλείπουσας νηστείας επειδή συνδέεται με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα – είναι απλώς σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μπορεί να έχει κάποιες ανεπιθύμητες συνέπειες», δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης και βιολόγος βλαστοκυττάρων Bing Zhang. του Πανεπιστημίου Westlake στην Κίνα.

Η έρευνα δείχνει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία των βλαστοκυττάρων στο αίμα, τον εντερικό και τον μυϊκό ιστό — και την ικανότητά τους να αναγεννώνται. Η ομάδα του Zhang ήθελε να δει την επίδραση της νηστείας στα κύτταρα του δέρματος και των μαλλιών.

- Advertisement -

Το πείραμα

Οι ερευνητές μελέτησαν ξυρισμένα ποντίκια ακολουθώντας ένα ημερήσιο πρόγραμμα γευμάτων που επέτρεπε μόνο οκτώ ώρες πρόσβασης στο φαγητό, με 16 ώρες νηστείας.

Τα ποντίκια και στα δύο προγράμματα διαλείπουσας νηστείας είχαν μόνο μερική ανάπτυξη τριχών μετά από 96 ημέρες, ενώ στα ποντίκια με απεριόριστη πρόσβαση σε τροφή είχε ξαναφυτρώσει το μεγαλύτερο μέρος των μαλλιών τους μετά από 30 ημέρες – ένα εύρημα που εξέπληξε τους ερευνητές.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι η νηστεία εξαλείφει επιλεκτικά τα ενεργοποιημένα βλαστοκύτταρα των τριχοθυλακίων (HFSCs). Η αναγέννηση της τρίχας εξαρτάται από την ενεργότητα αυτών των κυττάρων.

Η επιστήμη πίσω από τη διαλείπουσα νηστεία

Η διαλείπουσα νηστεία αναγκάζει το σώμα να χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο λίπος ως κύρια πηγή ενέργειας αντί για την άμεσα διαθέσιμη ζάχαρη από τα τρόφιμα.

Το σωματικό λίπος απελευθερώνει ελεύθερα λιπαρά οξέα που εισέρχονται σε πρόσφατα ενεργοποιημένα HFSC, προκαλώντας βλάβες και ακόμη και θάνατο των κυττάρων.

Η εφαρμογή της βιταμίνης Ε , ενός αντιοξειδωτικού που βρίσκεται στα προϊόντα για την ανάπτυξη της τρίχας , δύο φορές την ημέρα στο δέρμα της πλάτης των ποντικών βοήθησε τα HFSC να επιβιώσουν από τη νηστεία.

Τα βλαστικά κύτταρα του δέρματος δεν επηρεάστηκαν από τη διαλείπουσα νηστεία, με τους ερευνητές να πιστώνουν την ικανότητά τους να εξουδετερώνουν τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες.

Δείτε ακόμη: Kraft Heinz, Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé και Mars στο σκαμνί για συνωμοσία στη δημιουργία εθιστικών προϊόντων για παιδιά

Οι ερευνητές προσπάθησαν να επιβεβαιώσουν τα ευρήματά τους με μια μικρή κλινική δοκιμή που περιελάμβανε 49 υγιείς νεαρούς ενήλικες – παρατήρησαν ότι η νηστεία είχε πιο ήπια επίδραση στην αναγέννηση των μαλλιών στους ανθρώπους.

Εκείνοι που νήστευαν 18 ώρες την ημέρα για 10 ημέρες – μια ακραία εκδοχή της δίαιτας – είχαν μέση ταχύτητα αναγέννησης των μαλλιών που ήταν 18% πιο αργή σε σύγκριση με εκείνους που δεν νήστευαν.

«Ο ανθρώπινος πληθυσμός είναι πολύ ετερογενής, επομένως τα αποτελέσματα μπορεί να είναι διαφορετικά για διαφορετικούς ανθρώπους», είπε ο Zhang. «Τα ποντίκια έχουν επίσης πολύ υψηλό μεταβολικό ρυθμό σε σύγκριση με τους ανθρώπους, επομένως η νηστεία και η αλλαγή μεταβολισμού έχουν πιο σοβαρή επίδραση στα HFSC των ποντικών».

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Cell Press Cell.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.