ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη δείχνει ότι 71% των βρεφικών τροφών είναι υπερ-επεξεργασμένα προϊόντα

Μελέτη δείχνει ότι 71% των βρεφικών τροφών είναι υπερ-επεξεργασμένα προϊόντα

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ανησυχητική μελέτη

Μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrients καταδεικνύει ότι η συντριπτική πλειονότητα των βρεφικών τροφών που διατίθενται σε σούπερ μάρκετ των Ηνωμένων Πολιτειών κατατάσσονται στην κατηγορία των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων (ultra-processed foods – UPFs), εγείροντας ανησυχίες για την ποιότητα της διατροφής που λαμβάνουν τα βρέφη και τα νήπια σε μια κρίσιμη περίοδο ανάπτυξης. Η ανάλυση των προϊόντων βασίστηκε στο διεθνώς χρησιμοποιούμενο σύστημα ταξινόμησης NOVA, που αξιολογεί τον βαθμό επεξεργασίας των τροφίμων.

- Advertisement -

Οι ερευνητές από το George Institute for Global Health ανέλυσαν 651 προϊόντα βρεφικής και νηπιακής τροφής που πωλούνται στις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες παντοπωλείων των ΗΠΑ και διαπίστωσαν ότι περίπου το 71% αυτών πληροί τα κριτήρια για υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα. Αυτό σημαίνει ότι περιέχουν συστατικά και πρόσθετα που δεν βρίσκονται σε φυσική μορφή και προκύπτουν από έντονη βιομηχανική επεξεργασία, όπως ενισχυτές γεύσης, σταθεροποιητές, γαλακτωματοποιητές και τεχνητά χρώματα. Τα προϊόντα αυτά επίσης χρησιμοποίησαν υλικά όπως σιρόπι υψηλής φρουκτόζης, επεξεργασμένα έλαια και άλλες ουσίες που δεν θα συναντούσε κανείς σε μια κανονική οικιακή κουζίνα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φιλέτο τόνου μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά θανατηφόρα λοίμωξη – Οι αρχές εντόπισαν επικίνδυνο βακτήριο σε τυχαίο δείγμα

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αλεύρι με μικρά κομμάτια γυαλιού: Επεκτείνεται η ανάκληση – Το RASFF προειδοποιεί για σοβαρό κίνδυνο

Σε μεγάλο αριθμό των περιπτώσεων, η πρώτη καταχωρημένη ουσία στην ετικέτα δεν ήταν φρούτο ή λαχανικό αλλά ένα πρόσθετο, γεγονός που δείχνει την πρωτοκαθεδρία των υποκατάστατων πρώτων υλών και των ενισχυτών στη σύσταση προϊόντων που συχνά διαφημίζονται ως “υγιεινά”, ειδικά όταν πρόκειται για τρόφιμα σε σφραγισμένες συσκευασίες ή σε μικρές σακούλες έτοιμες για κατανάλωση.

- Advertisement -

Συνέπειες για τη διατροφή και την υγεία

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα γενικά περιέχουν υψηλότερες ποσότητες πρόσθετων σακχάρων και νατρίου σε σύγκριση με λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα, και αυτό επιβεβαιώθηκε και στην τρέχουσα μελέτη· τα UPFs είχαν σχεδόν διπλάσια περιεκτικότητα σε ζάχαρη και σημαντικά υψηλότερα επίπεδα νατρίου σε σχέση με τις λιγότερο επεξεργασμένες επιλογές. Αυτές οι διατροφικές ανισορροπίες είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές δεδομένου ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής είναι καθοριστικά για την ανθρώπινη ανάπτυξη και τη διαμόρφωση διατροφικών προτιμήσεων που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία παιδιών και ενηλίκων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μαθήτρια βρήκε κομμάτι από λεπίδα κοπιδιού στο συσκευασμένο ψωμάκι που της έδωσαν με το σχολικό γεύμα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλείς μπάρες σοκολάτας ανακαλούνται μετά από νοσηλεία καταναλωτή – Το σοβαρό λάθος της εταιρείας

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η έκθεση των βρεφών σε υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα σε τόσο νεαρή ηλικία μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ανεπιθύμητων διατροφικών συνηθειών, με αυξημένη προτίμηση σε έντονα γλυκές ή αλμυρές γεύσεις, κάτι που με τη σειρά του συνδέεται στη βιβλιογραφία με υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, καρδιομεταβολικών ασθενειών και άλλων μακροπρόθεσμων προβλημάτων υγείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μουχλιασμένο ψωμί: Μπορώ να φάω το κομμάτι που φαίνεται καθαρό; Τι ισχύει για τις φρατζόλες και τι για τις φέτες του τοστ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γυαλιά με κάμερα αναλαμβάνουν ρόλο κατασκόπου και μαρτυρούν πότε «ξεφεύγουμε» από τη δίαιτα

Στα υπερ-επεξεργασμένα βρεφικά τρόφιμα εντοπίστηκαν περισσότερα από 100 διαφορετικά πρόσθετα, με επικρατέστερους τους ενισχυτές γεύσης και τους σταθεροποιητές, στοιχεία που υπογραμμίζουν τη βιομηχανική φύση αυτών των προϊόντων και το βαθμό επεξεργασίας τους. Οι ειδικοί που συμμετείχαν στη μελέτη τονίζουν ότι η κατανόηση αυτών των συστατικών από τους γονείς και η προσεκτική ανάγνωση των ετικετών μπορεί να βοηθήσει στην επιλογή λιγότερο επεξεργασμένων επιλογών όταν αυτό είναι δυνατό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σάντουιτς με μουχλιασμένα λαχανικά σε μια από τις πιο γνωστές αεροπορικές εταιρείες του κόσμου – Οργισμένη καταγγελία επιβάτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επταήμερο reset για το έντερο: Αναλυτικό πρόγραμμα για να βελτιώσετε την πέψη, την ανοσία και να μειώσετε τα επίπεδα άγχους

Οι ερευνητές καλούν επίσης για μεγαλύτερη σαφήνεια στη σήμανση και αυστηρότερους κανονισμούς για τα βρεφικά τρόφιμα, ώστε να προωθηθούν προϊόντα χωρίς υπερβολικά πρόσθετα και υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο σε μια υγιέστερη διατροφή από τα πρώτα στάδια της ζωής.

Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ενημέρωσης για την ασφάλεια τροφίμων. Οι πληροφορίες του άρθρου έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά