Αν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα τρόφιμα φαίνονται στις διαφημίσεις τόσο τέλεια, η απάντηση είναι πως πίσω από κάθε διαφήμιση, πίσω από κάθε γύρισμα και λήψη βρίσκονται δεκάδες εξειδικευμένοι τεχνικοί και συνεργεία που εργάζονται νυχθημερόν με αποτέλεσμα όταν δεις την διαφήμιση πχ μιας σοκολάτας στην τηλεόραση να θες να τρέξεις στο κοντινότερο κατάστημα για να την αποκτήσεις και να την απολαύσεις… Σκοπός και στόχος των τηλεοπτικών προωθήσεων είναι να μην μπορείς να αντισταθείς. Και τα καταφέρνουν μια χαρά…
Οι λήψεις των τροφίμων που βλέπετε στις προωθητικές ενέργειες μπορεί να κοστίσουν ακόμα και εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια και όπως αποκαλύπτεται, επιστρατεύονται ειδικοί food stylists, μηχανικοί, ακόμη και ρομπότ που συγχρονίζονται μεταξύ τους με ειδικό software.
Σε ρεπορτάζ του Insider, οι ειδικοί αποκαλύπτουν όλα τα μυστικά.
Ο ειδικός εικονολήπτης μηχανικός Steve Giralt τραβάει φωτογραφίες και βίντεο για διαφημίσεις τροφίμων και προϊόντων στη Νέα Υόρκη και σε όλο τον κόσμο. «Φέρνω την τεχνολογία και το είδος της παραδοσιακής εικόνας – συνδυάζοντας διαδικασίες σε αυτό που αποκαλώ οπτική μηχανική» λέει στο Insider.
Ένα κομμάτι αυτής της τεχνολογίας είναι τα ρομπότ. Ή όπως τα λένε, χειριστήρια κίνησης. Ο μακρύς κατάλογος πελατών του Steve περιλαμβάνει μεγάλες μάρκες, όπως Hersehey’s, Budweiser, Pepsi και Starbucks.
Φυσικά, το να φανεί σε μία διαφήμιση ένα φαγητό να φαίνεται τόσο μα τόσο ελκυστικό κοστίζει πολύ ακριβά. Μια ημερήσια τηλεοπτική λήψη μπορεί να κοστίσει από 50.000 έως 100.000 δολάρια!
“Σε αυτές τις λήψεις τροφίμων, έχουμε πολλά κινούμενα μέρη. Βασικά, θα έχετε, ας πούμε, ένα αντικείμενο που κινείται, κάτι άλλο που αναβοσβήνει και τρέχει μέσα του κάτι άλλο στο οποίο θα προσγειωθεί. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πολλές διαφορετικές τεχνολογίες και λογισμικό συγχρονισμού για να επιτρέψουμε βασικά σε αυτά τα πράγματα να συμβούν ακριβώς τη στιγμή που χρειαζόμαστε να συμβούν. Χρειάζεται επίσης μια πολυεπίπεδη συνεργασία ανθρώπων για να κάνει το προϊόν να φαίνεται όσο το δυνατόν καλύτερα… διάφοροι στυλίστες, μηχανικοί και χειριστές συνεργάζονται για να δημιουργήσουν την τέλεια λήψη.
Στο ρεπορτάζ του Insider μίλησε και η food stylist Michelle Gatton “Όταν έχουμε γύρισμα διαβάζω τη συνταγή για να ξέρω τι θα κάνω. Έτσι στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου, αρχίζω να σκέφτομαι πώς θα ήθελα να το κάνω”. H Gatton λέει πως προσαρμόζει τη σκέψη της με αυτό που θέλει ο καλλιτεχνικός διευθυντής… όπως είπε φτιάνει τη συνταγή από την προηγούμενη ημέρα και χρησιμοποιεί διάφορα κόλπα για να φαίνονται ότι μόλις τα έφτιαξε.
Στις τηλεοπτικές διαφημίσεις με τρόφιμα υλικά και συνταγές γίνονται βέβαια και πολλά λάθη γιατί μερικές φορές όλα κρίνονται από τον συγχρονισμό σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό είναι το όφελος από τη χρήση ρομπότ. Τα ανθρώπινα χέρια χρησιμοποιούνται επίσης σε διαφημίσεις όταν ο συγχρονισμός δεν είναι κρίσιμος παράγοντας.
Δείτε το βίντεο με το ενδιαφέρον ρεπορτάζ του Insider