Ένας στους τρεις (35%) καταναλωτές στα σουπερμάρκετ μειώνει τα προϊόντα κρέατος στις αγορές του ή τα κόβει εντελώς για να μπορέσει να αντέξει την ακρίβεια, αναδεικνύει έρευνα της Vegan Society. Αλλά, όσον αφορά στις vegan δίαιτες, λίγοι έχουν επίγνωση του αν θα ήταν πιο οικονομικές ή όχι από τις δίαιτες με κρέας.
O πληθωρισμός είναι αδίστακτος και δεν κάνει διακρίσεις. Πλέον, με 12% πληθωρισμό στην Ελλάδα για τον Ιούνιο, το να επιλέγει κανείς ανάμεσα στα είδη διατροφής του έχει γίνει μια λυπητερή πραγματικότητα. Πάνω στις επιλογές αυτές, η ιστοσελίδα Vegan Society διεξήγαγε μια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες 1500 ατόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ένας στους 3 καταναλωτές μειώνει ή κόβει το κρέας λόγω ακρίβειας
Είναι αρκετά σοκαριστικό το ότι το 35% των καταναλωτών (οι οποίοι τρώνε κρέας) μειώνει τα προϊόντα κρέατος στις αγορές του ή τα κόβει εντελώς ! Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (53%) δήλωσαν ότι θα τους ενδιέφερε να δοκιμάσουν μια vegan δίαιτα, εάν αποδεικνυόταν ότι είναι πιο οικονομική από μια συνηθισμένη δίαιτα. Όσον αφορά στο τελευταίο, συγκριτικά με μια προηγούμενη έρευνα της Vegan Society, παρουσιάζεται αύξηση 8% στο ποσοστό των ανθρώπων που θα άλλαζαν σε μια vegan δίαιτα αν χρειαζόταν.
Είναι πιο προσιτός ο τόνος σε κονσέρβα ή το τόφου;
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη διατροφή με βάση τα φυτά για τους ερωτηθέντες ήταν η οικονομική προσιτότητα. Ωστόσο, όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να ταξινομήσουν ένα μείγμα πηγών πρωτεΐνης φυτικής και ζωικής προέλευσης σε σειρά κόστους, οι περισσότεροι τοποθέτησαν τα είδη, σύμφωνα με μια σύγκριση κόστους των προϊόντων στα κύρια σούπερ μάρκετ. Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα ψάρια και τα προϊόντα βοείου κρέατος βρίσκονται στο πιο ακριβό άκρο της κλίμακας, ενώ τα φυτικά τρόφιμα όπως οι φακές, τα ψημένα φασόλια και το φυστικοβούτυρο βρίσκονται στο χαμηλότερο άκρο. Παρόλο που, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες κατέταξαν λανθασμένα το τόφου ως πιο ακριβό από τον τόνο σε κονσέρβα, στην πραγματικότητα το τόφου αποδείχθηκε φθηνότερο. Αυτά τα αποτελέσματα αποδεικνύουν το ότι ο μέσος άνθρωπος δεν έχει απόλυτη επίγνωση των επιλογών του σε μια δυνητική αλλαγή της δίαιτάς του, πλήρως απαλλαγμένη από ζωικά προϊόντα.
Η σύγκριση στόχευε να καταρρίψει τον μύθο ότι ο βιγκανισμός δεν είναι οικονομικά προσιτός και να καταδείξει ότι τα βασικά vegan και οι πηγές πρωτεΐνης είναι φθηνότερες επιλογές για τους καταναλωτές, με βάση τις μερίδες που προτείνει η Βρετανική Διαιτητική Ένωση. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η Vegan Society όσο και η Vegan for Life, σε συνεργασία με την οποία έγινε η έρευνα, θεωρεί αρκετά θετικό βήμα το ότι περισσότεροι άνθρωποι αλλάζουν άποψη για το βιγκανισμό. Ίσως ένα επόμενο στάδιο θα αποτελούσε μια καλύτερη ενημέρωση, όσον αφορά στις επιλογές που έχει ένας άνθρωπος μεταβαίνοντας από τη μία δίαιτα στην άλλη, ακόμα και με το να ακούσει τις μαρτυρίες άλλων ανθρώπων. Για να διαβάσετε περισσότερα για τις έρευνες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα εδώ.