ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΖυμαρικά: Το συνηθισμένο λάθος που κάνουμε στο μαγείρεμα και επιβαρύνουμε την υγεία...

Ζυμαρικά: Το συνηθισμένο λάθος που κάνουμε στο μαγείρεμα και επιβαρύνουμε την υγεία μας

4 λεπτά ανάγνωσης

Μικρές αλλαγές στην καθημερινή μαγειρική μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ενέργεια και την πέψη σας.

Τα ζυμαρικά αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινής διατροφής για πολλούς. Ωστόσο, ο τρόπος που τα μαγειρεύουμε μπορεί να επηρεάσει σημαντικά πώς αισθάνεται το σώμα μας μετά το γεύμα. Αν και φαίνεται λεπτομέρεια, η διάρκεια μαγειρέματος των ζυμαρικών καθορίζει την πέψη, την αύξηση του σακχάρου στο αίμα και το αίσθημα κορεσμού.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρεται απορρυπαντικό πιάτων που προκαλεί εγκαύματα, βλάβες στα μάτια και αλλεργικές αντιδράσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σοβαρός κίνδυνος τραυματισμού και εγκαυμάτων από κούπα που πωλείται σε μεγάλη αλυσίδα – Σπάει μόλις γεμίζει υγρά!

- Advertisement -

Όταν τα ζυμαρικά μένουν λίγο πιο σφιχτά από ό,τι συνηθίζουμε — δηλαδή λιγότερο μαγειρεμένα από ό,τι προτείνει η συσκευασία — παραμένουν με μεγαλύτερη αντίσταση στο μάσημα. Αυτό σημαίνει ότι η πέψη τους γίνεται πιο αργά, τα σάκχαρα φτάνουν σταδιακά στην κυκλοφορία του αίματος και η ενέργεια που προσφέρουν διαρκεί περισσότερο. Παράλληλα, η διαδικασία μάσησης και η αργή διάσπαση δημιουργούν μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού, μειώνοντας την επιθυμία για υπερβολική κατανάλωση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επεκτείνεται και σε άλλες γεύσεις η ανάκληση σοκολάτας – Φόβοι μόλυνσης όλου του εξοπλισμού της εταιρείας

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επείγουσα ανάκληση συσκευασιών με κατεψυγμένα Nuggets λόγω κινδύνου πνιγμού – Επηρεάζονται δύο μεγάλες αλυσίδες

Η πιο συνηθισμένη υφή, το λεγόμενο «al dente», είναι το σημείο όπου τα ζυμαρικά είναι ούτε πολύ σφιχτά ούτε πολύ μαλακά. Στο στάδιο αυτό χωνεύονται με σταθερό ρυθμό, προσφέρουν ισορροπημένη και μακράς διάρκειας ενέργεια και είναι πιο άνετα για το πεπτικό σύστημα. Η επιστημονική έρευνα δείχνει ότι η αργή διάσπαση των αμύλων στα ζυμαρικά «al dente» οδηγεί σε σταθερή αύξηση του σακχάρου στο αίμα, ενώ η διαδικασία μάσησης ενισχύει τα σήματα κορεσμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Nutella: 40 κύβοι ζάχαρης μέσα σε ένα βαζάκι, δηλαδή στο μισό προϊόν! Τι καταγγέλει περιοδικό για την ασφάλεια καταναλωτών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σούπα με ουσία που μέσα σε μόλις 5 λεπτά προκαλεί συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης – Επείγουσα ανάκληση από σούπερ μάρκετ

Αντίθετα, τα πολύ μαλακά ζυμαρικά, που συνήθως μαγειρεύονται περισσότερο από τις οδηγίες ή επαναθερμαίνονται σε φούρνους και φαγητά όπως οι μακαρονάδες με τυρί, διασπώνται ταχύτερα. Αυτό οδηγεί σε πιο γρήγορη αύξηση ενέργειας, η οποία όμως εξανεμίζεται σύντομα, ενώ η αίσθηση κορεσμού καθυστερεί να εμφανιστεί. Παράλληλα, η υπερβολική μαγειρική διάσπαση του αμύλου και της πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα ή δυσφορία σε ευαίσθητα άτομα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καφές: Τελικά προκαλεί εξάρτηση; Τι λένε οι πιο πρόσφατες μελέτες;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 6 στα 10 τρόφιμα για βρέφη στα ράφια είναι υπερ-επεξεργασμένα – Πώς θα τα αναγνωρίσετε

Παρόλα αυτά, τα πιο μαλακά ζυμαρικά έχουν θέση στο τραπέζι για όσους δυσκολεύονται στο μάσημα, έχουν ευαίσθητη πέψη ή χρειάζονται γρήγορα προσβάσιμη ενέργεια. Σε συνδυασμό με λαχανικά και πρωτεΐνες, μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός ισορροπημένου γεύματος.

Η επιλογή της σωστής υφής στα ζυμαρικά δεν είναι απλώς θέμα γευστικής προτίμησης. Είναι ένας απλός, αλλά σημαντικός τρόπος να βελτιώσουμε την πέψη, τη σταθερότητα του σακχάρου στο αίμα και το αίσθημα κορεσμού, χωρίς να χρειάζεται να περιορίσουμε τις μερίδες ή να αλλάξουμε ριζικά τη διατροφή μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 20 χρόνια φυλάκισης σε πρώην διευθυντή της Υπηρεσίας Ασφάλειας Τροφίμων λόγω διαφθοράς

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το μεγάλο πλεονέκτημα των φοιτητών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου: Στην πρώτη γραμμή προστασίας της Δημόσιας Υγείας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το απογευματινό σνακ που αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς να καθαρίσετε και να κάνετε τις μεταλλικές επιφάνειες να λάμπουν σαν καινούργιες

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας