Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
15 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Γ. Ριζόπουλος (EQA Hellas): “Αμεροληψία, αξιοπιστία και διαθεσιμότητα κορυφαίες μας προτεραιότητες”

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΓ. Ριζόπουλος (EQA Hellas): “Αμεροληψία, αξιοπιστία και διαθεσιμότητα κορυφαίες μας προτεραιότητες”
spot_img

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του φορέα πιστοποίησης EQA Hellas Γεώργιος Ριζόπουλος, μίλησε στο Cibum και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην παγκόσμια βάση δεδομένων που θα λειτουργήσει από 26 Οκτωβρίου και θα ενισχύει τη διαφάνεια στους φορείς πιστοποίησης.

    Ο φορέας πιστοποίησης EQA Hellas δραστηριοποιείται στον τομέα των επιθεωρήσεων, αξιολόγησης συμμόρφωσης και πιστοποίησης Συστημάτων Διαχείρισης και προϊόντων, από το 2009 και παρέχει διαπιστεύσεις σε εταιρείες και οργανισμούς τόσο του Ιδιωτικού όσο και του Δημόσιου τομέα. Αν και η αμεροληψία είναι μια αξία που διέπει, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να διέπει, όλους τους φορείς πιστοποίησης, για την EQA Hellas και τον Διευθύνων Σύμβουλο της Γεώργιο Ριζόπουλο, φαίνεται να είναι πολλά περισσότερα, αφού αποτελεί μοναδική και απαράβατη προϋπόθεση των υπηρεσιών τους.

   Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Cibum, ο κύριος Ριζόπουλος ανέφερε τις αξίες που ακολουθούν πιστά και τους κάνουν να ξεχωρίζουν, τα κενά που υπάρχουν στον κλάδο καθώς και τις νέες  βελτιωμένες υπηρεσίες, τι σημαίνει κακός ανταγωνισμός αλλά και το νέο εγχείρημα που αφορά τη διαφορετικότητα και της συμπερίληψη.

C: Τι σημαίνει για εσάς αμεροληψία;

Ρ: Η Αμεροληψία είναι το Α και το Ω για τον κλάδο μας. Είναι σαφέστατα το πιο σημαντικό εργαλείο που έχουμε για να κάνουμε τη δουλειά μας αν θελουμε να έχουμε λόγο ύπαρξης. Γι’ αυτό το λόγο στη δίκη μας εταιρία έχουμε κάνει τεράστια προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, με πάρα πολύ αξιόλογες επιτροπές αμεροληψίας που θέλουμε να μας ελέγχουν και μάλιστα για τρίτη χρόνια φέτος ζήτησα από το συνδικαλιστικό μας όργανο την Hellas Cert, να συμμετέχουν τουλάχιστον δύο “ανταγωνιστές” μας στις επιτροπές αμεροληψίας που έχουμε, ώστε να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι με ενεργό συμμετοχή κατά πόσο δεν επηρεαζόμαστε από την οποία γνωριμία, σε βάρος της αξιοπιστίας μας και της αμεροληψίας μας. Γι΄αυτό παρόλο που δεν είμαι εκλεγμένος στην Ηellas Cert, είμαι κάθε φορα παρόν με τη δυνατότητα που μου δίνει το καταστατικό του συνδικαλιστικού μας οργάνου, σε όλα τα ΔΣ. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ζήτησα από τους συναδέλφους μου να υπάρξει διεύρυνση όλων των επιτροπών αμεροληψίας, όλων των φορέων, ώστε να συμμετέχουμε με ομάδα εργασίας από κάθε φορέα σε όλους του άλλους φορείς ώστε να επιβεβαιώνουμε την αμεροληψία, κάτι που κάνει και το ΕΣΥΔ. 

C: Δεδομένου πως υπάρχουν αρκετοί φορείς πιστοποιήσεις, το δικό σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ποιο πιστεύετε πως είναι; Γιατί δηλαδή κάποιος να προτιμήσει εσάς;

Ρ: Δυο πράγματα προσπαθώ σαν διευθύνων σύμβουλος να περάσω, το ένα που το αναφέραμε είναι η αμεροληψία, η ανεξαρτησία και η αξιοπιστία και το δεύτερο κομμάτι είναι η διαθεσιμότητα, δηλαδή η άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των επιθεωρούμενων. Η φιλοσοφία μου είναι πως δεν θέλω να είμαστε διαθέσιμοι για να εξυπηρετούμε πελάτες, δεν μου αρέσει ο όρος “πελάτης” στον κλάδο μας γιατί η έννοια αυτή παρεξηγείται πολλές φορές, συγκαλύπτοντας λίγο το κομμάτι της αμεροληψίας και της ανεξαρτησίας. Ένα πράγμα που λέω συχνά και στους συναδέλφους μου, είναι πως για εμάς υπάρχει μονάχα ένας πελάτης και αυτός είναι το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Καλούμαστε να ικανοποιήσουμε την διαπίστευση αμερόληπτα και ανεξάρτητα, μένοντας πιστοί στις αξίες μας. Επομένως παρόλο που έχουμε ένα μεγάλο πελατολόγιο καθώς έχουμε δώσει πάνω από 6500 πιστοποιητικά όλα αυτά τα χρόνια, αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι πως η προσέγγιση των ενδιαφερομένων θα πρέπει να γίνεται με έναν τρόπο ο οποίος να μη σχετίζεται με “πώληση” και “πελάτη” γιατί εκεί χάνεται η ανεξαρτησία μας.

C: Υπάρχει κατά τη γνώμη σας κάποιο κενό στον κλάδο σας και τι μπορεί να γίνει προς βελτίωση του;

Ρ: Στο πλαίσιο του International Accreditation Forum, το παγκόσμιο forum για τα θέματα ποιότητας, που έχει γεωγραφική κατανομή και εμείς αναφερόμαστε στο European Accreditation, η οποία ελέγχει το ΕΣΥΔ το οποίο ελέγχει εμάς, από τις 26 Οκτωβρίου του 2024 είμαστε υποχρεωμένοι όλοι οι φορείς τη χώρας αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών αλλά και παγκοσμίως, να ανεβάσουμε σε μια κοινή βάση δεδομένων το πελατολόγιο μας με λεπτομέρειες. Αυτές θα περιλαμβάνουν ποια πρότυπα έχουμε, ποιος είναι ο κωδικός στον οποίο είναι διαπιστευμένοι και μια σειρά από άλλες πληροφορίες που θα είναι παγκοσμίως διαθέσιμες. Αυτή η βάση θα δίνει παγκοσμίως το δικαίωμα σε έναν ιδιώτη να βλέπει οποιονδήποτε έχει ένα πιστοποιητικό, εάν είναι γνήσιο και να μπορεί να κάνει τη διασταύρωση μόνος του, κάτι που έως τώρα δεν γινόταν. Έως τώρα μπορούσε κάποιος να εκδίδει όποια πιστοποιητικά θέλει και αν κάποια στιγμή κάποιος τον πιάσει, τον έπιασε. Στο μεταξύ για να λάβει κάποιος μια πληροφορία για κάποια διαπίστευση θα πρέπει να υποβάλει γραπτό αίτημα με την αντίστοιχη αιτιολογία. Τώρα αυτό δεν θα συμβαίνει καθώς θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια για τους ενδιαφερόμενους. Είναι ένα καθοριστικό βήμα που κάνει πιο γνήσια την αγορά αυτή και δεν μπορούμε να αποκρύψουμε “αμαρτήματα” μας. Για παράδειγμα εάν κάποιος έχει κάποιον συγγενή που του παραχωρεί κάποιο πιστοποιητικό παρότι δεν πληροί τις προδιαγραφές, αυτό θα είναι κάτι που δεν θα μπορεί να κρυφτεί.

   Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι στον κλάδο μας αυτό που θα πρέπει να γίνει, είναι να ενισχυθεί από το υπουργείο και με ανθρώπους αλλά και με εξοπλισμό το εθνικό σύστημα διαπίστευσης. Εάν θέλουμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει ο έλεγχος σε εμάς να είναι αυστηρότερος, δικαιότερος και κοινός για όλους. Όσο πιο αυστηρός είναι ο έλεγχος τόσο καλύτερα θα κάνουμε τη δουλειά μας. 

C: Πως βιώνετε τον ανταγωνισμό εντός και εκτός συνόρων; 

Ρ: Υπάρχει ένας ανταγωνισμός που έχει αρκετές παραμέτρους δηλαδή οι Ελληνικοί φορείς πιστοποίησης όπως είμαστε εμείς και οι φορείς πιστοποίησης, κυρίως ευρωπαϊκοί, οι οποίοι έχουν παραρτήματα η θυγατρικές εταιρίες στην Ελλάδα. Υπάρχουν όμως και φορείς πιστοποίησης του εξωτερικού, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με αντιπροσώπους, οι οποίοι δεν ελέγχονται εύκολα στην Ελλάδα από το ΕΣΥΔ και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τους αντιπροσώπους τους. Άρα κάποιος που έχει συμφωνία με μια εταιρία μια Χ χώρας, είναι ένας εμπορικός αντιπρόσωπος που μπορεί ενδεχομένως να κάνει περισσότερες υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Αυτός είναι ένας κακός ανταγωνισμός. Ευτυχώς όμως δεν υπάρχουν αναξιόπιστοι ιδιωτικοί φορείς διαπίστευσης όπως στις ΗΠΑ, που εν τελεί απαγορεύτηκε η χρήση των πιστοποιητικών τους στους διαγωνισμούς εκτός του European Accreditation. Όποτε αυτό μας “γλύτωσε” από έναν άλλο ενδεχόμενο κακό ανταγωνισμό. 

    Θα ήθελα επίσης να τονίσω πως ειδικά η συνεισφορά η δίκη σας και του θεσμού των βραβείων FEA στο κομμάτι του τροφίμου είναι ότι πιο σημαντικό και αξιόπιστο υπάρχει αυτή τη στιγμή γιατί υποστηρίζει έναν κλάδο ο οποίος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος. Είναι ένας θεσμός που αναβαθμίζει την ασφάλεια των τροφίμων, με τελικό αποδεκτή τον καταναλωτή. 

C: Ποιο είναι το όραμα σας για την εταιρία και αν έχετε κάποια μελλοντικά σχέδια.

Ρ: Το όραμα μου σίγουρα είναι να συνεχίσουμε να είμαστε αμερόληπτοι και ανεξάρτητοι και να συνεχίσουμε να έχουμε μια σταθερή ανοδική πορεία και γιατί όχι να προσπαθήσουμε να είμαστε από τους πιο αξιόπιστους φορείς στην Ελλάδα και να γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένας αμιγώς ελληνικός φορέας που θεωρείται πραγματικά αξιόπιστος και αμερόληπτος.

Ο Γ. Ριζόπουλος με τον Μίλτο Τεντογλου.

   Έχουμε δημιουργήσει ένα ιδιωτικό πρότυπο για τη διαφορετικότητα το οποίο θα το βγάλουμε στην αγορά τον άλλο μήνα, μαζί με την μη κερδοσκοπική οργάνωση G2RED. Ουσιαστικά πρόκειται για δικό μας πρότυπο το οποίο στηρίζεται στις αρχές όλων των άλλων προτύπων αλλά δεν ελεγχόμαστε από κάποιον. Είναι ένα πολύ θετικό βήμα, κάτι που έχω αγκαλιάσει και εγώ προσωπικά με μεγάλη αγάπη. Το νέο εγχείρημα είναι ένας τρόπος να πιστοποιούμε ότι κάποιες εταιρίες σέβονται τις έννοιες της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Είτε σχετίζεται με το φύλο, την ηλικία και το χρώμα, είτε τις σεξουαλικές προτιμήσεις. Έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα στο οποίο υπάρχει υλικό, μέσα από το οποίο θα πρέπει η εκάστοτε επιχείρηση να μας πείσει πως ανταποκρίνεται θετικά στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη. Αυτό δεν θα αποδεικνύεται από μεμονωμένες απαντήσεις αλλά θα πρέπει να φαίνεται στην πολιτική ποιότητας με την ανάλογη τεκμηρίωση. Από αρχές Νοεμβρίου ευελπιστούμε να ξεκινήσουμε ποιοτικές εφαρμογές. Είναι ένα εγχείρημα για το οποίο δεν κάνω δεύτερες σκέψεις και δεν με ενδιαφέρει οικονομικά το αποτέλεσμα αυτής της δράσης όσο με ενδιαφέρει η ουσία του πράγματος.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Δηλητηρίαση από κολοκυθάκια – Τι είναι η κουκουρβιτακίνη που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στον θάνατο

Η λήψη ακριβούς ιατρικού ιστορικού μπορεί να σώσει ασθενείς σε περιπτώσεις τροφικής δηλητηρίασης

Φριτέζες αέρα: Έκτακτη προειδοποίηση για κίνδυνο τροφικών δηλητηριάσεων

Εκτός από κινδύνους πυρκαγιάς και εγκαυμάτων οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν και κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τα λάθη των αρχών που πληρώνει η Βιομηχανία Τροφίμων –  Νέα ακύρωση ανάκλησης

Που οφείλονται οι λάθος ανακλήσεις τροφίμων - Νέα ανάκληση της... ανάκλησης!
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο