Απαίτησε υψηλότερη τιμή από την αναγραφόμενη σε 2 προϊόντα
Η Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου ύψους 6.000 ευρώ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτη στα Μελίσσια. Όπως διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο, το σουπερμάρκετ απαιτούσε στο ταμείο υψηλότερη τιμή από αυτή με την οποία ενημερώθηκαν οι καταναλωτές από τις ετικέτες στο ράφι.
Δείτε επίσης: Lidl Fr: «Τίγκα» σε φυτοφάρμακα προϊόν της αλυσίδας – Άμεση ανάκληση από σχεδόν 300 σουπερμάρκετ
Συγκεκριμένα, υψηλότερη τιμή ζητήθηκε για τα προϊόντα:
“Condito MAYO VEGAN SAUCE 280g”. Ενώ η τιμή πώλησης στην αναρτημένη πινακίδα στο ράφι ήταν 2,34€ με ταμπέλα προσφοράς (3,14€ – 080€) η τιμή πώλησης στο ταμείο ήταν 3,14€.
Για το προϊόν “MILNER σε φέτες 300g”, η τιμή πώλησης στην αναρτημένη πινακίδα στο ράφι ήταν 3,42€ με ταμπέλα προσφοράς (5,12€ – 1,70€) και η τιμή πώλησης στο ταμείο ήταν 5,12€.
Για την παράβαση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων ευρώ (€1.000,00) ανά κωδικό προϊόντος, λόγω όμως επανειλημμένης υποτροπής για την ίδια παράβαση εντός τριετίας το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου τριπλασιάστηκε.
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο επιβλήθηκε πρόστιμο 3.000€ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στα Βόρεια Προάστια Αττικής επίσης για απαίτηση είσπραξης υψηλότερου τιμήματος και για τον ίδιο λόγο επιβλήθηκε πρόστιμο στην ίδια αλυσίδα στην Λυκόβρυση και τον Φεβρουάριο όπως και τον Μάρτιο στην Κατερίνη.. Πρόστιμο €5.000 σε Σκλαβενίτη είχε επιβληθεί και το Αύγουστο σε κατάστημα στην Κόρινθο για απουσία τιμών σε 4 κωδικούς προϊόντων ενώ σε ένα προϊόν υπήρχαν 2 τιμές πώλησης.
Διαβάστε επίσης: Επικίνδυνη ουσία σε προϊόν του Σκλαβενίτη – Άμεση ανάκληση
Η απαίτηση υψηλότερης τιμής συνιστά κατάφωρη παραπλάνηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών ακόμα και δεν οφείλεται σε σκόπιμη ενέργεια αλλά σε αμέλεια ή έλλειψη χρόνου από την πλευρά των εργαζομένων, καθώς η αλλαγή της τιμής ενός προϊόντος μπορεί να αλλάζει κάθε λίγες μέρες.
Να σημειωθεί πως αν και η ζημιά στην τσέπη του καταναλωτή που προκαλείται από τέτοια περιστατικά είναι σχετικά μικρή και δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά εντούτοις, συνολικά ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ που κερδίζουν οι αλυσίδες σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών της Ολλανδίας Consumentenbond, που έχει διεξαγάγει αρκετές μελέτες για τις διαφορές μεταξύ των τιμών στο ράφι και στο ταμείο.