Ερευνητές εξέτασαν τον αντίκτυπο της πολιτικής στη βορειοανατολική Αγγλία, όπου το Συμβούλιο του Γκέιτχεντ εμπόδισε οποιαδήποτε υπάρχουσα εμπορική ιδιοκτησία να μετατραπεί σε φαστ φουντ.
Ο σχεδιασμός πολιτικών για τον περιορισμό του αριθμού νέων καταστημάτων γρήγορου φαγητού οδηγεί σε λιγότερα υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ.
Οι ερευνητές εξέτασαν τον αντίκτυπο της πολιτικής στη βορειοανατολική Αγγλία, όπου το Συμβούλιο του Γκέιτχεντ απέτρεψε τη μετατροπή οποιασδήποτε υπάρχουσας εμπορικής ιδιοκτησίας μη φαστ φουντ σε ζεστό φαγητό σε πακέτο. Το Συμβούλιο του Gateshead έχει υιοθετήσει μια γενική προσέγγιση απαγόρευσης για νέες εφαρμογές για φαγητά σε πακέτο, για τη βελτίωση της υγείας και την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας.Το Συμβούλιο μπόρεσε να μειώσει το ποσοστό των καταστημάτων φαστ φουντ στον δήμο κατά 14 τοις εκατό . Επίσης, μείωσε την πυκνότητα των διαθέσιμων καταστημάτων σε πακέτο σε περίπου 13 λιγότερα καταστήματα για κάθε 100.000 κατοίκους .
Ως μέρος των εργασιών για την υποστήριξη της υγείας των κατοίκων, το Συμβούλιο του Γκέιτχεντ έλαβε την απόφαση να χρησιμοποιήσει την πολιτική σχεδιασμού που έχει στη διάθεσή τους, για να αποτρέψει τυχόν περαιτέρω ανοίγματα φαστ φουντ στον δήμο. Αυτά ήταν:
- Περιορισμός νέων καταστημάτων γρήγορου φαγητού κοντά σε σχολεία
- Περιορισμός νέων καταστημάτων γρήγορου φαγητού εάν η πυκνότητα των υφιστάμενων καταστημάτων έχει ξεπεράσει ένα ορισμένο όριο όλων των καταστημάτων λιανικής (όχι περισσότερο από το 20% όλων των καταστημάτων μπορεί να είναι fast-food)
- Περιορισμός νέων καταστημάτων γρήγορου φαγητού εάν τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας υπερβαίνουν ένα ορισμένο όριο (όχι περισσότερο από 20% βάσει δεδομένων από το Εθνικό Πρόγραμμα μέτρησης της παιδικής ηλικίας για παιδιά ηλικίας 4-5 και 10-11 ετών).
Οι κύριοι συντάκτες της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity, είναι ο Δρ Huasheng Xiang από τη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ και η Καθηγήτρια Ανισοτήτων Υγείας Heather Brown από τη Σχολή Υγείας και Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από την κυβέρνηση που περιελάμβαναν: το βάρος των παιδιών από το Εθνικό Πρόγραμμα Μέτρησης Παιδιού, Βαθμολογίες Υγιεινής Τροφίμων από τον Οργανισμό Προτύπων Τροφίμων και μέτρα στέρησης και πληθυσμού από το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής.
Αξιολόγησαν επίσης τις γειτονιές του Gateshead με συγκρίσιμες περιοχές στη βορειοανατολική πλευρά. Σε ολόκληρο τον δήμο δεν βρήκαν σημαντική αλλαγή στο παιδικό υπέρβαρο και στην παχυσαρκία μεταξύ του Gateshead και των περιοχών σύγκρισης. Ωστόσο, διαπίστωσαν ότι, σε εκείνες τις περιοχές με το υψηλότερο ποσοστό καταστημάτων γρήγορου φαγητού, οι γειτονιές του Gateshead συσχετίστηκαν με στατιστικά σημαντική μείωση του επιπολασμού του υπέρβαρου και της παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία σε σύγκριση με αντίστοιχες γειτονιές. Σε ανάλυση υποομάδας ανά επίπεδο “στέρησης” fast food περιοχής, βρήκαν στατιστικά σημαντική μείωση 4,80% στον επιπολασμό του υπέρβαρου και της παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία.
Ο καθηγητής Μπράουν είπε: «Δεδομένου ότι η πλειονότητα των τοπικών αρχών στην Αγγλία έχει εφαρμόσει πολιτικές σχεδιασμού που στοχεύουν στη λήψη ζεστών φαγητών, εάν αυτές είναι σαν του Gateshead και είναι κατάλληλα περιοριστικές, είναι πιθανό να συμβάλουν στις προσπάθειές μας για μείωση του παιδικού υπερβολικού βάρους και της παχυσαρκίας. Επιπλέον, δεδομένου ότι τέτοιες εγκαταστάσεις τροφίμων βρίσκονται σε μεγαλύτερη πυκνότητα σε πιο υποβαθμισμένες κοινότητες, τέτοιες πολιτικές μπορεί να συμβάλουν στη μείωση των ανισοτήτων στον τομέα της υγείας».
Η Alice Wiseman, Διευθύντρια Δημόσιας Υγείας στο Gateshead Council και στο Newcastle Council, δήλωσε: «Η δημιουργία περιβαλλόντων που υποστηρίζουν την πρόσβαση σε υγιεινά οικονομικά τρόφιμα είναι μια από τις μεγαλύτερες αποστολές δημόσιας υγείας της γενιάς μας.
«Η πρόκληση του υγιούς βάρους και της πρόσβασης σε θρεπτικά τρόφιμα είναι περίπλοκη, συνεχώς μεταβαλλόμενη και δύσκολο να επιλυθεί. Δεν υπάρχει ασημένια σφαίρα και απαιτούνται αρκετές παρεμβάσεις για να δημιουργηθεί πραγματική, επιδραστική και διαρκής αλλαγή.
«Είναι υπέροχο να βλέπουμε, όταν ομάδες σε όλη την τοπική αυτοδιοίκηση συγκεντρώνονται με πλήρη θεσμική υποστήριξη, πώς οι ισχυρές πολιτικές σχεδιασμού μπορούν να αντιμετωπίσουν τέτοιες προκλήσεις για να διευκολύνουν πιο υγιείς και πιο ανθεκτικές κοινότητες».