Το vegan παγωτό από την σουηδική Veg of Lund φέρει κατοχυρωμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη φόρμουλά του από πατάτα, κραμβέλαιο και ένα γαλάκτωμα φυτικής πρωτεΐνης.
Nέο παγωτό με βάση την πατάτα αναμένεται να φέρει τα… πάνω κάτω στη vegan κοινότητα.
Η αγορά του vegan παγωτού προβλέπεται να αυξηθεί στα περίπου 753 εκατ. ευρώ ως το 2027, γεγονός που την τοποθετεί αρκετά ψηλά στο χάρτη των επενδυτών σε αυτή την κατηγορία.
Το vegan παγωτό ως ανάγκη προέκυψε από την επίσης αυξανόμενη τάση των ανθρώπων να εγκαταλείπουν τα γαλακτοκομικά για ηθικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, αφού για να παραχθεί το γάλα πολλές αγελάδες εξαναγκάζονται να κυοφορήσουν και έπειτα τα μωρά τους απομακρύνονται από αυτές λίγες ώρες μετά τη γέννηση, ενώ πολλά σφάζονται.
Επίσης, σύμφωνα με τη vegan κοινότητα, η γαλακτοκομική βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου το 4% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και μεγάλου ποσοστού της αποψίλωσης των δασών.
Για αυτό, λοιπόν, η σουηδική εταιρεία Veg of Lund, η μητρική εταιρεία της DUG Drinks, δουλεύει πάνω σε άλλο ένα καινοτόμο προϊόν, αυτή τη φορά παγωτό με βάση την πατάτα. Μάλιστα, η εταιρεία, σύμφωνα με τον ιστότοπο Plant Based News, ανακοίνωσε την έγκριση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για το παγωτό, που παρασκευάζεται με πατάτες, κραμβέλαιο και ένα γαλάκτωμα φυτικής πρωτεΐνης.
Αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας καλύπτει επί του παρόντος τη Σουηδία, αλλά οι κατασκευαστές δήλωσαν ότι ελπίζουν σε διεθνή κάλυψη σύντομα, αναφέρει ο ιστότοπος.
Η καθηγήτρια Eva Tornberg, ιδρύτρια της Veg of Lund, θεωρεί πως η πατάτα είναι μια βιώσιμη vegan εναλλακτικής στα γαλακτοκομικά. Η θυγατρική της, DUG, κυκλοφόρησε το γάλα πατάτας στην αγορά το 2021, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε χώρες εκτός Σουηδίας, αλλά χωρίς να έχει κάνει την εμπορική επιτυχία που έχουν τα επίσης φυτικά γάλατα, όπως βρώμης και αμυγδάλου.
Το 2022, η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα smoothie με βάση πατάτες, το οποίο έχει επίσης σουηδικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το λανσάρισμα του νέου παγωτού έρχεται καθώς η εταιρεία στοχεύει να εισχωρήσει σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο.
Νωρίτερα αυτό το μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε την κυκλοφορία του γάλακτος πατάτας σε 496 καταστήματα της κορυφαίας premium ελβετικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Migros, με σχέδια και για άλλες χώρες σε σύντομο χρονικό διάστημα.