Η σύγχρονη Τεχνολογία ανοίγει ένα νέο δρόμο στη βιομηχανία τροφίμων για να προωθήσει τα προϊόντα της.
Το ζευγάρι που πριν από λίγο μπήκε στην κάβα κρασιών στο Μόναχο πλησιάζει το ράφι με τους ελληνικούς οίνους. Δεν ξέρουν πολλά για τα ελληνικά κρασιά, αλλά δοκίμασαν κάποια κατά τις διακοπές τους στην Ελλάδα και θέλουν να μάθουν περισσότερα. Η γυναίκα βγάζει το κινητό της και σκανάρει το QR code πάνω στην ετικέτα μιας φιάλης. Αμέσως μεταφέρεται νοερά στα αμπελοτόπια που αφθονούν στις ανατολικές πλαγιές του όρους Πάικου και στους λόφους με τις ήπιες κλίσεις στα νότια της Γουμένισσας, σε υψόμετρο που φτάνει τα 200-250 μέτρα, εκεί όπου οι βόρειοι άνεμοι και η υγρασία από την κοιλάδα του Αξιού ευνοούν την αμπελοκαλλιέργεια και την παραγωγή κρασιών από τις ποικιλίες Ξινόμαυρο και Νεγκόσκα, αιώνες τώρα.
Η παραπάνω παράγραφος δημοσιεύθηκε στο cibum.gr πριν από λίγες μέρες.
Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πώς τα QR codes μπορούν να προωθήσουν το storytelling των τροφίμων και των ποτών της Ελλάδας. Και όπως έχουμε ξαναγράψει για το storytelling, μια ιστορία είναι ο καλύτερος τρόπος προώθησης των προϊόντων. Και η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Κilkis Wineries», που ξεκίνησε στη βάση μιας ιδέας των ανθρώπων της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, στην οποία «μπήκαν» με ενθουσιασμό οι οινοποιοί και αμπελουργοί της περιοχής και η Αμερικανική Γεωργική Σχολή (ΑΓΣ), αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.
Email: ioannis.zabetakis@ul.ie
Twitter: @yanzabet