Η κ. Λίλα Κούρτη Marketing and Exports Manager στην Trikalinos AE, μίλησε στο Cibum για το τρόφιμο – Εθνικό Θησαυρό, με αποδεδειγμένα πλούσια διατροφική αξία που πρωτοπορεί στη διάσωση της ευρωπαϊκής γαστρονομικής κουλτούρας.
Της Ελένης Τσαγκά
«Έλα μία μπουκιά μόνο», είπε ο σύντροφός μου προσπαθώντας να κάμψει την σθεναρή και γενικότερη άρνησή μου στα Gourmet προϊόντα. Ενέδωσα τελικά. Πόσο κακό θα μου έκανε μία μπουκιά από το αυγοτάραχο Τρικαλινός το οποίο έφερε εκείνο το απόγευμα στο σπίτι. Μια μπουκιά σκέφτηκα και μετά θα φάω το φαγητό μου…
Αν και έχω γράψει χιλιάδες άρθρα κατά τη διάρκεια της «δράσης» μου στη δημοσιογραφία, ποτέ μέχρι τώρα δεν έχω αρθρογραφήσει για γαστρονομία. Ποτέ δεν έχω κάνει κριτική πιάτων. Όταν όμως εντελώς απρόσμενα, νιώθεις πολύχρωμα πυροτεχνήματα γεύσης στον ουρανίσκο, όταν θέλεις να κρατήσεις την μπουκιά όσο γίνεται περισσότερο μέσα στο στόμα, όταν η γεύση σε απογειώνει, όταν δεν θυμάσαι άλλη στιγμή που να τρως τόσο αργά για να παρατείνεις την απόλαυση, όταν εντελώς ασυνείδητα κλείνεις τα μάτια και τα αυτιά σου για να επικεντρωθείς στη νέα εμπειρία, όταν γεύεσαι για πρώτη φορά κάτι τόσο όμορφο, όταν μετά από αυτό δεν θέλεις τίποτε άλλο που να «μολύνει» το γευστικό παράδεισο που σου χαρίζεται τόσο απλόχερα, όταν καταλαβαίνεις πως αυτό που δοκίμασες έχει ξεπεράσει τα όρια του νόστιμου και κινείται πλέον σε άλλα επίπεδα, και όταν καταλαβαίνεις πως μετά από μόνο λίγες μπουκιές είσαι χορτάτη, πώς να μην το σχολιάσεις;
Το Trikalinos Αυγοτάραχο που παράγεται αποκλειστικά από αυγά Κέφαλου, τα οποία αναγνωρίζονται ως η καλύτερη πρώτη ύλη για την παρασκευή αυγοτάραχου, έχει βελούδινη υφή και πλούσια φυσική υγρασία. Στο στόμα οι γεύσεις διαδέχονται η μια την άλλη, καθώς είναι πλούσιο σε ουμάμι: η υπόπικρη γεύση του ιωδίου είναι κυρίαρχη, η αίσθηση της θαλασσινής αλμύρας διακριτική (καθώς περιέχει 2% αλάτι), αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και η έντονη βοτανικότητα από τα άλγη, μαζί με μια γλυκιά βουτυράτη επίγευση, από τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα… Το εντυπωσιακό δε είναι, πως το συγκεκριμένο αυγοτάραχο έχει και υψηλή διατροφική αξία η οποία επιβεβαιώθηκε από επιστημονικές έρευνες…
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το αυγοτάραχο Trikalinos διακρίθηκε στα Food Experts’ Awards με τρία χρυσά βραβεία στις κατηγορίες Food Brand Marketing Stand Out, Super Food και Top Packaging.
Τώρα που γράφω αυτές τις αράδες το σκέφτομαι και το αναπολώ, γιατί εάν γράψω πως μου τρέχουν τα σάλια, θα γίνω λαϊκιά και κοινότυπη και δεν θέλω. Μετά από την αυτή μοναδική εμπειρία γεύσης και απόλαυσης, ζήτησα από την κ. Λίλα Κούρτη Marketing and Exports Manager στην Trikalinos AE να μου πει λίγα λόγια για αυτή την προσπάθεια και κατέληξα πως… έτσι «έτσι εξηγούνται όλα»…
Οι απαντήσεις της με ηρέμησαν. Δεν είμαι ούτε υπερβολική, ούτε και μοναδική για την άποψη σχετικά με το συγκεκριμένο αυγοτάραχο: Από την Κύπρο ως την Αλεξανδρούπολη και τη νησιωτική Ελλάδα, σε όλη την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, στο Παρίσι, το Μιλάνο τη Γκρενόμπλ και τις Γαλλικές ακτές, στα πολυτελέστερα πριβέ εστιατόρια της Ιβηρικής χερσονήσου και των Αραβικών χωρών, στο Λονδίνο, τη Ρουμανία, το Ισραήλ, και το κοσμοπολίτικο Ντουμπάι, σε Τόκυο, Οζάκα, Ουάσιγκτον και Νέα Υόρκη. Στο Σίδνεϋ και τη Μελβούρνη, σε Ταϊπέι, Σιγκαπούρη, αλλά και το εξωτικό νησάκι του Άγιου Βαρθολομαίου, οι σπουδαιότεροι και πιο διακεκριμένοι Chef του πλανήτη σε πάνω από 40 χώρες, μοιράζονται το ίδιο συστατικό, δημιουργούν ευφάνταστα πιάτα και νόστιμες συνταγές με τον ίδιο θησαυρό του τόπου μας, το Trikalinos Αυγοτάραχο, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση του παραγωγού του Ζαφείρη Τρικαλινού, ότι τα σπουδαία προϊόντα δε γνωρίζουν σύνορα, αλλά γίνονται το όχημα για να ταξιδέψει ο γαστρονομικός πολιτισμός της πατρίδας μας στα πέρατα του κόσμου!
Η κ. Λίλα Κούρτη δεν αγαπάει αυτό που κάνει. Το λατρεύει! Και η ενασχόλησή της με τον κλάδο των τροφίμων όπως λέει, ξεκίνησε από… μία σούπα φακές σε περίοδο εξετάσεων στις Σχολές Τουριστικών Επιχειρήσεων στα Τ.Ε.Ι.Θ. Σε ένα διάλλειμα από το διάβασμα «Με το που άρχισε να βράζει η σούπα, πήρα το βιβλίο και άρχισα κυριολεκτικά να «ρουφάω» τις καινούριες γνώσεις, χωρίς καμία δυσκολία. Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα, ότι το να γίνω μάγειρας, ήταν αναπόφευκτο, καθώς όλα μου τα χρόνια από παιδί μεγάλωσα σε μια οικογένεια όπου η τροφή, η ποιότητά της, η αναζήτηση και η παρασκευή της, ήταν κορυφαίας σημασίας» λέει η κ. Κούρτη που αν δεν ήταν αυτό που είναι θα ήθελε να είναι πολεμικός ανταποκριτής και συνεχίζει: «Διδάχτηκα από δυο γενιές (μητέρα και γιαγιά) μαγειρισσών που ακόμη και το ψωμί το παρασκεύαζαν μόνες τους και το φαγητό ήταν πάντα καλοφτιαγμένο, θρεπτικό και φρέσκο στο σπίτι μας»
«Από εκείνο το σημείο και έπειτα έδωσα περισσότερη βάση στα μαθήματα και τα εργαστήρια που αφορούσαν τα τρόφιμα, την οινολογία, τη λειτουργία εστιατορίου, την κοστολόγηση και έλεγχο προμηθειών και άλλα αντίστοιχα στη Σχολή μου και διεκδίκησα θέσεις εργασίας σε κουζίνες εστιατορίων ξενοδοχείων και ανεξάρτητων επιχειρήσεων ως βοηθός μάγειρα αρχικά, ώστε να συγκεντρώσω όσο περισσότερες γνώσεις μπορούσα».
Και μετά μπήκε στη ζωή της η Trikalinos…
«Στα δεκαπέντε χρόνια που εργάζομαι στην εταιρία Τρικαλινός, έχω πολλές σπουδαίες στιγμές να θυμάμαι. Από τη γνωριμία και συνεργασία με υπέροχους ανθρώπους και συνεργάτες, την απόκτηση βραβείων, την επίτευξη σημαντικών στόχων, όλα όσα έχω επαγγελματικά βιώσει είναι άξια μνήμης.
Η στιγμή που από όλες τις άλλες ξεχωρίζω ως πιο σημαντική στην καριέρα μου ήταν το 2013, όταν με κάλεσαν από το διάσημο Hattori Nutrition College, στο Τόκυο για να κάνω ένα masterclass για τα προϊόντα αυγοτάραχου Trikalinos, με έμφαση στο κομμάτι της διατροφικής ωφέλειας από τη χρήση τους, τη δημιουργία και επίδειξη συνταγών και την κοστολόγησή τους. Το Σεμινάριο ήταν 6ωρο και το παρακολούθησαν 200 Ιάπωνες μεταπτυχιακοί φοιτητές, οι οποίοι στη συνέχεια είχαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οι ίδιοι τις συνταγές που παρακολούθησαν» λέει η Λίλα Κούρτη…
Το μοναδικό αυτό προϊόν δεν είναι τυχαίο. Είναι αποτέλεσμα της πίστης στο όραμα του ηγέτη τέταρτης γενιάς της εταιρείας Trikalinos να καταστήσει τα προϊόντα της εταιρίας ως τα κορυφαία ποιοτικά και διατροφικά. Είναι η συνέπεια λόγων και πράξεων της εταιρίας, είναι η ακούραστη εργασία και αδιάκοπη προσπάθεια βελτίωσης των διαδικασιών και διαρκούς εκπαίδευσης των ανθρώπων της εταιρίας, είναι ο οικογενειακός και ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της εταιρίας, που στηρίζει όλους τους ανθρώπους της, όπως συμβαίνει σε κάθε «δεμένη» οικογένεια λέει με υπερηφάνεια η κ. Κούρτη.
Η Οικογένεια Τρικαλινός έχει μια μακρά ιστορία 167 χρόνων παραδοσιακής οικοτεχνίας στην παραγωγή αυγοτάραχου και αλίπαστων. Η τέταρτη γενιά, με ‘πρωτεργάτη” και σημερινό ιδιοκτήτη Ζαφείρη Τρικαλινό, κατάφερε να αναθεωρήσει κάθε προηγούμενο δεδομένο, ερευνώντας από τη συλλογή της α’ ύλης, μέχρι τη συσκευασία του τελικού προϊόντος, κάθε στάδιο. Συγκέντρωσε -για πρώτη φορά- τις παραγωγικές διαδικασίες σε ένα ενιαίο και πιστοποιημένο χώρο. Εφάρμοσε καινοτόμες διαδικασίες στην παραγωγική διαδικασία και συνέδεσε τα αποτελέσματα τους με έρευνα και επιστημονική μελέτη σε βάθος και κατάφερε να φτιάξει ένα προϊόν μοναδικό γευστικά, εξαιρετικό ποιοτικά και με σπουδαία διατροφική αξία, τέτοια που να ανατρέψει την ιατρική οδηγία που το καθιστούσε απαγορευτικό για κατανάλωση από τους πάσχοντες καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Μοιραία, αυτό το νέο βελτιωμένο προϊόν που προέκυψε, προσέλκυσε τη ναυαρχίδα των διεθνών και Ελλήνων Chef και γευσιγνωστών. Η εταιρεία, τονίζει η Marketing and Exports Manager στην Trikalinos, έχει καταστεί ηγέτιδα στην παραγωγή αυγοτάραχου, διεθνώς. Σε αυτό συνηγορούν οι ακόλουθες δυο σπουδαίες αναγνωρίσεις:
Το 2012 κυκλοφόρησε το βιβλίο “Fragile Feast, Routes to Ferran Adria”, της Hannah Collins, συνεργάτιδας-φωτογράφου του διάσημου Chef, ο οποίος κατονόμαζε τα 30 καλύτερα προϊόντα του Κόσμου. Μέσα σε αυτήν τη σπουδαία καταγραφή, ο κορυφαίος γαστρονομικός δημιουργός συγκαταλέγει το Trikalinos Αυγοτάραχο ως ένα από τα καλύτερα προϊόντα, δηλώνοντας ότι είναι η καλύτερη εναλλακτική πρόταση στο χαβιάρι.
«Το Φεβρουάριο του 2022, λάβαμε το Μετάλλιο Walter Scheel, ένα σπουδαίο και πολύ τιμητικό βραβείο, ως αναγνώριση της προσφοράς της εταιρίας μας στη διάσωση και βελτίωση της γαστρονομικής πολιτιστικής κουλτούρας της Ευρώπης, μέσα από τη συνολική ποιοτική βελτίωση του αυγοτάραχου» επισημαίνει η Marketing and Exports Manager στην Trikalinos.
Και αυτές είναι μόνο μερικές από τις διακρίσεις που έχει επιτύχει το αυγοτάραχο Trikalinos, το οποίο αποτελεί ένα τρόφιμο Εθνικό Θησαυρό, με αποδεδειγμένα πλούσια διατροφική αξία, που το καθιστά ως ένα από τα σημαντικότερα natural super food καθώς η εταιρία έχει πραγματοποιήσει σχετικές έρευνες, τα αποτελέσματα των οποίων έχουν δημοσιευτεί σε Ιατρικά Περιοδικά και παρουσιάστηκαν σε Διεθνές Καρδιολογικό Συνέδριο το 2013.
Για αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά Ποιότητας και Γεύσης, έχει τιμηθεί από εγχώριους και διεθνείς θεσμούς, ενώ οι καλαίσθητες συσκευασίες του προϊόντος τιμήθηκαν με Βραβεία Καλύτερης Συσκευασίας σε διαγωνισμούς της Ελλάδας και στα διεθνή Βραβεία Pentawards.
Το 2017 το Trikalinos Αυγοτάραχο τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Brand από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών. Όσον αφορά στα χρυσά βραβεία στα Food Experts’ Awards η κ. Κούρτη επισημαίνει: «Το παραδοσιακό Τrikalinos Αυγοτάραχο είναι ένα υψηλής διατροφικής αξίας προϊόν που έχει ισορροπημένη λεπτή γεύση, ευχάριστη και μακρά επίγευση. Η μεταποίησή του περιλαμβάνει παραγωγικές διαδικασίες που είναι αποτέλεσμα χρόνιων δοκιμών και έρευνας, ώστε να διασφαλίζεται η διατήρηση των υψηλών θρεπτικών του συστατικών. Υποβάλαμε την υποψηφιότητα μας στην κατηγορία Super Food, όπου λάβαμε το Χρυσό Βραβείο. Η συσκευασία του προϊόντος Trikalinos Αφρίνα, είναι μια μεταλλική καλαίσθητη και πρωτότυπη συσκευασία, που συνδυάζει μοναδικά τον κομψό σχεδιασμό που κάνει το προϊόν να ξεχωρίζει και ταυτόχρονα εκφράζει τη μοναδικότητά του. Η πρακτικότητα του σχεδιασμού της συσκευασίας, επιτρέπει ώστε αποκτώντας το, ο καταναλωτής να μπορεί να το καθιερώσει τη χρήση ως καθημερινή συνήθεια, έχοντάς το πάντα μαζί του.
Για τη συσκευασία της Trikalinos Αφρίνας διακριθήκαμε στην κατηγορία Top Packaging Design, με το Χρυσό Βραβείο. Τέλος, λάβαμε το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Food Brand Marketing Stand Out., καθώς από το 2008 σταθερά κτίζουμε τη μπράντα μας δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και τη δημιουργική/ βιωματική προσέγγιση της γνωριμίας των πελατών της μάρκας των προϊόντων Trikalinos, μέσα από “hands on” και «sensory test» προσέγγιση.
Η Marketing and Exports Manager Λίλα Κούρτη αναφέρθηκε και στο ποιο ήταν το κριτήριο για τη απόφαση να συμμετάσχει η εταιρεία στα Food Experts’ Awards. “Η εγκυρότητα και αξιοπιστία των συγκεκριμένων βραβείων» λέει υποστηρίζοντας πως « Το γεγονός ότι η επιτροπή αξιολόγησης απαρτιζεται από διακεκριμένους επιστήμονες που εργάζονται και είναι μάχιμοι στον κλάδο της παραγωγής τροφίμων και άρα είναι σε πλήρη γνώση και ικανότητα αξιολόγησης του αντικειμένου τους. Το ότι κάθε υποψηφιότητα έπρεπε να συνοδεύεται από φάκελο διαπιστευτηρίων σχετικών με την κατηγορία διεκδίκησης του βραβείου, που να αιτιολογούν τη διεκδίκηση του. Το γεγονός ότι δεν είναι ένας ακόμη διαγωνισμός του «καλύτερου», αλλά μια επιβράβευση και προσπάθεια ανάδειξης των σπουδαίων παραγωγικών επιτευγμάτων του κλάδου των τροφίμων. Ότι δρα συνεργατικά και με διάθεση παρακίνησης, παρά ανταγωνιστικά, προς όλους όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό και λειτουργούν με γνώμονα την ποιότητα, την καινοτομία, την αριστεία.
Πρωτίστως, ότι διοργανώνεται από το cibum.gr που είναι η πρωτοβουλία των ανθρώπων που αγαπούν την επιστήμη τροφίμων με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση, την πρόοδο, την δικτύωση και την συνεργασία όλων όσων αγαπούν και θέλουν να προφέρουν στον κλάδο των τροφίμων»